Hop til indhold

"Alderdomshjem" for 13 årig Westie søges - Vestjylland (helst)


Gæst Pbj
 Share

Recommended Posts

Hej !

 

Vores "Sofus" søger et godt sted at nyde de sidste år af sit liv.

 

Af personlige årsager, har vi desværre ikke de bedste mulighed for at give ham de forhold han fortjener (tid !!). Sofus er en stille og rolig hund, som vi i mange år har haft stor glæde af, vi kan konstatere hans hørelse er nedsat, men ikke væk.

 

Vi håber en god familie, evt. på landet med en anden hund, kan tage sig godt af ham og give ham nogle gode år - meget gerne Sydvestjylland, hvis vi måtte besøge ham en gang imellem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sofus er en stille hund, han har ikke haft hjemmeboende søskende de sidste par år, da de begge er flyttet ifm uddannelse.

Han er vant til at være alene fra tidlig morgen til hen på eftermiddagen, hvilket er den væsentligste årsag til, vi søger et bedre alternativ.

Han er en han, men ikke en alfa-han, katte ignorerer han helt, men en gang imellem, møder vi en anden hanhund, som han ikke bryder sig om.

Sofus er godt opdraget, går løs foran huset og forlader "aldrig" matriklen.

Flere spørgsmål.....bare skyd - vi kommer også gerne på besøg ;-)

Redigeret af Pbj
Link til indlæg
Del på andre sites

Sofus er en stille hund, han har ikke haft hjemmeboende søskende de sidste par år, da de begge er flyttet ifm uddannelse.

Han er vant til at være alene fra tidlig morgen til hen på eftermiddagen, hvilket er den væsentligste årsag til, vi søger et bedre alternativ.

Han er en han, men ikke en alfa-han, katte ignorerer han helt, men en gang imellem, møder vi en anden hanhund, som han ikke bryder sig om.

Sofus er godt opdraget, går løs foran huset og forlader "aldrig" matriklen.

Flere spørgsmål.....bare skyd - vi kommer også gerne på besøg ;-)

......han har været med på jagt, og var ikke bange for skud (heller ikke ved Nytår)......men han forstod ikke dét med at skulle hente byttet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej !

 

Vores "Sofus" søger et godt sted at nyde de sidste år af sit liv.

 

:-)

Den historie vil nok skære de fleste hundeelskere i hjertet. Hvis I pludselig ikke har mulighed for at give ham tid, så giv ham i stedet en værdig afslutning på livet. Det er for hårdt at omplacere en meget gammel hund og så endda med mulighed for jer for at besøge ham???? Hvad mon det vil gøre for ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Dina. Synes ikke I kan være bekendt at vende rundt på Sofus' hverdag på den måde. Dét at flytte ud i en ny familie er altså ikke 'bare lige', og da slet ikke for en hund som har mistet en del af hørelsen.

 

Hvorfor synes du/I at han skal til et hjem med en anden hund ?

 

At besøge ham engang imellem efterfølgende tror jeg ikke vil gavne Sofus.

 

 

Men vi har selvfølgelig alle forskellige holdninger, og jeg håber da at Sofus kan komme til en nyt hjem, som har tiden til ham her det sidste stykke tid af hans liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med et hjem hos en pensionist, men hvor han kun er udstationeret og I fortsat dækker alle omkostninger? OG tager ham i pleje, hvis pensionisten en gang imellem vil ud og rejse?

 

Jeg kender en som har mistet sin gamle westie i december. Men hun har ikke talt om at få hund igen..

Men det kunne da være..

 

Det er altså her i Ballerup..... Ved København.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår hvad I mener.....dette er ikke en pludselig indskydelse, var det tilfældet, havde vi "bare" kørt til den nærmeste dyrlæge - så døm os ikke, dette er i forvejen svært.

Når jeg skriver det kunne være et sted på landet, hvor der var en anden hund, så skyldes det, at jeg vil sikre mig, de nye "forældre" kender til det at have en hund, men det vigtigste er naturligvis, at han får den kærlighed han fortjener :-)

 

At vi gerne vil besøge ham er egoistisk - ja - og synes modtager ikke det er en god idé, så er dette naturligvis ikke et krav - men Sofus har aldrig haft det svært, når han fx har været i kennel 2 uger i sommerferien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Livet er desværre ikke så simpelt. Hvis det bare var et spørgsmål om en hundelufter, så havde vi sikkert fundet en løsning, med al respekt for dit sikkert velmenende råd...

