Gæst Ragamuffin Skrevet Januar 31, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2014 Ja selvom jeg synes det ser fjollet ud at en hund har tøj på har jeg købt et dækken til sheila.. Jeg troede hun frøs da hun ikke ville gå når vi var ude satte hun sig blot ned og begyndte at pive og ryste, prøvede at lege med hende og andet men nej, hvilket reasulterede i stort og småt indenfor.. nu har hun fået dækken på og nu render hun og leger vil gerne med ud og gå tur samt lave udenfor... men nu skriver min farbror sådan her til mig ''hunden har ikke godt af dèt dækken... Da hunden ikke har underuld afgiver den mere varme fra kroppen, som den ikke kan komme af med, da du har givet den en frakke på og hunden vil faktisk fryse mere når det er så koldt som nu... Kortere ture og pakkes godt ind i et varmt tæppe når i kommer hjem er langt bedre'' passer det ?? kan slet ikke få det til at passe, skal jeg bare lade vær med at give hende dækken på og leve med at hun nægter at lave udenfor ja generalt at være udenfor mere end 2 sek eller ''mishandle'' hende med et dækken hun ikke har godt af... håber i kan hjælpe mig lidt her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Nej det er noget værre sludder din farbror bilder dig ind. Fordi en hund ikke har underuld, kan den jo netop ikke særlig godt holde varmen. Vores små hunde får jakker på her i den kolde tid, ellers ville de slet ikke syntes det var sjovt at være ude. Især de helt små hunde er også i klart større risiko for at blive syge pga kulden - så det er absolut vigtigt at de ikke går og fryser! Så lad du blot din hund beholde sit dækken - som det lyder til at hun også at vældig glad for! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Narj, det lyder ikke helt rigtigt. Hvorfor vil hunden fryse mere med et dækken på end uden :hmm: Du kan jo også selv se den store forskel og hun føler sig tydeligvis bedre tilpas med et dækken på, så det synes jeg bare du skal blive ved med Det hjælper jo også rigtig mange hunde at have dækken på om vinteren, så synes det taler sig eget tydelig sprog Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Vivi1 Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Den har jeg aldrig hørt før. Og jeg kan slet ikke forstå hans logik. Nu ved jeg ikke hvor stor din hund er, men jeg plejer at vise chihuahuaejere denne artikel: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/har-hunde-virkelig-brug-toj Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ragamuffin Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Syntes også selv det lød vildt underligt, kunne slet ikke få det til at passe nogen steder. Hun er jo kun 5 måneder og vejer 2kg så hun er jo ikke specielt stor samt helt korthåret. Jamen så beholder sheila sit dækken så hun kan være en glad hund der har lyst til at opleve verden, fremfor en hund der ikke vil ud. Ja hun er glad for sit dækken og er blevet glad ved at være ude efter hun har fået det også derfor jeg slet ikke kunne få det til at hænge sammen med at hun skulle fryse mere af et have det på .... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ragamuffin Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 præcis therese tænkte også at mange korthåret hunde har dækken på, min mors seje jagthunde har dækken på når de ligger og venter.. neop hun er blevet meget gladere.. Vivi1 fatter ham heller ikke .... tak for artiklen.. nu har jeg så skrevet at hun jo slet ikke vil gå uden til det får jeg bare svaret at nok er jeg god ved dyr men hunden skal vide hvem der bestemmer det er derfor den ikke vil gå det giver bare ingen mening når den gerne vil med dækken... arrrghhh Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sitto Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 præcis therese tænkte også at mange korthåret hunde har dækken på, min mors seje jagthunde har dækken på når de ligger og venter.. neop hun er blevet meget gladere.. Vivi1 fatter ham heller ikke .... tak for artiklen.. nu har jeg så skrevet at hun jo slet ikke vil gå uden til det får jeg bare svaret at nok er jeg god ved dyr men hunden skal vide hvem der bestemmer det er derfor den ikke vil gå det