Hop til indhold

"Alderdomshjem" for 13 årig Westie søges - Vestjylland (helst)


Gæst Pbj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Therese jeg læser ingen steder at jeg dunker nogen oveni hovedet - hvor læser du det henne??

Jeg har en mening som så mange andre og den passer ikke dig eller TS - derfor behøver du ikke hver eneste gang at fremhæve mine indlæg - hvis jeg er en torn i øjet på dig - så lad være med at kommentere :???: - nuvel jeg skal nok steppe tilbage fra denne tråd.

Håber inderligt det bedste for Sofus!

Du føler dig godt nok forfulgt af mig hva? :hmm: Kunne du ikke bare for en gangs skyld prøve at lade være med at tage det personligt bare fordi det lige er dit indlæg jeg vælger at citere. Der er ingen skjulte bagtanker og du er ikke en torn i øjet på mig. Det er jeg efterhånden ved at være træt af at sige, for du vil åbenbart ikke forstå, at det ikke er noget personligt :vedikke: Men ja, du får det som du vil have det og jeg lader være med at kommentere dine indlæg fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Du føler dig godt nok forfulgt af mig hva? :hmm: Kunne du ikke bare for en gangs skyld prøve at lade være med at tage det personligt bare fordi det lige er dit indlæg jeg vælger at citere. Der er ingen skjulte bagtanker og du er ikke en torn i øjet på mig. Det er jeg efterhånden ved at være træt af at sige, for du vil åbenbart ikke forstå, at det ikke er noget personligt :vedikke: Men ja, du får det som du vil have det og jeg lader være med at kommentere dine indlæg fremover.

 

Jeg? føle mig forfulgt!! Den står for din egen regning. Men jeg vil se frem til at du lader være at kommentere på mine indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så spørger jeg igen:

 

Vil det ikke være bedre at lede efter en pasning i stedet for at søge et nyt hjem til hunden?

Altså så I selv har ansvaret for det økonomiske og for noget af det praktiske?

Så kunne det tænkes, at I kunne finde en ældre pensionist i nærheden af hvor I bor, der savner sin tidligere hund, men som ikke tør binde an med endnu en hund helt på egen hånd.

 

 

"Alderdomshjem" for mennesker er jo heller ikke gratis i dag. Man betaler husleje, mad og tøjvask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej !

 

Nu drejer det sig ikke om, at vi pludselig ikke ønsker Sofus længere......af alle, burde jer i dette forum, forstå at det er en svær beslutning, at skulle sige farvel til sin hund. Vores arbejde har desværre gennem længere tid, krævet større indsat og derved mindre tid til Sofus. I erkendelse af, andre måske kan give ham nogle bedre år, valgte vi af skrive her - aflivning kommer ikke på tale - vi holder jo meget af ham, trods din store forundring beaglepack :fornaermet:

Det drejer sig om, at I af for os andre ukendte årsager ikke længere kan tage jer af Sofus. Så enkelt kan det i grunden udtrykkes?

 

Og at aflivning ikke kommer på tale er for mig en - jow, jeg skriver det s'gu ligeud - det er for mig en meget egoistisk beslutning og i hvert fald ikke i Sofus' interesse.

 

Jeg melder mig i rækken af forundrede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes heldigvis stadig mennesker, som er parate til at give voksne hunde et nyt hjem, også gamle hunde, som stik mod hvad mange mennesker tror, ofte sagtens kan falde rigtig godt til i en ny familie. Hunde er jo heldigvis lige knap så sofistikerede som os mennesker, og Sofus lyder som en nem og veltilpasset lille gut. Jeg ønsker Jer held og lykke med at finde en familie til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det drejer sig om, at I af for os andre ukendte årsager ikke længere kan tage jer af Sofus. Så enkelt kan det i grunden udtrykkes?

 

Og at aflivning ikke kommer på tale er for mig en - jow, jeg skriver det s'gu ligeud - det er for mig en meget egoistisk beslutning og i hvert fald ikke i Sofus' interesse.

 

Jeg melder mig i rækken af forundrede!