 

Vi har overvejet alle muligheder - derfor: kender nogen en god familie, ellers behøver vi ikke gode anbefalinger, ikke for at være uhøflig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke nogen familie, vil bare lige indskyde at opdrætteren måske kan hjælpe. De fleste kenneler har en del kontakter, så det er jo muligt at vedkommende kender en god familie. Ellers er der altid omplaceringslisten i raceklubben - det kræver bare, at hunden er med tavle, hvilket jeg jo ikke ved :-D

 

Men nu er rådet i hvert fald givet videre, hvis det er helt umuligt at finde en familie. Håber dog det lykkedes uden alt for meget postyr både for jer og for Sofus' skyld. Og :bighug: til jer for at stå i en situation, hvor det er nødvendigt at skille jer af med en hund I har haft i så mange år. Må bestemt ikke være sjovt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er enig med Dina og Hewlett - giv hunden en værdig afslutning i stedet for at omplacere den - det vil være langt det bedste for Sofus.

 

Det er muligt jeg får hug nu - men jeg kan simpel hen ikke forstå at folk der har haft en hund i så mange år pludselig ikke vil den mere - den har måske kun 1-2 år tilbage - er det ikke synd for den familie som evt. skal overtage den og de så må sige farvel til den efter kort tid?

 

Jeg har selv i sin tid overtaget en omplacerings hund - min ældste beagle som dengang var 2½ år - det tager tid for en hund at omstille sig. Der gik op til 6-8 mdr. før min Charlie havde omstillet sig helt og han var da kun 2½ dengang! I dag er han 9 år og jeg kunne aldrig drømme om at omskifte ham til et nyt hjem, med den alder han har nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også, det vil være svært at finde et hjem til en så gammel hund? Personligt ville jeg i hvert tilfælde ikke gøre det, fordi det vil gøre for ondt at knytte sig til en ny hund, for så at sige farvel til den igen efter en forholdsvis kort årrække.

 

Og det er ikke for at være uhøflig, som du også selv skriver, TS, men for os på sidelinien, er det nok bare svært at forstå, hvorfor der ikke kan findes en anden løsning, når I nu skriver det er pga. mangende tid. Hvis det havde været allergi, flytning til hjem uden hundetilladelse eller andet, så var det måske noget nemmere at forstå overvejelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hunden sygeforsikret? Det er næppe muligt at få forsikret så gammel en hund nu..

 

Men hvis det er en pasning af hunden, I søger, så er der måske større chancer for at finde en plejefamilie.

Så står I stadig som de ansvarlige ejere, med udgifterne til foder, forsikring og dyrlæge og trimning. Men måske kan han så være i sit nye passehjem døgnet rundt.

 

Jeg synes at I skulle søge en passefamilie i stedet for en ny ejer.

 

---Så kan det da godt være, at plejemor en dag bliver så lun på den lille fyr at hun gerne vil overtage alle forpligtelser. Men det er bare ikke noget man skal forvente.

 

Og så kan I jo stadig besøge ham og måske selv tage jer af ham indimellem når I har tiden og lysten til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej !

 

Nu drejer det sig ikke om, at vi pludselig ikke ønsker Sofus længere......af alle, burde jer i dette forum, forstå at det er en svær beslutning, at skulle sige farvel til sin hund. Vores arbejde har desværre gennem længere tid, krævet større indsat og derved mindre tid til Sofus. I erkendelse af, andre måske kan give ham nogle bedre år, valgte vi af skrive her - aflivning kommer ikke på tale - vi holder jo meget af ham, trods din store forundring beaglepack :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hej !

