Hop til indhold

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

For at bakke Stella en lille smule op, så må jeg erkende at Bachs giver mig hjertebanken og uro, vel stort set det modsatte af hvad de er lavet til:hmm:

 

Ja alle midler virker ikke ens på alle, nogle hunde bliver også kuleskøre af Zylkene har jeg læst, men du har i det mindste en erfaring med dråberne, før du vurderer dem.

 

Jeg er ikke ude i en forsvarstale for Bachs, jeg bliver bare ærgerlig, når Stella forkaster produktet så nonchalant uden at kende til sådanne produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har selv prøvet Bachs dråber og må indrømme at de slet ikke virker for mig... Men vi er jo alle sammen så forskellige og det kan jo ikke skade at prøve...

 

Nemlig.

Jeg har selv haft gavn af nødhjælpsremediet, hvorimod midlet til at sove ikke har effekt på mig.

 

Et dyr derimod har ingen forbehold eller sympatier overfor sådanne midler så der ser man ret hurtigt, om der er en effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig.

Jeg har selv haft gavn af nødhjælpsremediet, hvorimod midlet til at sove ikke har effekt på mig.

 

Et dyr derimod har ingen forbehold eller sympatier overfor sådanne midler så der ser man ret hurtigt, om der er en effekt.

 

Hvorfor må jeg så ikke konstatere at der ikke er nogen effekt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi du tilsyneladende ikke har har afprøvet remediet.

 

Du skrev:

Så købte jeg bachs nødhjælpsdråber. Spild af penge, det smager afskyeligt af alkohol og 4 dråber 4 gange dagligt, forekommer mig direkte latterligt. Det er jo ingenting, bliver i tvivl om det når at fordampe når hunden trækker vejret. Der står MINDST 4 gange dagligt, det er mange gange. Så ud til højre med det.

 

Intet om, at du afprøvede midlet, kun at du syntes dosis var latterlig ift. at skulle kunne have en effekt.

 

Du må i øvrigt konstatere hvad du vil, men det er ikke ok at skrive dårligt om et produkt på et offentligt forum uden overhovedet at have afprøvet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi du tilsyneladende ikke har har afprøvet remediet.

 

Du skrev:

 

Intet om, at du afprøvede midlet, kun at du syntes dosis var latterlig ift. at skulle kunne have en effekt.

 

Så har jeg udtrykt mig forkert. Jeg HAR prøvet det på ham i 2 dage. Det er muligvis slet ikke nok, til at se en effekt, men efter som det er " nødhjælps" dråber skal man vel helst kunne se en effekt nu og her agtig ? Ja 4 dråber forkommer mig vitterlig lidt. Problemet med smagen af alkolhol er at han ikke gider det. Han ville ikke indtage en hundekiks med de dråber på eller drikke vand med det i. Det var umuligt at dosere 4 dråber i en engangsprøjte, som dog var det jeg endte med at forsøge.

Jeg afprøvede det også selv og kunne godt forstå at han ikke ville have det, for det smager kraftig af alkohol, modsat feks homøopati fra allergica.

 

I går aftes skulle jeg besøge nogen og besøg giver mig altid angst. Tog 8 dråber 2 timer før jeg skulle afsted og 10 dråber inden jeg gik ud af døren. Men mærkede absolut ingen effekt.

 

 

Men 4 dråber mindst 4 gange dagligt er for mig at se en mærkelig dosis. Det er mange gange på en dag man skal huske det og når ens hund ikke ville have det gør det det ekstra svært. Hvorfor ikke 8-10 dråber 2 gange dagligt i stedet ? Hvad sker der hvis man giver det på den måde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg udtrykt mig forkert. Jeg HAR prøvet det på ham i 2 dage. Det er muligvis slet ikke nok, til at se en effekt, men efter som det er " nødhjælps" dråber skal man vel helst kunne se en effekt nu og her agtig ? Ja 4 dråber forkommer mig vitterlig lidt. Problemet med smagen af alkolhol er at han ikke gider det. Han ville ikke indtage en hundekiks med de dråber på eller drikke vand med det i. Det var umuligt at dosere 4 dråber i en engangsprøjte, som dog var det jeg endte med at forsøge.