 

Jeg kan godt forstå, hvis TS snart er træt af den drejning denne tråd har taget og jeg skal nok lade være med, at kommentere yderligere..... men jeg undres også... hvorfor skal en sund hund aflives, bare fordi, at den er gammel og står for, at skulle have en ny familie ?... det er da netop i mine øjne en meget egoistisk grund til, at aflive en hund. Der bliver på landsplan aflivet flere tusinde sunde og raske hunde, hvorfor skulle Sofus være en af dem, det forstår jeg simpelthen ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på hormonerne - læs det skrevne, jeg har et par gange nævnt, tingene har ændret sig - jeg søger et godt hjem til Sofus, så vi ikke skal have dårlig samvittighed i tide og utide - at nogen mener det var bedre at aflive ham end at finde et godt hjem, fatter jeg slet ikke.

 

Skulle vi være heldige at finde en god familie til ham, så får vi helt sikkert også mulighed for, at drøfte vores situation.

 

Jeg synes tonen i denne tråd, tyder på nogen har tabt "tråden" - måske sutten :slem:

 

Tak for indslag, men jeg får nok ikke mere hjælp her, så jeg smutter videre - skal hilse fra Sofus og sige tak for de konstruktive indslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget sofistikeret, at spille "hormon-kortet"!! Der tabte du nok et par stykker mere.. Ja, dette var nok slet ikke det rette forum at komme til, da de fleste tænker på hunden først og fremmest. Afvejer man, at Sofus aldrig vil mærke til at få fred imod det indre kaos, der uden tvivl vil komme inde i ham, når det efter en måneds tid går op for ham, at han ikke bare er på ferie og skal til at indrette sig efter nye regler og levevilkår og mønstre, selvom det er søde mennesker han kommer til, ja, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge for min gamle hunds skyld!! Jeg har selv en omplaceringshund, der var 5 år da vil fik hende og fra aldrig at have været syg, kostede hun os over 10.000 kr i dyrlægeregninger I de første 4 måneder. Hun er det hele værd og er nu rigtig glad igen, men jeg mener bare, at selvom i kender Sofus som i gør, kan meget forandres efter lidt tid og vil i virkelig byde jeres gamle ven og en ny ejer det??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, måske, men det lever jeg godt med :-)

Vi kender Sofus - tro mig - og vi ønsker ikke at sende ham længere væk, at skulle det ikke fungere, så tager vi ham naturligvis hjem igen.

 

Jeg behøver ikke flere indlæg om, hvor dårlig jeg tilsyneladende er til at vurdere, hvad der er bedst for Sofus - mange af jer er tilsyneladende eksperter.....

 

Hvis det er OK med jer, så gør plads til dem, som vil hjælpe mig til, at finde et godt hjem til min trosfaste, glade og psykisk stærke hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg? føle mig forfulgt!! Den står for din egen regning. Men jeg vil se frem til at du lader være at kommentere på mine indlæg

Ja, dig... :lol: Hver eneste gang jeg besvarer et af dine indlæg, kommer der et eller andet surt svar retur, hvor du påstår, at jeg altid er efter dig. Så ja, på mig virker det som om du føler, at jeg kun er ude på at genere dig. Men okay, hvis du virkelig ikke mener, at det er rigtigt, så tager jeg den på min kappe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg læste trådens tittel, tænkte jeg ej hvor fedt der en der vil give sin hund til et plejehjem :-)

 

Her i kommunen hvor jeg bor er det meget populært med hunde på plejehjem, men det kan være svært lige at finde den rigtige hund, om vil kunne trives på et plejehjem.

Hvis du vurdere Sofus måske vil kunne egne sig til at bo på et plejehjem, så kunne det måske være en mulighed? Evt. spørge de lokale plejehjem om de har overvejet hund på hjemmet?

 

held og lykke med at finde et hjem til ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg læste trådens tittel, tænkte jeg ej hvor fedt der en der vil give sin hund til et plejehjem :-)

 

Her i kommunen hvor jeg bor er det meget populært med hunde på plejehjem, men det kan være svært lige at finde den rigtige hund, om vil kunne trives på et plejehjem.

