Hop til indhold

Lopper igen igen og atter igen, suuuuuuk

Recommended Posts

Jeg fatter simpelthen ikke hvad jeg gør forkert. Jeg fatter endnu mindre hvor han får dem fra. Min hund har lopper IGEN ! for 117 gang. :damn: Jeg drypper han med advantage ( jo kender godt både bayvantic og frontline og har også prøvet det gennem tiden ) og støvsuger og vasker og støvsuger og sprayer med trinol 810 og kæmmer. Alligevel har min hund i gennemsnit nok haft lopper ca hver tredje måned i snart halvandet år. Hvor får han dem fra ?? Er det mit hjem der aldrig bliver helt 100 % loppefrit og hvordan gør man det, udover at rive huset ned og bygge et nyt ??

Jeg synes VIRKELIG jeg er grundig med rengøring og flittig med støvsugeren, støvsuger faktisk hver dag næsten. Nu har han på trods for advantage dryp for en måned siden ( der havde han ikke lopper ) haft lopper i 14 dage, dryppede igen for 5 dage siden. Ergo har det første dryp ikke virket ? Jeg orker næsten ikke at spraye hele huset med trinol, slet ikke efter jeg er blevet lettere duft overfølsom, bare når jeg bruger advantage brænder mine øjne og løber i vand, det lugter heftig. Trinol er endnu værre.

Jeg undre mig virkelig over at det bare kommer igen hele tiden og hvis det er fordi mit hus ikke bliver loppefrit, hvorfor kan han så alligevel gå feks 2 måneder uden lopper ??

Forslå venligst ikke giftfri spray, har spildt rigeligt penge af skidtet, har pt to slags stående i skabet. Det virker ikke.

Hvorfor kan man egentlig ikke længere købe loppeshampoo ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man også. Prøv google, der kommer en masse :-)

Ja det kan man også, mærkeligt, har ikke kunnet finde det i NOGEN butikker eller ved dyrlægerne og syntes også jeg tidligere har ledt forgæves på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan man også, mærkeligt, har ikke kunnet finde det i NOGEN butikker eller ved dyrlægerne og syntes også jeg tidligere har ledt forgæves på nettet.

Jeg fandt en i føtex sidste gang Bobo havde lopper, så der kan man i hvert fald også få det. Der er dog parfume i og bagefter har jeg tænkt, at jeg egentligt hellere ville have en neutral for at han ikke skal have alt det der på huden. Så den har vi ikke rigtig brugt. Du må få den, hvis du vil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt en i føtex sidste gang Bobo havde lopper, så der kan man i hvert fald også få det. Der er dog parfume i og bagefter har jeg tænkt, at jeg egentligt hellere ville have en neutral for at han ikke skal have alt det der på huden. Så den har vi ikke rigtig brugt. Du må få den, hvis du vil?

Tak hvor er du sød. Men jeg har fundet en økologisk en på nettet, som har fået ikke mindre end 22 gode anmeldelser, så den ville jeg prøve at bestille hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min eks kærestes to katte havde så mange lopper det var helt sygt... Jeg endte med at tage de to katte hjem i min lejlighed, som var loppefri, behandle kattene der, og i den uge de var der gjorde jeg hans lejlighed rent, jeg kan ikke huske produktet jeg brugte men det var VIRKELIG stærkt og giftigt, man måtte ikke opholde sig i rummet i en halv dag efter at man havde gjort rent.. Jeg vaskede gulvene i det, alt sengetøj blev kogevasket og alle møbler blev flyttet og gjort rent bag.

Efter 14 dage gjorde jeg det samme en gang til, dog var kattene kun hos mig i tre dage der, og igen efter en måneds tid gjorde jeg det samme...

Han slap af med lopperne efterfølgende... Jeg kan desværre ikke huske hvad produktet hedder, men det var købt i en dyrehandel, og det hed noget med s er jeg næsten sikker på! Og det var vidst egentlig meningen til at rengøre en stald i... måske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare lige sige at med hensyn til det der Trinol, det er altså noget giftigt stads, men det virker! Men jeg ville nok fravælge at sove der natten efter at du har sprøjtet det, for det sidder virkelig i luften... (Synes jeg)...

