Hop til indhold

Kemisk kastration.


Gæst DorteDK
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK
Når røget medister kan konkurrere med tævedufte. Tror jeg der er en god chance for at træne de værste nøkker væk. :-D

jeg prøver hårdt på det, det er hårdt arbejde men får man så sådan en tur som i aften så er det det hele værd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg prøver hårdt på det, det er hårdt arbejde men får man så sådan en tur som i aften så er det det hele værd :-)

 

Succes oplevelser giver blod på tanden til at fortsætte. Bare det at du kan fastholde hans koncentration, er super syntes jeg. Havde Oskar tæveduft i snuden, kunne jeg gøre alt lige fra tæve ham med en jernstang ( hvilket jeg selvfølgelig aldrig kunne finde på) til at kaste flæskesteg lige for næsen af ham. Han kortsluttede totalt og var umulig at nå ind til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst DorteDK

Nu har jeg i den sidste uge trænet og trænet så vi har været grønne i hovedet... men det virker, det er dog hårdt men når man kan se at det virker er det jo fantastisk.

 

Nu bruger jeg "bare" hans tørfoder som godbidder når vi går, ingen røget medister eller andet ;-) Når linen er strakt så vender han selv om - der er virkelig fremgang.

 

Min mand var med på aftensturen sammen med den gamle hund i går aftes, det gik ikke så godt som når jeg går alene med den lille, men det gik meget bedre end inden jul hvor vi også var afsted alle fire, min mand kunne tydeligt se forskel ;-)

Så jo der er stor fremgang og jeg er bare så glad, nu må vi se hvornår næste tæve kommer i løbetid og hvordan det så går :-) så KAN det godt være at den røgede medister skal i lommen igen, men syv ni tretten i over en uge har han gået fantastisk :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Dejligt, så vil jeg lige minde dig om, at det er nu du skal huske at gøre det en anelse sværere at opnå belønning, så du, når "slaget skal stå", altså der er løbske tæver i nærheden har fået indlært nogle gode vaner hos ham :-D

Tak for tippet, det havde jeg ikke tænkt på, starter i morgen på at gøre det lidt sværere at få en godbid, skriver igen om noget tid hvordan det går og tager meget gerne imod flere gode tip når den tid kommer tusind tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Lige en lille Update, det går stadigvæk godt med at gå pænt i løs line, jeg er lidt stolt af ham. Nu gives der kun godbidder hver 3. Gang, istedet gives der ros og roser jeg får jeg et sæt kul sorte øjne der kigger ind i mine øjne, og nærmest et smil. Hvis man lige bliver lidt ivrig og snoren bliver stram stopper han helt af sig selv, går tilbage til mig rundt om min højre side og stopper pænt ved min venstre side :lun: Jeg roser og får igen et sæt øjne det er sku da dejligt, er utrolig spændt på om det holder men mon ikke ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er super godt arbejdet!

Tak det har også været hårdt til tider, men det er jo dejligt når det lykkes, også lærte jeg også at alle hunde ikke er som min den første hund han var og er nem i forhold til nummer to :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst DorteDK

En lille update, det går stadigvæk godt linen er løs når vi går og nu har vi bare hans tørkost med som godbidder. Her til aften gik han meget meget pænt jeg var helt stolt da jeg gik ned af vejen med ham. Han ved godt hvad han skal gøre for at udløse godbidden ;-) han gik plads i længe og kiggede op på mig lige i øjnene :lun:

Meeeen han ved også at man skal gå pænt et godt stykke tid før man får godbidden. Jeg roste og vi gik en lang trænings tur her til aften. Så dygtiiiig Zeus.

Dog skal det heller ikke lyde alt for rosenrødt. For vi har lidt problemer med katte og harer især på morgen turen. Men fra at han slet ikke ænser mig og er total hysterisk når vi møder en kat eller hare eller pindsvin. Kan jeg nu få ham ind på plads, han piver godt nok lidt men hiver og hopper ikke ud fra linen mere.

Det bedste ved det hele er at han selv tilbyder at gå pænt. Det sker faktisk ret tit. Og ja jeg ved godt det er for at få en godbid men pyt det virker. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skide godt arbejdet og det er da ligemeget at han gør det i forventning om belønning, det betyder at selve det at gå pænt jo faktisk nu er noget han synes er fedt og inden længe har du en hund, hvor det sidder så meget på rygraden at det sker per automatik.

 

Jeg passer en terrier pt og han er meget madglad og har netop efter meget arbejde lært at gå pænt på lignende måde som dig og han kan simpelthen gå i slap line utrolig længe hvis han bare tror at måske falder der snart noget af. Han kan også trække, men det sker kun når næsen lige fanger vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ja jeg tænker også det er lige meget. Han ser ud til at kunne lide at gøre mig glad ved at gå pænt ved min venstre side og kigge op på mig. Så får man lige et smil med af ham. Jeg tror at han tror det er en leg vi leger. Og han elsker lige pludselig den leg ;-) han søger selv hen til mit venstre knæ når snoren blir stram hvis han lige hurtig skulle ud og snuse til en plet ;-) og tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

En lille opdatering her fra, det går super godt faktisk, og han tilbyder oftere og oftere at gå på plads ved min venstre side uden jeg siger noget........ og det belønner jeg selvfølgelig... han er blevet rigtig god faktisk, det er jeg lidt stolt af.

 

Dog har vi fået et andet problem, efter at en han hund knurrede efter ham, så har han de sidste 2 ugers tid - gjort udfald mod andre han hunde uden de gør noget som helst de går bare men Zeus bliver fuldstændig hysterisk og arrig. Det er lidt irreterende synes jeg. Da jeg ikke er vant til denne adfærd ved nogle af mine hunde.

 

Jeg har gjort det, at jeg har klikket (altså når jeg ser en hund først) så klikker jeg og giver godbidder og Zeus er bare glad og vild interesseret i at det nu giver godbid, men ser jeg ikke den anden hund først så går han da helt gø-amok!

 

Jeg fortsætter selvfølgelig med at træne at holde kontakt når vi passerer andre hunde - men synes ikke der er en rød tråd i hvornår han gør det og ikke gør det?

 

Kan det bare komme lige pludselig? Han lidt over 2 år gammel. Han har ikke været udsat for noget ubehageligt med en anden hund.

 

Følger han sig truet og reagerer så sådan?

 

På forhånd tak.

 

P.S. Vi kan nu passerer katte uden han bliver hysterisk der har jeg brugt ovennævnte træning med klikkeren :-) det virker fint :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...