giver bare ingen mening når den gerne vil med dækken... arrrghhh Det har absolut INTET med "lederskab" at gøre - og det med lederskabet overfor hunden er en tankegang du helt skal glemme. Du skal mere se dig som en forælder overfor hunden, hvis man skal give det en rolle. Hunden er på ingen måder ude på at overtage magten - de kan indimellem prøve grænser af ja, for at se hvad de kan få lov til og ikke kan - men det er kun grænsesøgning som børn kan finde på, det er absolut ikke for at tage magten. Øv han lyder altså ret forældet i sin tilgang til hunde ham din farbror.. :-( Men rart at høre du er skeptisk overfor hans tankegang og spørger herinde i stedet :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 nu har jeg så skrevet at hun jo slet ikke vil gå uden til det får jeg bare svaret at nok er jeg god ved dyr men hunden skal vide hvem der bestemmer det er derfor den ikke vil gå det giver bare ingen mening når den gerne vil med dækken... arrrghhh Nogle gange er der bare nogle mennesker man ikke skal diskutere med:-) Og din farbror er én af dem. Husk altid at gå efter din mavefornemmelse, og spørg hvis du er i tvivl:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Hmm det er vist ikke rigtig, det din farbror siger! Mine beagler som endda har underuld i større eller mindre grad - fryser meget i kulden - så de har da frakke eller trøje på når vi går tur. Min ældste beagle har for første gang nogensinde fået forfrysninger på "bollerne" - så det er altså koldt pt. Tænk også på at hunden bevæger sig nede ved jorden ofte i høj sne - så frakken skal også have en mave varmer. Det er om bryst og mave de fryser mest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ragamuffin Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Tænkte også han er rådden i hoved, godt jeg kan spøgre herinde... Har jo kun gjort det i en god mening, også skal han straks belære mig om at hun fryser mere med dækken end uden, kæft en tosse altså... og grunden til hun ikke vil gå uden dækken er fordi hunden ikke ved hvem der bestemmer men hun ved åbenbart godt jeg bestemmer når hun har dækken på :stupid: hold da op forfrysninger i bollerne lyder ubehageligt... det er dette dækken hun har den varmer også under maven http://www.dogshop.dk/shop/buster-outdoor-hundedaekken-4526p.html han er så dum at det han fyre af ikke giver mening i stedet for bare at sige han ikke mener hunde bør have dækken på kommer han med sådan en langt ude forklaring der bare modsiger sig selv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Tænkte også han er rådden i hoved, godt jeg kan spøgre herinde... Har jo kun gjort det i en god mening, også skal han straks belære mig om at hun fryser mere med dækken end uden, kæft en tosse altså... og grunden til hun ikke vil gå uden dækken er fordi hunden ikke ved hvem der bestemmer men hun ved åbenbart godt jeg bestemmer når hun har dækken på :stupid: hold da op forfrysninger i bollerne lyder ubehageligt... det er dette dækken hun har den varmer også under maven http://www.dogshop.dk/shop/buster-outdoor-hundedaekken-4526p.html han er så dum at det han fyre af ikke giver mening i stedet for bare at sige han ikke mener hunde bør have dækken på kommer han med sådan en langt ude forklaring der bare modsiger sig selv... Det er også sådan et jeg bruger til to af mine beagler - bare andre farver. Den er god fordi der er lynlås foran som gør at de bedre kan acceptere at få den over hovedet. Darwin har en Hurrta frakke. Ellers strikker jeg selv trøjer til dem. Charlie er øm i "bollerne" men huden ser pænere ud i dag. Jeg smører med en "hotspot" creme som jeg har fået anbefalet. Udover det er han kun ude i kort tid for at lette sig og så ellers være herinde i varmen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 præcis therese tænkte også at mange korthåret hunde har dækken på, min mors seje jagthunde har dækken på når de ligger og venter.. neop hun er blevet meget gladere.. Vivi1 fatter ham heller ikke .... tak for artiklen.. nu har jeg så skrevet at hun jo slet ikke vil gå uden til det får jeg bare svaret at nok er jeg god ved dyr men hunden skal vide hvem der bestemmer det er derfor