Hvis du vurdere Sofus måske vil kunne egne sig til at bo på et plejehjem, så kunne det måske være en mulighed? Evt. spørge de lokale plejehjem om de har overvejet hund på hjemmet?

 

held og lykke med at finde et hjem til ham

Vil lige pippe at hund på plejehjem ikke er ren lutter lagkage!

Det plejehjem som ligger i den by jeg er vokset op i, de har haft to CKCS som fastboende plejehjemshunde - begge blev så smælderfede at de døde i en alt for tidlig alder pga overvægt. Og eftersom plejehjemmet har automatiske døråbnere, så smuttede hundene ofte ud fordi de gamle jo ikke kan være opmærksom på om sådan en hund smutter med dem - så det er et under at ingen af dem nåede at blive påkørt. Jeg har godt nok fulgt dem hjem MANGE gange.

 

Jeg er all in for besøgshunde - men ikke fastboende hunde på plejehjemmet. Det er altså ikke for hundens skyld :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Ja, dig... :lol: Hver eneste gang jeg besvarer et af dine indlæg, kommer der et eller andet surt svar retur, hvor du påstår, at jeg altid er efter dig. Så ja, på mig virker det som om du føler, at jeg kun er ude på at genere dig. Men okay, hvis du virkelig ikke mener, at det er rigtigt, så tager jeg den på min kappe :blink:

 

Suk - så er det kun fordi du ønsker at læse mit svar som surt!

Vi - du og jeg er ikke enige i langt de fleste tilfælde - du kender mig ikke - så derfor syntes jeg ærlig talt ikke du kan dømme mig som du gør - som sagt står det for din egen regning - jeg gider ikke diskutere mere om hvad du og andre syntes jeg er - tag det der kan bruges og lad resten ligge :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige pippe at hund på plejehjem ikke er ren lutter lagkage!

Det plejehjem som ligger i den by jeg er vokset op i, de har haft to CKCS som fastboende plejehjemshunde - begge blev så smælderfede at de døde i en alt for tidlig alder pga overvægt. Og eftersom plejehjemmet har automatiske døråbnere, så smuttede hundene ofte ud fordi de gamle jo ikke kan være opmærksom på om sådan en hund smutter med dem - så det er et under at ingen af dem nåede at blive påkørt. Jeg har godt nok fulgt dem hjem MANGE gange.

 

Jeg er all in for besøgshunde - men ikke fastboende hunde på plejehjemmet. Det er altså ikke for hundens skyld :-(

 

Øv lyder ikke som om de tager det helt seriøst med hunde på deres plejehjem så :-(

 

Det jeg har set har heldigvis været mere positivt. F.ek.s de 3 tætteste plejehjem herude i landsbyerne, jeg kommer alle steder om natten i mit arbejde.

Det sted her i byen har de en schæfer/collie blanding han har nok boet der i omkring 8-9 år snart, han har faste sovepladser og stikker aldrig af fra de grønne områder så alle kan lufte ham, han har været lidt for tyk. Men så kom hele afdelingen på møde og de fik forstået vigtigheden af at monty ikke måtte få ved bordet og så blev de opdateret fra dyrelægebesøgene. Han er alles hund, han var dog meget knyttet til en dame som desværre døde for nogle år siden de var altid sammen, og Monty havde det svært ugerne efter hun var væk. Vi har på et tidspunkt haft 2 hunde fordi der var en mand der flyttede ind som havde sin hund med ( cairn terrier)

 

Det andet sted har de en ældre labrador slank model og den tilpasser sig også helt fint plejehjemmet miljø og stikker heller ikke af og luftes også uden snor på plejehjemmet grønne områder.

 

Det 3 sted har de lige fået en Cavalier og det går også fint der har de dog sat udenomshegn op så den kan blive luftet uden de skal være bange for den løber væk, det går også godt med den.