Jo tak, det er jeg klar over, host host. Var ved at krapere sidst jeg brugte det. Det hænger i luften længe, selv med konstant udluftning, ligesom overfladen på tingene bliver fedtet. Men det virkede. Men ja det er et stort projekt at gå i gang med. Det er også dyrt, det koster 200 kr og dækker kun til ca 35 kvm. Men det kan godt være jeg må overgive mig. Har gjort GRUNDIGT rent i aften, ALT er blevet endevendt og støvsuget og han er blevet vasket i kløestillende og kæmmet. Håber så meget det skidt forsvinder. Han har ikke mange lopper, har fundet 2 levende, men han har en del loppeafføring i pelsen, ligesom han stadig farer op og bider sig i ny og næ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg ved godt du ikke gider at høre på alternative metoder - men jeg vil alligevel fortælle at mine 3 beagler blev angrebet af lopper i november måned - Oscar endda så meget at han mistede noget af pelsen og fik loppe eksem - så han var på antibiotika en periode samt kløestillende.

Jeg har udelukkende bekæmpet de her lopper på naturlig vis - næsten for de har fået Cap star når der blev fundet levende lopper på dem - udover det har jeg kæmmet dem igennem 2 gange om dagen og her fanget lopper når der har været nogen. Jeg støvsugede hver dag de første 14 dage - rystede deres tæpper - samt vores dyner da de jo sover i sengen hos os sommetider. Jeg har kun brugt alternativ dryppe middel samt sprøjtet med sådan noget de steder hvor beaglerne op holdt sig meget. Nå men jeg vil ikke sige mere om det - blot at loppeæg kan overleve i meget lang tid - det er ikke nok det forsvinder fra hunden - det bliver i omgivelserne op til 6-8 måneder - så rengøringen er et must - samt at du styrker din hunds hud og pels med masser af B vitaminer - mine får zeckweg nu og det skal de have fast fremover - da det lige har taget den sidste rest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Øv Stella med de lopper.

Nu spørger jeg meget dumt, hvor kommer de lopper fra? Er det møde med en anden hund / kat? eller hopper lopperne "bare" på hunden når man er ude og gå tur? Ja dumt spørgsmål jeg ved det. ;-)

Jeg har nu haft hund(e) i snart 8 år og har aldrig haft en hund med lopper? Vi har endda væg til væg tæpper i stort set hele huset - ja på-nær selvfølgelig køkken, bryggers og badeværelser.

Men er det ikke mærkeligt? Ikke fordi jeg ønsker lopper - og så snart de oprettes en "loppe-tråd" herinde så tjekker jeg mine hunde - men finder aldrig noget?

Det jeg mener er, det ER da snyd, at nogle hunde bare er plaget af lopper mens andre ingen har overhovedet :confused:

Flåter, der fjerner jeg op til flere når årstiden er inde til det, men det er en anden snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Til orientering Lopper kommer ofte fra katte og er i virkeligheden kattelopper. Så bor man i områder med mange katte kan det være en del af forklaringen. Det er i øvrigt første gang i over 5 år at mine beagler fik det - men vi har også mange katte her omkring. Vores "kattedame" længere nede af vejen har jo 10-12 katte rendende til og fra.

Vi er i øvrigt loppefri igen takket være zeckweg - det tør jeg ikke længere holde pause med. Jeg har brugt det meget førhen, da det også forhindrer flåter, og dengang var det mest grundet flåterne jeg brugte det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Til orientering Lopper kommer ofte fra katte og er i virkeligheden kattelopper. Så bor man i områder med mange katte kan det være en del af forklaringen. Det er i øvrigt første gang i over 5 år at mine beagler fik det - men vi har også mange katte her omkring. Vores "kattedame" længere nede af vejen har jo 10-12 katte rendende til og fra.

Vi er i øvrigt loppefri igen takket være zeckweg - det tør jeg ikke længere holde pause med. Jeg har brugt det meget førhen, da det også forhindrer flåter, og dengang var det mest grundet flåterne jeg brugte det.

Tak for orienteringen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt du ikke gider at høre på alternative metoder - men jeg vil alligevel fortælle at mine 3 beagler blev angrebet af lopper i november måned - Oscar endda så meget at han mistede noget af pelsen og fik loppe eksem - så han var på antibiotika en periode samt kløestillende.

Jeg har udelukkende bekæmpet de her lopper på naturlig vis - næsten for de har fået Cap star når der blev fundet levende lopper på dem - udover det har jeg kæmmet dem igennem 2 gange om dagen og her fanget lopper når der har været nogen. Jeg støvsugede hver dag de første 14 dage - rystede deres tæpper - samt vores dyner da de jo sover i sengen hos os sommetider. Jeg har kun brugt alternativ dryppe middel samt sprøjtet med sådan noget de steder hvor beaglerne op holdt sig meget. Nå men jeg vil ikke sige mere om det - blot at loppeæg kan overleve i meget lang tid - det er ikke nok det forsvinder fra hunden - det bliver i omgivelserne op til 6-8 måneder - så rengøringen er et must - samt at du styrker din hunds hud og pels med masser af B vitaminer - mine får zeckweg nu og det skal de have fast fremover - da det lige har taget den sidste rest.