 

Nu drejer det sig ikke om, at vi pludselig ikke ønsker Sofus længere......af alle, burde jer i dette forum, forstå at det er en svær beslutning, at skulle sige farvel til sin hund. Vores arbejde har desværre gennem længere tid, krævet større indsat og derved mindre tid til Sofus. I erkendelse af, andre måske kan give ham nogle bedre år, valgte vi af skrive her - aflivning kommer ikke på tale - vi holder jo meget af ham, trods din store forundring beaglepack :fornaermet:

 

Undskyld hvis jeg har trådt et dårligt sted - jeg er ikke i tvivl om at I holder af Sofus - det skriver jeg ingen steder. Jeg tænker KUN på hunden - og når du skriver grundet manglende tid - ja hvordan vil du så have nogen af os herinde ville reagere. Så du kan blive nok så fornærmet - det er jeg faktisk ligeglad med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld hvis jeg har trådt et dårligt sted - jeg er ikke i tvivl om at I holder af Sofus - det skriver jeg ingen steder. Jeg tænker KUN på hunden - og når du skriver grundet manglende tid - ja hvordan vil du så have nogen af os herinde ville reagere. Så du kan blive nok så fornærmet - det er jeg faktisk ligeglad med :mrgreen:

Måske med respekt for at man forsøger at gøre det bedste for hunden?

 

Jeg forstår ærligt talt ikke jer, der har et eller andet behov for at dunke TS i hovedet med hans og hans kones beslutning. TS skriver selv, at de har tænkt over det igennem længere tid og er kommet frem til denne beslutning i stedet for at springe direkte til aflivning. Hvis der var blevet lavet en tråd om aflivning, ville det sikkert også afføde en masse reaktioner :hmm:

 

Det er umuligt at gøre alle tilfredse og jeg synes man må respektere det, når der gentagne gange bliver bedt om, at man ikke kommer med mere eller mindre velmenene råd. Det er i forvejen ikke en særlig sjov situation at stå i og man gider nok ikke ligefrem blive ved med at få at vide, at man træffer et forkert og dumt valg.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Måske med respekt for at man forsøger at gøre det bedste for hunden?

 

Jeg forstår ærligt talt ikke jer, der har et eller andet behov for at dunke TS i hovedet med hans og hans kones beslutning. TS skriver selv, at de har tænkt over det igennem længere tid og er kommet frem til denne beslutning i stedet for at springe direkte til aflivning. Hvis der var blevet lavet en tråd om aflivning, ville det sikkert også afføde en masse reaktioner :hmm:

 

Det er umuligt at gøre alle tilfredse og jeg synes man må respektere det, når der gentagne gange bliver bedt om, at man ikke kommer med mere eller mindre velmenene råd. Det er i forvejen ikke en særlig sjov situation at stå i og man gider nok ikke ligefrem blive ved med at få at vide, at man træffer et forkert og dumt valg.

 

Therese jeg læser ingen steder at jeg dunker nogen oveni hovedet - hvor læser du det henne??

Jeg har en mening som så mange andre og den passer ikke dig eller TS - derfor behøver du ikke hver eneste gang at fremhæve mine indlæg - hvis jeg er en torn i øjet på dig - så lad være med at kommentere :???: - nuvel jeg skal nok steppe tilbage fra denne tråd.

Håber inderligt det bedste for Sofus!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså...ældre hunde kan sagtens omstille sig til en ny familie. Der kan selvfølgelig være undtagelser og det kan der lige så vel være som, hvis hunden kun var 2, 5, eller 8 år ...men det burde ikke være noget problem. Den familie der evt. tager ham er jo temmelig sikkert også klar over, at det ikke er en hund, de har i mange år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jøsses....jeg oprettede denne tråd for at få hjælp i en "træls" situation, ikke alle har forståelsen for, at livet kan tage en drejning, ingen ønsker - da vi fik Sofus vidste vi ikke, hvordan vores job-/livssituation ville ændre sig mange år senere.

Det var anderledes, hvis vi fx var arbejdssøgende, studerende eller havde et 8-16 job, det har vi så bare ikke, og det er nok de færreste, som siger jobbet op for at være tidlig hjemme ved sin hund, trods alt...

Sofus er blevet passet masse af gange og der har aldrig været problemer, han tilpasser sig lynhurtigt og når vi afleverer ham i hundepension, springer han glædeligt ud af bilen, jeg kender ham, han vil ikke have et problem ved at blive flyttet - skulle det være tilfældet, ville han jo altid kunne komme tilbage - men tro mig, hans psyke fejler intet.

 

Slå koldt vand i blodet og lad blodtrykket falde - inden nogen "mister tråden" :hmm:

 

 

Hvis nogen ikke fatter vi pludselig ikke kan lide ham......så har de ikke fattet en sk.. af det jeg har forsøgt at skrive - men stor tak til alle I andre, som er kommet med gode og velmenende råd

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...