 

Så jeg har kun positive ting at sige om dyr på plejehjem vel og mærke hvis hjemmene er indforstået med ansvaret og den interesse der skal ligge i at have dyr på hjemmene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor arbejder på et plejehjem, hvor det også er tilladt at have dyr. Der er nogle stykker, der har deres egen hund med og så har de to katte. Det fungerer også rigtig fint. Det kræver selvfølgelig, at personalet er indstillet på at de skal tage sig lidt af dyrene også, for det er ikke alle der magter at lufte hundene mere. Der er f.eks. en dement borger, som ikke helt får det gjort altid. Så der skal selvfølgelig holdes øje med dyrene, men det kan godt lade sig gøre, hvis personalet er med på det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, dig... :lol: Hver eneste gang jeg besvarer et af dine indlæg, kommer der et eller andet surt svar retur, hvor du påstår, at jeg altid er efter dig. Så ja, på mig virker det som om du føler, at jeg kun er ude på at genere dig. Men okay, hvis du virkelig ikke mener, at det er rigtigt, så tager jeg den på min kappe :blink:

 

Du får da i det mindste svar...

Jeg har spurgt om det samme tre gange nu, uden at få svar. :hmm:

Det er en af de trådoprettere, der forventer et svar, der præcis passer ind i hans forventninger, som nok er urealistiske....

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får da i det mindste svar...

Jeg har spurgt om det samme tre gange nu, uden at få svar. :hmm:

Det er en af de trådoprettere, der forventer et svar, der præcis passer ind i hans forventninger, som nok er urealistiske....

Nu snakkede jeg jo ikke om trådstarter, men om beaglepack. Og så kan jeg egentligt godt forstå, hvis trådstarter ikke gider have en masse gode råd om hvad han bør og ikke bør gøre. Jeg kan nemlig sagtens forstå, at man prøver at finde et andet hjem til hunden i stedet for at aflive den med det samme. Det ville jeg selv have gjort. Også selvom hunden er gammel. Jeg ville have det ret dårligt med bare at have aflivet hunden uden overhovedet at have forsøgt at finde en anden løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu snakkede jeg jo ikke om trådstarter, men om beaglepack. Og så kan jeg egentligt godt forstå, hvis trådstarter ikke gider have en masse gode råd om hvad han bør og ikke bør gøre. Jeg kan nemlig sagtens forstå, at man prøver at finde et andet hjem til hunden i stedet for at aflive den med det samme. Det ville jeg selv have gjort. Også selvom hunden er gammel. Jeg ville have det ret dårligt med bare at have aflivet hunden uden overhovedet at have forsøgt at finde en anden løsning.

Jeg ville aldrig have et roligt øjeblik, hvis jeg havde overladt min ældgamle hund til andre mennesker, uanset hvor søde de var. Jeg ville tænke, om han nu lå og var ulykkelig, om han savnede sit gamle liv med mig, om de nu forstod ham og elskede ham......det ville måske være overflødige tanker, men det var de tanker, jeg ville gøre mig.

 

Men jeg er så heller ikke spor sentimental mht aflivning af gamle hunde. De eneste, der lider ved det, er ejeren. Hunden mærker intet bagefter. Det samme kan ikke siges om ejeren. Men den pris ville jeg så personligt vælge at betale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget sofistikeret, at spille "hormon-kortet"!! Der tabte du nok et par stykker mere.. Ja, dette var nok slet ikke det rette forum at komme til, da de fleste tænker på hunden først og fremmest. Afvejer man, at Sofus aldrig vil mærke til at få fred imod det indre kaos, der uden tvivl vil komme inde i ham, når det efter en måneds tid går op for ham, at han ikke bare er på ferie og skal til at indrette sig efter nye regler og levevilkår og mønstre, selvom det er søde mennesker han kommer til, ja, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge for min gamle hunds skyld!! Jeg har selv en omplaceringshund, der var 5 år da vil fik hende og fra aldrig at have været syg, kostede hun os over 10.000 kr i dyrlægeregninger I de første 4 måneder. Hun er det hele værd og er nu rigtig glad igen, men jeg mener bare, at selvom i kender Sofus som i gør, kan meget forandres efter lidt tid og vil i virkelig byde jeres gamle ven og en ny ejer det??
lige min tanke at det er jo noget helt andet , når det er en ferie periode . og så at den aldrig ser sin ejer igen . og forstår ikke beslutningen fra TS . men håber hvad i end gør at det i sidste ende var det bedste for søde sofus .
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig have et roligt øjeblik, hvis jeg havde overladt min ældgamle hund til andre mennesker, uanset hvor søde de var. Jeg ville tænke, om han nu lå og var ulykkelig, om han savnede sit gamle liv med mig, om de nu forstod ham og elskede ham......det ville måske være overflødige tanker, men det var de tanker, jeg ville gøre mig.

