Hop til indhold

"Alderdomshjem" for 13 årig Westie søges - Vestjylland (helst)


Gæst Pbj
 Share

Recommended Posts

Jeg er sikker på der nok skal dukke et godt hjem op til ham :lun:

 

Har selv tidligere overtaget gamle hunde, de er bare elskelig på en helt anden måde end hvalpe (ikke at hvalpe også kan være fantastiske i visse momenter :lol: )

 

Jeg ærgrer mig gul og blå, over min situation pt. der gør jeg ikke kan tilbyde Sofus et hjem.... Han lyder fantastisk.. og terrier :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det må være svært at være nød til at give sin 13 årige gamle hund fra sig. Jeg ville være typen der gerne ville tage i en ældre hund, for at give den et otium, men det der afholder mig fra det, er økonomi, min omplacering hund har kostet en formue i dyrlæge og er kun 5 år gammel. Derudover så er det alderen. Jeg elsker hurtig en hund helt op til himlen og tanken om at knytte sig til en hund, for at vide at en længere fremtid med den, ikke er så sandsynlig, årh det ville jeg ikke kunne bære. At miste en hund, jamen det er forfærdelig. Selv hvis jeg havde 5 millioner på kontoen, så ville det alligevel afholde mig, pga smerten over at skulle sige farvel alt for tidligt. Nogen hunde bliver gamle meget hurtig, andre kommer det snigende, det er ikke til at vide.

 

Jeg håber i finder en løsning for Sofus. Hvis det drejer som om en periode, kunne i måske finde en som ville passe ham som sin egen i den periode, også selvom det er flere måneder ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det man MÅSKE kunne gøre, var at kontakte et internat, så høre om de har nogen på ventelise til en mindre hund. Mange internater er overbelastet med store labrador og schæfer blandinger, derfor er der af og til nogen som skriver sig op til den dag der kommer en mindre hund. Ofte har et internat mange forskellige forbindelser, så måske kan de sætte jer i forbindelse med nogen som ønsker at give ham et hjem, uden at han skal stå på internatet først, for det synes jeg ville være synd. Ingen hund bør opleve at stå på et internat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er pisse ærgerligt at alle altid skal dunkes helt vildt i hovedet i omplaceringstråde. Mon ikke bare det får folk til at smutte herfra?

 

Det et lyder til at TS har truffet en beslutning om at omplacere en psykisk robust, sund og rask lille hund, som sandsynligvis har nogle gode år tilbage. Punktum! Jeg tror ikke at alle de sure opstød får TS til at aflive hunden. Og hvad nu hvis situationen var en anden, og hunden kom fra et hjem hvor ejeren var død - ville det så være anderledes?

 

Hvis i ikke kan hjælpe med at finde et nyt hjem til Sofus, så lav dog en debat i egen tråd i stedet! Det her gør jo bare at Sofus' chancer forringes.

 

Kort sagt: Tak Anna1979 - Vi vil kun det bedste for Sofus, vi kender ham, han er stærk, har stor selvtillid og vi ville aldrig aflevere ham et sted, hvor vi ikke var sikker på han ville falde til - han vil heller ikke blive aflive (!!!!!!) og tro ikke han har det skidt nu, vi vil bare gerne have han var i en familie, som ikke skal have evig dårlig samvittighed over, ikke at kunne bruge så meget tid med ham, som vi gerne ville.

Men rolige alle I tvivlere, vi passer ham godt, han er glad og trives :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første tanke var "13 år gammel - ups, dyrlægeregninger..."

Så jeg vil spørge - ligesom Birgitta har forsøgt et par gange - har hunden en sygeforsikring?

Hvis ikke, kunne der så blive tale om en ordning hvor I (trådstarter) tog jer af de dyrlægeregninger, der eventuelt måtte komme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort sagt: Tak Anna1979 - Vi vil kun det bedste for Sofus, vi kender ham, han er stærk, har stor selvtillid og vi ville aldrig aflevere ham et sted, hvor vi ikke var sikker på han ville falde til - han vil heller ikke blive aflive (!!!!!!) og tro ikke han har det skidt nu, vi vil bare gerne have han var i en familie, som ikke skal have evig dårlig samvittighed over, ikke at kunne bruge så meget tid med ham, som vi gerne ville.

Men rolige alle I tvivlere, vi passer ham godt, han er glad og trives :-)

 

Velkommen til :-D

 

Det vil gøre det gevaldigt meget nemmere at gå ind i, hvis du skrev noget om hvad Sofus er vant til af aktivering, ture, sover han i sengen osv.

Har han allergi, som mange westier har, er der sygeforsikring på ham, evt. sygehistorie, kan han lide at køre i bil, hvad spiser han og alle sådanne detaljer.

Som det er nu, kan man kun henvise til et indlæg om en 13 årig hund, som skal skifte hjem. Folk vil vide mere.

 

Hvad ville du selv vide om en hund før du overvejede at give den et hjem? Sådanne detaljer

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

 

Jeg kunne fortælle en masse, men synes egentligt det var nemmer, at én der var interesseret kunne få den lange fortælling - er man ikke interesseret i Sofus er det vel ligegyldig information, eller hva´ ?

