Hop til indhold

Rottweiler


Doros
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Vi overvejer at anskaffe os en Rottweiler, men vi er i tvivl om vi skal vælge en med stamtavle eller uden stamtavle.

 

Hvad kan anbefales vedrørende en Rottweiler?

 

Hvad er fordele eller udlemper med/uden stamtavle?

 

Kan I anbefale nogle steder hvor man kan købe Rottweiler?

 

 

 

MVH

 

Doros

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altid gå efter en med stamtavle, men i skal også gøre op med jer selv, om hvad i vil bruge den til? er det en brugshund eller udstilling? ikke at det ene udelukker det andet, men mere hvad i skal se efter når i kigger på opdræt. Samtidig synes jeg det vigtigt at besøge flere opdrættere, se forældre hundene og hvordan de er .

 

http://www.rottweiler.dk/index.php/da/

http://www.rottweilers.dk/

et par sider du kan tjekke ud og læse meget mere om Rottweileren

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Vi overvejer at anskaffe os en Rottweiler, men vi er i tvivl om vi skal vælge en med stamtavle eller uden stamtavle.

 

Hvad kan anbefales vedrørende en Rottweiler?

 

Hvad er fordele eller udlemper med/uden stamtavle?

 

Kan I anbefale nogle steder hvor man kan købe Rottweiler?

 

 

 

MVH

 

Doros

Hvis man skal have en raceren hund, vil jeg altid anbefale en med tavle. Ulempen ved det kan være at prisen er noget højere end ved en tavleløs.

Til gengæld vil der være nogle restriktioner, som sikrer at hunden er sund og rask. For Rottweilerens vedkommende bliver den også mentaltestet, så man kan se, at den rent faktisk også opfører sig som en Rottweiler. Og så anbefales det, at man går på udstilling med sin hund og får den bedømt, så den ligner en Rottweiler ;-) Det kan du læse her: http://www.hundeweb.dk/dkk/public/openPage/tjenester/avlsrestriksjoner/raseData.html?RAID=1470

 

For de flestes vedkommende vil et kuld også være nøje planlagt, så hvalpene kan blive gode, sunde og racetypiske Rottweilere, hvor der ikke altid er lagt de samme tanker i et tavleløst kuld. Hvor der altså heller ikke stilles nogle krav overhovedet.

 

Ift. hvor du skal købe din hund, vil jeg råde dig til at læse lidt om hvad et godt opdræt består af, besøge nogle forskellige opdrættere, bruge din sunde fornuft og følge din mavefornemmelse ;-)

 

Derudover kan det også være gavnligt at tage på et par udstillinger og se nogle hunde der. Evt. komme i kontakt med avlerne den vej igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige en med stamtavle, som første indskydelse :) kommer meget an på hvor meget man ved om hunden hvad den skal bruges til, jeg syntes personligt det er en dejlig race, selv om den er på observationslisten som nr.11 så vær venlig at overveje dit valg meget grundigt, jeg er lidt gal over man lister hunde på den måde, det er ikke personligt men selve listen giver ingen som helst mening, min egen personlige mening, får nok nogle slag her inde nu :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan aldrig være ulemper ved at vælge en tavlehund. Den ekstra tid man evt. bruger på at spare sammen, kan passende bruges på at finde den helt rigtige opdrætter ;-)

 

 

Birdbamse, sidst jeg fulgte med var der snak om at man fra ministeriets side ville droppe OBS listen, har du hørt noget andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...