 

Men jeg er så heller ikke spor sentimental mht aflivning af gamle hunde. De eneste, der lider ved det, er ejeren. Hunden mærker intet bagefter. Det samme kan ikke siges om ejeren. Men den pris ville jeg så personligt vælge at betale.

Ja, og det kan jeg også godt sætte mig ind i. Men folk (og hunde) er forskellige og mennesker tager forskellige valg. Også på deres hundes vegne.

Derfor har jeg umiddelbart lidt svært ved at forstå, at du (bl.a) ikke har forståelse for at andre kan tænke anderledes end dig på det her område og derfor handle anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv lyder ikke som om de tager det helt seriøst med hunde på deres plejehjem så :-(

 

Det jeg har set har heldigvis været mere positivt. F.ek.s de 3 tætteste plejehjem herude i landsbyerne, jeg kommer alle steder om natten i mit arbejde.

Det sted her i byen har de en schæfer/collie blanding han har nok boet der i omkring 8-9 år snart, han har faste sovepladser og stikker aldrig af fra de grønne områder så alle kan lufte ham, han har været lidt for tyk. Men så kom hele afdelingen på møde og de fik forstået vigtigheden af at monty ikke måtte få ved bordet og så blev de opdateret fra dyrelægebesøgene. Han er alles hund, han var dog meget knyttet til en dame som desværre døde for nogle år siden de var altid sammen, og Monty havde det svært ugerne efter hun var væk. Vi har på et tidspunkt haft 2 hunde fordi der var en mand der flyttede ind som havde sin hund med ( cairn terrier)

 

Det andet sted har de en ældre labrador slank model og den tilpasser sig også helt fint plejehjemmet miljø og stikker heller ikke af og luftes også uden snor på plejehjemmet grønne områder.

 

Det 3 sted har de lige fået en Cavalier og det går også fint der har de dog sat udenomshegn op så den kan blive luftet uden de skal være bange for den løber væk, det går også godt med den.

 

Så jeg har kun positive ting at sige om dyr på plejehjem vel og mærke hvis hjemmene er indforstået med ansvaret og den interesse der skal ligge i at have dyr på hjemmene.

Jeg er da glad for at læse at det også kan være positivt :-)

Men jeg ville personligt ikke selv have så meget som ét roligt øjeblik, hvis jeg lod min hund blive plejehjemshund - jeg ville være så nervøs for at det endte i et lignende skrækeksempel som det jeg har oplevet - megafed hund, stikker af og bliver slet ikke aktivereret eller motioneret tilstrækkeligt. Jeg ville virkelig ikke bryde mig om at hunden ikke havde én FAST ejer. :vedikke:

 

Tænker også, uanset, at det ville være en kæmpe omvæltning for en hund på 13 år..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er pisse ærgerligt at alle altid skal dunkes helt vildt i hovedet i omplaceringstråde. Mon ikke bare det får folk til at smutte herfra?

 

Det et lyder til at TS har truffet en beslutning om at omplacere en psykisk robust, sund og rask lille hund, som sandsynligvis har nogle gode år tilbage. Punktum! Jeg tror ikke at alle de sure opstød får TS til at aflive hunden. Og hvad nu hvis situationen var en anden, og hunden kom fra et hjem hvor ejeren var død - ville det så være anderledes?

 

Hvis i ikke kan hjælpe med at finde et nyt hjem til Sofus, så lav dog en debat i egen tråd i stedet! Det her gør jo bare at Sofus' chancer forringes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...