 

Men OK.....han elsker at køre bil, har aldrig ligget i hverken sofa eller seng, kan spiser KUN fuldkost, elsker at løbe rundt i haven, er nysgerrig og sidder ofte i indkørslen og følger med i gadens aktivitet, han løber ikke væk, han er opdraget til kun at være på vore grund, meget omgængelig, men kan en gang imellem godt møde en anden hanhund, hvor han lige skal vise, hvem der bestemmer. Han har ingen allergi, bliver kun trimmet - ikke klippet, han har aldrig fejlet noget alvorligt men har ingen sygeforsikring. Har haft ham med på jagt......men det sket der ikke meget ved, han reagere normalt heller ikke på tilstedeværelse af kat.

 

Men, skulle der være én, som var reelt interesseret i Sofus og som ikke bare vil komme med råd om han er gammel, ikke kan tåle en flytning og bør aflives, så kontakt mig gerne - men

ellers bare glem det - disse "ekspert-indlæg" ønsker jeg ikke at svare på længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry - det har ikke været bevidst, jeg ikke har svaret, det var bare ikke en løsning jeg har efterspurgt og tænkte derfor ikke lige på at svare, sorry :-)

 

Jeg søger ikke pasning, da jeg i givet fald kan komme i en diskussion om, hvorvidt Sofus skal behandles eller evt. aflives - hvis jeg synes han skal behandles og passereren ikke vil længere, hvad så.....vi kan ikke og vil ikke kaste Sofus frem og tilbage.

 

Pasning er ikke en mulighed, og når han er afleveret skal alle økonomiske bånd være klippet, ellers kan det kun give ballade - sorry !

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

 

Jeg kunne fortælle en masse, men synes egentligt det var nemmer, at én der var interesseret kunne få den lange fortælling - er man ikke interesseret i Sofus er det vel ligegyldig information, eller hva´ ?

 

Men OK.....han elsker at køre bil, har aldrig ligget i hverken sofa eller seng, kan spiser KUN fuldkost, elsker at løbe rundt i haven, er nysgerrig og sidder ofte i indkørslen og følger med i gadens aktivitet, han løber ikke væk, han er opdraget til kun at være på vore grund, meget omgængelig, men kan en gang imellem godt møde en anden hanhund, hvor han lige skal vise, hvem der bestemmer. Han har ingen allergi, bliver kun trimmet - ikke klippet, han har aldrig fejlet noget alvorligt men har ingen sygeforsikring. Har haft ham med på jagt......men det sket der ikke meget ved, han reagere normalt heller ikke på tilstedeværelse af kat.

 

Men, skulle der være én, som var reelt interesseret i Sofus og som ikke bare vil komme med råd om han er gammel, ikke kan tåle en flytning og bør aflives, så kontakt mig gerne - men

ellers bare glem det - disse "ekspert-indlæg" ønsker jeg ikke at svare på længere.

 

Tak for svar.

 

Jeg er adfærdsbehandler (og som sådan en slags ekspert på hunde) og har formidlet en del hunde gennem årene. Jeg vil ikke henvise folk til en hund de i bund og grund ikke ved noget om.

Folk som måske vil have en kastreret hund vil ikke være interesseret i en intakt for bare at tage et eksempel, en hund som er vant til hjemmelavet mad vil opleve et tilbageskridt ved at komme til et hjem som vil give tørfoder, en hund som er vant til at sove i ram vil opleve det som en forringelse at skulle sove i entreen, derfor bliver der spurgt til ting du kan opleve som irrelevante.

 

Jeg håber det hele løses på en god måde for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skulle der til for at du selv ville overtage en gammel hund?

 

Sandsynligvis noget med, at det skulle være for at hjælpe et meget nært familiemedlem i en svær situation... Ikke?

 

Er der ikke nogen i din familie, der kan overtage Sofus?

 

Jeg har SÅ svært ved at se, at et vildtfremmed menneske skulle ønske at overtage din hund. En hund, som du ikke vil fortælle ret meget om....... Før nogen siger at de er interesserede?? Men hvordan kan det være interessant for en hundeelsker at fjerne en gammel hund fra det eneste hjem, han har kendt til?

 

Hvis der IKKE viser sig nogen, der er interesseret, så får Sofus jo lov at blive i sit hjem.

Og tro mig: om du kan lide det eller ej, så er det altså det sted, han helst vil være.

Du vil udskifte den smule tid han har sammen med sin elskede familie, --- med... INGEN tid sammen med hans familie?

Jeg fatter det ikke?

 

Og måske SIDDER der et hundemenneske et sted, der kunne tage sig af Sofus, men som heller ikke fatter hvad det hele drejer sig om... Og som derfor heller ikke har lyst til at være den, der fratager din hund den sidste sparsomme tid med sin familie..

 

Herregud.. Du siger selv, at hvis du ikke finder nogen, så beholder du ham?

Kan du ikke bare lade det blive ved det?

 

Gamle hunde sover meget og har ikke så store behov for aktivering.. Jeg har selv en gammel hund, så jeg ved det.. Lad ham dog have en god alderdom hos dig.

Du kan selv gøre det MINDST lige så godt som en fremmed..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...