Hvad er det for noget alternativt loppemiddel du har brugt? Hvis jeg kan undgå at putte gift i nakken på min hund, så... :???: Er det, det der zeckweg? Eller var det vitaminerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tihi søde Beaglepack, jeg ville ALTID gerne høre andres svar, også dit, uanset hvor alternativt det er :-D

Tit er alternativt dog i form af kosttilskud, noget der skal over maden og min hund er jo mere kræsen end den lokale børnehave til sammen. Får det simpelthen ikke i ham.

Hvis loppeæg kan leve 6 måneder i hjemmet, så er det nok derfor, altså jeg er aldrig kommet 100 % af med dem. Han ser jo ikke rigtig andre hunde eller leger som sådan med andre og heldigvis er løsgående katte her i området ikke et problem.

Jeg har desværre mistanke om at det er min bolig i sig selv der gør det. Det er en gammel bolig, der er sprækker alle steder, gulvene er meget gamle med dybe sprækker mellem hvert brædde, ligesom der mangler lister flere steder, så der er alt for mange gode gemmesteder til lopper, uanset hvor meget jeg rengør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvad er det for noget alternativt loppemiddel du har brugt? Hvis jeg kan undgå at putte gift i nakken på min hund, så... :???: Er det, det der zeckweg? Eller var det vitaminerne?

Anibio Melaflon - den til at dryppe fra nakke til halerod og den til at spraye med hvor de ligger samt revner og sprækker. Indenfor de seneste 3 uger er der ikke fundet lopper på beaglerne - det mest effektive har været brugen af luposan zeckweg som de får fast nu hver formiddag enten rører jeg det ud i A-38 eller blander det sammen med deres olietilskud - man kan også give det tørt på foderet.

Dryp og spray er ligesom alt andet en her og nu løsning - hvor det andet (zeckweg) er en fremadrettet løsning.

Udover det hedder det masser af støvsugning - huske at kassere støvsugerposen asap - hvis man da ikke har en posefri støvsuger - men den skal også tømmes og rengøres efter endt brug. Det er i sær hvor de ligger man gør rent, samt i revner/sprækker også i møblerne. Der skal også støvsuges under senge, stole og sofaer da lopperne gerne vil opholde sig på mørke steder.

Når man kæmmer skal man bruge lidt vand tilsat opvaskemiddel - og fanges der nogen lopper så dyp kammen i vandet. Opvaskemiddelet forhindrer at lopperne kan springe op igen. De går til bunds med det samme og drukner. En loppe kan springe op til 50 cm - både opad og fremad rettet - så det er virkelig nogle små bæster:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tihi søde Beaglepack, jeg ville ALTID gerne høre andres svar, også dit, uanset hvor alternativt det er :-D

Tit er alternativt dog i form af kosttilskud, noget der skal over maden og min hund er jo mere kræsen end den lokale børnehave til sammen. Får det simpelthen ikke i ham.

Hvis loppeæg kan leve 6 måneder i hjemmet, så er det nok derfor, altså jeg er aldrig kommet 100 % af med dem. Han ser jo ikke rigtig andre hunde eller leger som sådan med andre og heldigvis er løsgående katte her i området ikke et problem.

Jeg har desværre mistanke om at det er min bolig i sig selv der gør det. Det er en gammel bolig, der er sprækker alle steder, gulvene er meget gamle med dybe sprækker mellem hvert brædde, ligesom der mangler lister flere steder, så der er alt for mange gode gemmesteder til lopper, uanset hvor meget jeg rengør.

Da jeg købte mit sommerhus (som havde stået tomt længe) indkøbte jeg to katte...

uden overdrivelse, så vågnede HELE HUSET og jeg havde lopper i millionvis efter kort tid...

dryppede kattene, lukkede kræene ude, satte mad og vand i skuret og kørte familien ud til min mor - sprayede hele huset (ALT) med loppemiddel - og blev væk en hel weekend.... det hjalp...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har én gang haft en hund med loppeproblemer, og det forsvandt straks, da vi gav huset en omgang med Fogger. Det er nærmest en gaspatron, som man udløser. Så forlader man huset i 2 timer og lufter grundigt ud, når man kommer tilbage.