Jeg afprøvede det også selv og kunne godt forstå at han ikke ville have det, for det smager kraftig af alkohol, modsat feks homøopati fra allergica.

 

I går aftes skulle jeg besøge nogen og besøg giver mig altid angst. Tog 8 dråber 2 timer før jeg skulle afsted og 10 dråber inden jeg gik ud af døren. Men mærkede absolut ingen effekt.

 

Angsten hos os kommer jo også meget på forventning, ligesom den placeboeffekt du nævnte, vi er vant til at en situation giver angst og så gør den det også for det meste fordi vi allerede er på vagt. Dermed ikke at jeg hentyder at vi selv skaber angsten.

Hvis en hund fastholdes i den situation som giver den stress og angst vil dråberne sandsynligvis heller ikke hjælpe, for så sker det meste i hovedet på hunden, hvor dråberne hjælper på kroppen.

 

 

Men 4 dråber mindst 4 gange dagligt er for mig at se en mærkelig dosis. Det er mange gange på en dag man skal huske det og når ens hund ikke ville have det gør det det ekstra svært. Hvorfor ikke 8-10 dråber 2 gange dagligt i stedet ? Hvad sker der hvis man giver det på den måde ?

 

Det er ikke anderledes end hvis du skal give Zylkene hver 4. time :vedikke: Midlet virker kun nogle timer af gangen.

 

Jeg ville give det i en anelse mælk og lige i munden på ham efterfulgt af en lækker godbid. Du kan ikke overdosere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

For lige at skabe lidt mere "ballade" så har jeg ind i mellem brugt Bachs nødhjælp - men brugt den på spray. Jeg sprøjtede det bare ind i munden på hunden. Jeg syntes selv han blev mere rolig - virkningen lagde jeg mærke til efter ½ times tid cirka.

Jeg har udover det prøvet det af på mig selv, før sengetid og oplevede sådan en effekt af total afslapning - sådan ligesom hvis man havde indtaget et glas rødvin. Spray produktet gør at man nærmest "forstøver" munden og dermed optages det måske hurtigere af slimhinderne ?

 

Det er så muligt at det ikke virker på alle :vedikke: - men jeg syntes selv den virkning jeg opnåede med det gjorde at det er noget jeg vil bruge fremover. Mine beagler kan ikke tåle baldrian grundet humlen - så det her Bach er et godt alternativ.

Link til indlæg
Del på andre sites

For lige at skabe lidt mere "ballade" så har jeg ind i mellem brugt Bachs nødhjælp - men brugt den på spray. Jeg sprøjtede det bare ind i munden på hunden. Jeg syntes selv han blev mere rolig - virkningen lagde jeg mærke til efter ½ times tid cirka.

Jeg har udover det prøvet det af på mig selv, før sengetid og oplevede sådan en effekt af total afslapning - sådan ligesom hvis man havde indtaget et glas rødvin. Spray produktet gør at man nærmest "forstøver" munden og dermed optages det måske hurtigere af slimhinderne ?

 

Det er så muligt at det ikke virker på alle :vedikke: - men jeg syntes selv den virkning jeg opnåede med det gjorde at det er noget jeg vil bruge fremover. Mine beagler kan ikke tåle baldrian grundet humlen - så det her Bach er et godt alternativ.

 

Du kan sagtens få baldrian uden humle, nu så jeg lige disse https://www.matas.dk/valerina-forte-80-tabl men jeg har haft købt andre i Matas uden.

 

OOOOggg her var de så :-Dhttp://www.matas.dk/mvs-baldrian-100-tabl

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Du kan sagtens få baldrian uden humle, nu så jeg lige disse https://www.matas.dk/valerina-forte-80-tabl men jeg har haft købt andre i Matas uden.

 

OOOOggg her var de så :-Dhttp://www.matas.dk/mvs-baldrian-100-tabl

 

Tak for link - ja nu har jeg jo kigget på alt muligt andet - men dejligt at der findes noget uden humle - det vil jeg huske til en anden gang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...