AnneMangetal Skrevet Januar 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2014 Dette afskyelige fænomen, hvor hunde helses op i et reb, bliver snurret rundt og til sidst falder ned i et vandhul, er en bulgarsk tradition, som angiveligt skulle forebygge rabies. http://www.yousign.org/en/dog-spinning Der er en video, og den er ikke for sarte sjæle:megaked: Man skiver under på den stiplede linie øverst til højre. Her er teksten fra opslaget: [h=2]The dog spinning tradition has been kept for years in the village of Brodilovo, in south-eastern Bulgaria, at the beginning of March. It consists of a dog being suspended above water on a rope. The poor animal is turned multiple times in a specific direction to wind the rope, then released so it can quickly spin in the opposite direction as the ropes unwinds. At the end, the dogs fall into the water. This pagan ritual goes underway to prevent rabies and is included in the traditional Kukeri celebrations.[/h] [h=2]In 2006, a series of mayors of Bulgarian villages situated on the Black Sea Coast have banned this ancient ritual, due to its violent nature. Nowadays, the ritual is performed exclusively in Brodilovo.[/h] [h=2]We believe this ritual promotes violence and should not be carried out in 2014! We urge the local authorities to ban this stupid tradition immediately![/h] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Gjort - fy for pokker - stakkels hunde !!!!!!!!!!!!!! Den video skal jeg aldrig se igen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Gjort - fy for pokker - stakkels hunde !!!!!!!!!!!!!! Den video skal jeg aldrig se igen! Så den igår aftes, og kunne ikke falde i søvn fordi jeg blev ved med at se de rædselsslagne hunde for mig:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Så den igår aftes, og kunne ikke falde i søvn fordi jeg blev ved med at se de rædselsslagne hunde for mig:megaked: Vil ærligt indrømme jeg kun så de første 2 min. kan slet ikke tåle at se det - kan godt forstå du ikke kunne falde i søvn, puha altså - fik helt tårer i øjnene da jeg så hvad de gjorde - øv altså! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flora Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Jeg har skrevet under uden at se videoen. Jeg kan ikke holde til at se den slags, så begynder jeg squ at tude. Så engang en video på youtube hvor nogle kinesere slagtede en lille hund på en grusom måde. Begyndte at stortude og var nødt til at lægge mig i sengen og kramme vores egen hund i en halv time efter det... At nogle mennesker kan gøre så forfærdelige ting er helt uforståeligt. Måske er det til dels årsagen til jeg vil uddannes dyrlæge, så jeg kan hjælpe hunde som andre har forsømt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Kan ikke holde ud at se sådan noget. Er der virkelig ikke en eneste af de mennesker der står der, som har en hjerne der er større end en ært og som kan regne ud at det er helt gak gak. Hvordan fanden skulle det hjælpe mod rabies ?? Utrolig så syge mennesker kan være, det skræmmer mig gang på gang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Føj - jeg har hjertebanken endnu, og tænker på de stakkels-stakkels skrækslagne hunde, som trods mishandlingen stadig forsøger at logre med halen:megaked: Uhyggeligt, at man ikke skal længere ud i Europa for at finde mennesker, der stadig lever med middelaldertraditioner. Er der virkelig ikke nogen der kan forklare dem at det er helt galt? Jeg undres gang på gang over hvordan sådanne metoder overhovedet opstår - hvilken syg hjerne udtænker, at hvis man mishandler hunden en gang om året så får den ikke rabies.... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Efter at have læst kommentarerne herinde, turde jeg ikke se videoen. Får ondt i maven bare ved at læse om det Men fik da skrevet under! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret Januar 10, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 10, 2014 Ikke set den, men fik her en lille lyst til at snuppe et par stykker af de stupide fjolser som står og kigger på, og så give dem en omgang....Men jeg er også lidt primitiv i den retning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts