Hop til indhold

Årgang 0 (2013)


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fordi jeg tvivler på at han blir en del af fællesskabet med alle de andre unge. Er det så skrækkeligt? at ønske for et barn/teenager at de får en normal oplevelse af de år hvor det er tilladt at være dum og irriterende for resten af verden?

 

Det er bare sådan JEG har det, fair nok hvis du mener det anderledes men det ændre altså ikke min holdning.

 

Men er det ikke derfor det netop bliver en hurdle, fordi selv voksne mennesker er i stand til at udvise så lidt forståelse for forskellighed og intelligens?

 

Hvad definerer normalitet? Ung, dum og irriterende? Jeg synes det er skræmmende at man synes at folk der falder uden for den beskrivelse er stakler der ingen venner får.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare det er uretfærdigt at forvente af en teenager, at han er så fornuftig og voksen som de voksne omkring ham. Eller som de voksne omkring ham ønsker at han skal være.

 

Hvorfor skal det egentlig være problematisk at stille krav til sin teenager? Det synes jeg flere forældre burde gøre.

 

Og vi ser jo altså kun det som filmfolkene viser os. Der er ingen dokumentation for at hans forældre forbyder ham at drikke hjernen ud hver weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg var fan af take that dengang, det var set store hit ligesom Bieber er idag jo... Synes da jeg er kommet meget godt ud på den anden side til trods :lol:

 

Jeg synes der er en stor forskel på hvordan take that var og hvordan Bieber opfører sig.... Take That blev altså ikke smidt i medierne konstant fordi de spyttede på deres fans, ødelagde hotel værelser, blev taget for spirituskørsel osv.... Jovist kom der skandaler, men det var jo langt fra hverdags kost at de var kriminelle... Og undskyld mig, men enhver normalt menneske med Biebers kriminelle handlinger ville altså på ingen måde være et forbillede nogen forældre ønskede at deres barn havde! Hans opførsel alene er noget der aldrig bør ses op til!

 

Fordi jeg tvivler på at han blir en del af fællesskabet med alle de andre unge. Er det så skrækkeligt? at ønske for et barn/teenager at de får en normal oplevelse af de år hvor det er tilladt at være dum og irriterende for resten af verden?

 

Det er bare sådan JEG har det, fair nok hvis du mener det anderledes men det ændre altså ikke min holdning.

 

Fællesskabet?

Jeg var nok ikke nær så klog som han var, men jeg var absolut ikke en del af det fællesskab du beskriver. Min bedste veninde i folkeskolen minder rigtig meget om Rachel, og selvom vi aldrig gik til fest, drak alkohol eller gik i "rygeren", så havde vi det faktisk ret sjovt, når vi efter skole mødtes for at lave lektier... Det er klart at fællesskabet mobber, og det var vi bestemt også udsat for.... Fordi vi jo ikke var som man nu engang skal være... Men selvom det måske ud adtil ser ud som om vi er anderledes og det er synd for os, så tror jeg nu socialt set vi havde det lige så fint som de andre....

 

Det er virkelig snæversynet at tro at man skal være på en bestemt måde for at kunne være en del af et fællesskab, det er trist at du ikke kan se at der findes flere end et fællesskab når man er ung.

 

(Derudover er David jo f.eks. elevrådsformand, hvilket om man vil det eller ej, faktisk er en rolle man kun kan have hvis man er vellidt, og kan tale med folk).

 

Jeg synes bare det er uretfærdigt at forvente af en teenager, at han er så fornuftig og voksen som de voksne omkring ham. Eller som de voksne omkring ham ønsker at han skal være.

 

Men jeg tror skam ikke at de forventer det? Jeg tror bestemt ikke at de ville være forældre der skældte ud eller blev skuffede hvis deres børn fulgte mængden... Jeg tror skam sagtens der er plads...

 

Hvor ville jeg elske at have forældre der gav mig den slags oplevelser, der udviklede mig på så god en måde... De børn har jo rejst hele verdenen rundt, og ikke bare til stranden i Tyrkiet, eller i Lalandia...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gad sgu godt have børn som dem, der ikke ville ligge under for at det hele skulle gå op i druk og hor hver weekend, fordi deres venner gør det. Eller, det ved jeg jo ikke om de gør :mrgreen: Men unge mennesker, der ikke bare følger strømmen elsker jeg en lille smule - flere af dem, tak! Så kan det forhåbentligt medføre lidt større rummelighed omkring hvad man må/skal/bør, når man er ung :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

så er det jo heldigt nok for ham at der findes piger der faktisk synes det er helt vildt attraktivt med en dreng der også har noget mellem ørene og ved hvordan man generelt opfører sig.

 

seriøst, jeg fatter ikke at I synes han er så sær. Jeg synes han er ret fantastisk anderledes. Forfriskende, faktisk.

 

:5up:

 

Jeg kan godt lide både ham og Rachel, de er ligeglade med at være anderledes, og det synes jeg er herligt. Herligt vi er forskellige, og tror ikke det er sjovt at være super klog.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...