den ikke vil gå det giver bare ingen mening når den gerne vil med dækken... arrrghhh Ja, det kan du ligeså godt lære. Nogle mennesker har det med at mene, at ALT hunden foretager sig er et forsøg på at komme til at bestemme. Blaaaah... Det skal du selvfølgelig ikke høre på. Hun vil ikke gå, fordi hun fryser og vil ind i varmen. Såre simpelt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Det er også sådan et jeg bruger til to af mine beagler - bare andre farver. Den er god fordi der er lynlås foran som gør at de bedre kan acceptere at få den over hovedet. Darwin har en Hurrta frakke. Ellers strikker jeg selv trøjer til dem. Charlie er øm i "bollerne" men huden ser pænere ud i dag. Jeg smører med en "hotspot" creme som jeg har fået anbefalet. Udover det er han kun ude i kort tid for at lette sig og så ellers være herinde i varmen. Jeg ved godt at du er stiktosset, og tror at jeg skriver det her for at drille, men dengang min gamle hanhund fik forfrysninger på løgposen, blev vi rådet til at smøre et tykt lag fed creme (fx helosan) på inden gåturene, fordi huden er meget sart bagefter. Altså, for at de ikke skal få salt på huden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Jeg ved godt at du er stiktosset, og tror at jeg skriver det her for at drille, men dengang min gamle hanhund fik forfrysninger på løgposen, blev vi rådet til at smøre et tykt lag fed creme (fx helosan) på inden gåturene, fordi huden er meget sart bagefter. Altså, for at de ikke skal få salt på huden. Ja klart jeg bliver stiktosset - når du med det samme begynder med at skrive at du ved jeg bliver stiktosset! Men okay det er så din holding og den får du lov at have Tak for rådet - helosan har jeg ikke tænkt på - men det vil jeg have in mente. Charlie bliver smurt med Hotspot creme den er faktisk udmærket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 Sikke noget pjat. Begge mine har dækkener på i denne kulde, ellers vil de slet ikke med ud. Hvis de kan løbe frit hele tiden kan det liiige gå uden dækken, men skal de gå i travetempo i snor, så kand e simpelthen ikke holde varmen pga den manglende underuld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret Januar 31, 2014 Rapporter Share Besvaret Januar 31, 2014 ''hunden har ikke godt af dèt dækken... Da hunden ikke har underuld afgiver den mere varme fra kroppen, som den ikke kan komme af med, da du har givet den en frakke på og hunden vil faktisk fryse mere når det er så koldt som nu... Kortere ture og pakkes godt ind i et varmt tæppe når i kommer hjem er langt bedre'' Netop derfor holder den varmen! Fordi den ikke kan komme af med den, hvorimod den vil fryse hvis den kan komme af med varmen.... :damn: Jeg kan fortælle dig, at min store hund med lang pels også får frakke på i frostvejr. Vi er ude længe (tit flere timer) ad gangen, og så er det koldt også selv om man er hund. Glem det gammelmandssnak, og glæd over at din hund vil med ud når den har frakke på :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Vivi1 Besvaret Februar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2014 -Og giv ham Anders Hallgrens "alfasyndromet" i julegave :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 1, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 1, 2014 Brug din mavefornemmelse og fornuft Når du kan se at Sheila bliver i bedr humør og mere aktiv af at bære dækken fortæller det langt mere end alt andet Min Pelle, som er en stor retriever på over 40 kilo og med masser af underuld, har dækken på når det er koldt/blæsende. Ikke fordi han fryser på turene, men fordi han bliver kold og derefter får smerter. Inde har han dækken på efter kolde ture, til han viser han er afslappet og varm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kuzuri Besvaret Februar 6, 2014 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2014 Begge mine får sweatre/jakker/regnjakker på hvis det er koldt eller det regner - det har de det bedst med, og alt jeg bruger er lavet til hunde, så jeg kan ikke se noget galt i det. Hvis hunden er glad har du jo netop gjort noget rigtigt, og det er kun godt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts