Hop til indhold

Uopdragen shibatæve søger pasning eller evt god pension ;-)


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg står i den situation at jeg rejser afsted til Tyrkiet i 22 dage til Maj (3/5-25/5) og mangler derfor pasning til min lille tæve..

Jeg tænkte at jeg ville spørge herinde først, da jeg ikke er helt tryg ved at efterlade Suki i en kennel.. Bl.a fordi hun er vant til at være i menneskeselskab og nyder at følge mig rundt ;-)

Hun er dog ikke den nemmeste hund at have med at gøre, da hun kræver en del tyggebeskæftigelse.

Suki bider papir, plastik eller andre småting hun kan finde tilgængelige på borde/gulve i stykker. Også selvom vi er hjemme. Altså har hun et stort behov for at tygge.

Jeg plejer som regel at give hende frosne kongs eller marvben. Jeg oplever ikke, at hun bider i fodlister eller vægge ;-) Ellers har hun et lille bur, hvor hun hurtigt falder til ro i, som jeg kan medbringe. Hun kan sagtens være alene hjemme og er renlig.

 

Hun går ikke pænt i snor og vil hjertens gerne hilse på alt. Har du godbidder med, så har du hendes fulde fokus ;-)

 

Hvis der er andre hunde i hjemmet, så skal det helst være en hund der kan sige fra. Den må ikke være nervøs/gammel eller chihuahua størrelse, da Suki er lidt voldsom i hendes leg. Du skal kunne gå ind og skille dem ad, hvis Suki bliver for meget.

Det må heller ikke være en "skarp" hund, da Suki giver igen.

Da jeg ikke ved hvornår hun går i løb næste gang, så skal det helst være hos en tæve eller en kastreret hanhund.

 

Hun er ikke vant til småbørn, så dem undgår hun faktisk.

 

Hun har ressourceforsvar overfor mad (kun hunde).

 

Hun er vant til at:

Sove i seng og ligge på sofa, så det er ikke sikkert hun forstår, hvis hun ikke må hos dig ;-)

Søge mad på græsplænen

Få stukket et stykke legetøj i munden når vi kommer hjem, så hun kan bide i det i stedet for os ;-)

Få hendes mad i en frossen kong

 

Jeg vil selvfølgelig betale et aftalt beløb.

Jeg har foder + alt tilhørende med.

Jeg betaler selvfølgelig for dyrlægeregninger, hvis det bliver nødvendigt og evt skade.

Har du nogen spørgsmål er du velkommen til at spørge løs!

Kan I anbefale en kennel, hvor hunden bor inde hos familien, så må I også meget gerne det :-D

Jeg bor i Fredericia ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hun er bare så sød hende Suki :lun: hvor gammel er hun nu?

 

Jeg ville gerne hjælpe, men det går desværre ikke med mine to intakte han hunde og så en tæve, det vil min den lille ikke kunne administrere.

 

Jeg håber du finder det rette sted at få hende passet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er bare så sød hende Suki :lun: hvor gammel er hun nu?

 

Jeg ville gerne hjælpe, men det går desværre ikke med mine to intakte han hunde og så en tæve, det vil min den lille ikke kunne administrere.

 

Jeg håber du finder det rette sted at få hende passet :5up:

 

Hun er ved at være 9 måneder :lun:

 

Du flyver hende da bare over til mig i England :mrgreen::lun: Her bor godt nok et lille menneske, men hun er ret ligeglad med hundene det meste af tiden, og opsøger dem stort set aldrig.

Jeg sender hende da bare med flyveren! :mrgreen:

 

Hvad med Kleo's kennel i Haderslev?

Jeg har tænkt på det :-)

Men jeg tror bare ikke, at det er hende at være i en box.

Da jeg var ude hos min mormor på landet, så slap jeg hende fri, så hun bare kunne rende rundt udenfor og jeg kunne holde øje gennem vinduerne. Hun sad bare og ventede foran døren..

Så meget for en selvstændig race :lol:

 

Haha hvis vi boede tættere ville hende og molly have en fest sammen :banan:

Det er jeg sikker på, at de ville :klap:

 

Hvorn' med ledninger ? :genert:[/quote

 

Da hun var lille hvalp gnavede hun min lader over til min e cigaret. Mine tv ledninger, tlf oplader, lamper, robotstøvsuger ligger på gulvet, og dem har hun ikke rørt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan med jagtinstinkt? :)

Fx med katte der er hun enten nysgerrig eller ignorerer fuldstændig.

Hun kan fx godt lige være lidt overgearet i starten, men hvis hun får et nej, så har hun forstået det ;-)

Til jul var det en kat, hun lavede ikke andet end at undgå den :lol:

Udenfor vil hun gerne jagte harer, men hun vender om hvis man kalder på hende ;-)

Sugar Gliders? Ingen idé :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså, det er nu ikke mit indtryk, at hundene i Kleo's pension bare sidder i deres boks. Jeg har i hvertfald set ligeså mange billeder, hvor hundene er inde i deres hus osv, og de bliver luftet og aktiveret rigtig meget. Prøv dog at tage kontakt til hende :-D

 

Det er også min opfattelse!

 

Derudover; Øv at vi bor så langt væk, her var hun også velkommen!

Link til indlæg
Del på andre sites

altså, det er nu ikke mit indtryk, at hundene i Kleo's pension bare sidder i deres boks. Jeg har i hvertfald set ligeså mange billeder, hvor hundene er inde i deres hus osv, og de bliver luftet og aktiveret rigtig meget. Prøv dog at tage kontakt til hende :-D

Det må jeg hellere gøre :5up:

Det må jo også være muligt at lave nogle aftaler med hende.

Er der nogen der kender hendes fb der kan skrive i pb?

Der er jo ikke så langt til Haderslev.

 

Det er også min opfattelse!

 

Derudover; Øv at vi bor så langt væk, her var hun også velkommen!

Er sikker på at hun ville elske dine løver :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har snakket med Bodil i telefonen i dag.

Hun er ikke så vild med, at Suki skal passes i 22 dage, så hun vil gerne at vi kommer på besøg og ser om hendes og min hund kan sammen :x:

Jeg må jo finde en dato og så drage derned.

Håber på det bedste :x:

Ellers må jeg jo spørge opdrætter ad, men det er ikke nemt når de i forvejen har 2 tæver og en hanhund..

Jeg er virkelig HELDIG at Eris er så tilgivende, for det er andre shibatæver altså ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor kan hun ikke være hos din kæreste sammen med Eris?

Kæresten skal med :pift:

Eris skal passes hos kærestens forældre.

Suki HADER svigerforældrenes tæve. Tæven blev pludselig sur på Suki og jagtede hende over i et hjørne imens Suki skreg :cry:

Det glemmer Suki ALDRIG. Hun knurrer hver gang den kommer tæt på (det bliver respekteret) og vil ikke have noget som helst med den hund at gøre (også selvom den lægger op til leg).

Det vil jeg hverken byde Suki eller svigerforældrene ;-)

Så de muligheder er desværre lukket ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor kan hun ikke være 22 dage i den pension du har ringet til?

 

Bantus

 

Sådan læser jeg det ikke?

 

Jeg læser det som at 22 dage er lang tid, hvis hunden ikke kan sammen med pensionejerens hund (Fordi hunden jo netop ikke sidder i en boks, men er sammen med hundene der bor der)... Det er okay at have 3-4 dage og hundene ikke fungere sammen, men 22 dage med to hunde der ikke fungere sammen, det er rigtig lang tid!

 

(Sådan læser jeg det)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...