Det var bare så effektivt! Det var om sommeren, og vi havde slet ingen fluer det år :klap:

http://www.tiierisch.de/produkt/fogger-gegen-floehe-spruehautomat

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har én gang haft en hund med loppeproblemer, og det forsvandt straks, da vi gav huset en omgang med Fogger. Det er nærmest en gaspatron, som man udløser. Så forlader man huset i 2 timer og lufter grundigt ud, når man kommer tilbage.

Det var bare så effektivt! Det var om sommeren, og vi havde slet ingen fluer det år :klap:

http://www.tiierisch.de/produkt/fogger-gegen-floehe-spruehautomat

Det lyder effektivt, og jeg har en hund, som er skrækslagen for fluer. Og hans bedsteveninde, som er på besøg en gang om ugen, har jævnligt lopper:( Men er det også sikkert at bruge når man har en hund af meget lille race...jeg mener, da skal der jo nok en mindre mængde gift til før hunden reagerer på det, end hvis den vejer 40 kg...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter simpelthen ikke hvad jeg gør forkert. Jeg fatter endnu mindre hvor han får dem fra. Min hund har lopper IGEN ! for 117 gang. :damn: Jeg drypper han med advantage ( jo kender godt både bayvantic og frontline og har også prøvet det gennem tiden ) og støvsuger og vasker og støvsuger og sprayer med trinol 810 og kæmmer. Alligevel har min hund i gennemsnit nok haft lopper ca hver tredje måned i snart halvandet år. Hvor får han dem fra ?? Er det mit hjem der aldrig bliver helt 100 % loppefrit og hvordan gør man det, udover at rive huset ned og bygge et nyt ??

Jeg synes VIRKELIG jeg er grundig med rengøring og flittig med støvsugeren, støvsuger faktisk hver dag næsten. Nu har han på trods for advantage dryp for en måned siden ( der havde han ikke lopper ) haft lopper i 14 dage, dryppede igen for 5 dage siden. Ergo har det første dryp ikke virket ? Jeg orker næsten ikke at spraye hele huset med trinol, slet ikke efter jeg er blevet lettere duft overfølsom, bare når jeg bruger advantage brænder mine øjne og løber i vand, det lugter heftig. Trinol er endnu værre.

Jeg undre mig virkelig over at det bare kommer igen hele tiden og hvis det er fordi mit hus ikke bliver loppefrit, hvorfor kan han så alligevel gå feks 2 måneder uden lopper ??

Forslå venligst ikke giftfri spray, har spildt rigeligt penge af skidtet, har pt to slags stående i skabet. Det virker ikke.

Hvorfor kan man egentlig ikke længere købe loppeshampoo ?

Jeg har haft lopper i huset 2 gange i 2013. Jeg reagerer stærkt på loppebid, og de kan li mig. (Jeg reagerer på under et døgn, og har altid vidst hvornår kattene skulle have kur, dengang vi havde katte.)

Jeg var ved at gå op i limningen i sommers, da mega meget rengøring ikke var tilstrækkeligt. De andre rum gik det fint nok med, men jeg kunne ikke få soveværelset 100% loppefrit, fik et par bid her nat:/ Fandt ret hurtigt ud af at det var en venindehund, som havde slæbt lopperne ind. Hun blev faktisk dårlig af det og måtte til dyrlæge, og fik behandling...ad flere omgange, fordi ejer ikke mente at rengøringen skulle være så grundig igen.

MEN det jeg vil sige er at jeg af dyrlægen fik anbefalet noget som virkede.

Samtidig med frontline (bayvantic eller andet) dråber i nakken skulle jeg give en programvet pille.

Fordi den ene virker så de levende lopper dør.

Mens den anden virker så de æg og larver, loppen forsøger at lægge efter biddet, ikke kan udvikles (de kan ikke danne skelettet). Behandlingen kræver selvfølgelig at lopperne / æggene / larverne får kontakt med hunden, men man kan altså godt regne med at det man har i omgivelserne vil uddø i takt med at de levende lopper hopper på hunden. Ligger der 3 æg, som bliver til larver i en gulvsprække, vil de, når de bliver til lopper, bide på hunden (fordi det er jo der de helst vil være), og så vil de kun kunne lægge æg, som ikke kan udvikle sig, samt dø selv. Så med tiden, (når de normalt udviklede æg, som grundig rengøring ikke har kunnet fjerne, er blevet til lopper) vil de alle uddø.

Det virkede hos mig:)

Jeg tror at jeg gav programvet sammen med frontline i 3 måneder, men allerede efter under en uge fik jeg ikke loppebid mere.

Link til indlæg
Del på andre sites