Hop til indhold

en hund der er en meter høj eller mere


gina
 Share

Recommended Posts

hejsa :vinken: der bor en ældre dame her i området hvor jeg bor på Østerbro , hun har en hund der må være ovre en meter høj, da jeg er 165 høj og den går mig lige næsten til brystet . snakket med hende for lang tid siden om racen , men ka ikke huske hvilken en hun sag :lun: men at hun fortalte mig den ikke var købt i Danmark . den er vist gammel nu, og går unden snor meget langsomt . simba og den hilser på hinanden , men kun vis hunden tager hoved langt ned selv , det jo klart :lol: Her er et billed jeg tog af hunden , simba ville desværre ikke med på billed, ville være sjovt i kunne se den enorme størrelses forskel :-D håber i ved hvilken det er? så ikke skal spørge igen :)

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

he he nej det med hoved :lol: den må være en meter. når jeg beregner hvor den går til på mig . men den er da ikke så almindelig her i Danmark eller er den? :blink: syntes den er charmerende på sin egen måde. men hold op den er stor :-D har i oplevet nogen her på hf der har sådan en race?

Link til indlæg
Del på andre sites

gav den irske hund et stort kram den puttede rigtig hoved ind til mig :hjerte: Hun er også noget så rar den dame der ejer den . men klart den samme hund på dit billed claudia :-D ved du om den i dit område er en tæve? den her hos hos mig er en han hund. tænker at den ser jo nok aldrig en anden hund af dens egen race :(

Link til indlæg
Del på andre sites

gav den irske hund et stort kram den puttede rigtig hoved ind til mig :hjerte: Hun er også noget så rar den dame der ejer den . men klart den samme hund på dit billed claudia :-D ved du om den i dit område er en tæve? den her hos hos mig er en han hund. tænker at den ser jo nok aldrig en anden hund af dens egen race :(

 

SÅ sjælden er den altså heller ikke, og folk med en sådan race snakker jo ofte sammen, og ofte mødes man jo med folk af samme race hvis man interessere sig lidt for racen. Og det gør man jo også ofte når man har en lidt mere speciel slags... F.eks. kan man jo tage til aktiviteter i myndehundeklubben og møde andre... Der er i hvertfald tre opdrættere registreret der...

Link til indlæg
Del på andre sites

tigerdyr , og sødt navn du har i øvrigt :slem: Lidt sjovt der også lige er en irsk, der hvor du bor , eller går ture :) mødte hende ejer og hund i gen her til aften :-D og fik spurgt om alder og navn på hendes hund , og den hedder Viktor og er 5 år gammel :-D troede den var ældre , fordi den går så langsomt . men måske bare fordi jeg er Van til simba der fare der ud af men alligevel :genert: tager du ikke et billed næste gang du ser den? måske kun mig der er skør nok til så noget :lun: Er der mere end en kæmpe der kommer i hunde skoven? he he lød helt farligt da jeg skrev det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her om vinteren ses vi ikke så tit - kan ikke nå skoven så ofte i hverdagene og weekenden kan det være lidt tilfældigt om man lige mødes ... men hvis jeg møder hende, kan jeg da godt høre om jeg må få et billede :-)

 

Den går også meget langsomt denne her - tror det er meget normalt for racen.

 

Vi har kun den ene i den hundeskov hvor jeg går, men har mødt en anden på et tidspunkt også - kan ikke huske hvor henne. Vi har også et par GD'er - det er også nogle kæmper i mine øjne ;-)

 

Tror ikke de er helt ualmindelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der en gang imellem en mand, der som regel har 2-3 stykker. En hvalp, en voksen og en gammel.

 

De har jo ikke noget langt liv, så manden har bare vænnet sig til at have tre, og hele tiden skulle have en ny indenfor overskuelig fremtid.

Hvalpene er jo meget pluto-agtige:hjerte: og skal beskyttes mod for meget motion, så manden kommer i sin specialindrettede bil og lukker sine tre hunde ud. Går en lille tur med en masse hilsen på alle der gider hilse (os), og så kører de hjem igen. Hvis han indimellem har en hvalp, der er gammel nok til at gå længere ture, samtidig med at det ældste ikke er blevet FOR gammel, --så går han en mere normal tur.

 

 

Jeg synes at det er nogle helt fantastisk blide og rolige hunde. Og i en kort tid af deres korte liv kan man opleve, hvor elegante de er når de løber med lange spring hen over marken..... :lun: ---det er jo en mynde, ser man så..

 

Jeg kunne bare godt falde for sådan en... Jeg kan bare ikke holde ud, at de faktisk er gamle allerede når de er 4-5 år... Og man er heldig hvis de bliver 8. Racen har mange sygdomme der tager til med alderen..

 

Jeg elsker min gamle Silke. Men jeg har haft næsten 12 år til at se hende udvikle sig fra hvalp til senior. Og hun er stadig livlig og frisk... når hun ikke sover..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der en gang imellem en mand, der som regel har 2-3 stykker. En hvalp, en voksen og en gammel.

 

De har jo ikke noget langt liv, så manden har bare vænnet sig til at have tre, og hele tiden skulle have en ny indenfor overskuelig fremtid.

Hvalpene er jo meget pluto-agtige:hjerte: og skal beskyttes mod for meget motion, så manden kommer i sin specialindrettede bil og lukker sine tre hunde ud. Går en lille tur med en masse hilsen på alle der gider hilse (os), og så kører de hjem igen. Hvis han indimellem har en hvalp, der er gammel nok til at gå længere ture, samtidig med at det ældste ikke er blevet FOR gammel, --så går han en mere normal tur.

 

 

Jeg synes at det er nogle helt fantastisk blide og rolige hunde. Og i en kort tid af deres korte liv kan man opleve, hvor elegante de er når de løber med lange spring hen over marken..... :lun: ---det er jo en mynde, ser man så..

 

Jeg kunne bare godt falde for sådan en... Jeg kan bare ikke holde ud, at de faktisk er gamle allerede når de er 4-5 år... Og man er heldig hvis de bliver 8. Racen har mange sygdomme der tager til med alderen..

 

Jeg elsker min gamle Silke. Men jeg har haft næsten 12 år til at se hende udvikle sig fra hvalp til senior. Og hun er stadig livlig og frisk... når hun ikke sover..

 

Wow der blev alligevel luftet en ordentlig røvfuld fordomme der :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være en blandingshund..Jeg har for mange år siden haft en såkaldt Christiania hund...En jeg fik da han var 8 uger...Den gang blev jeg tit stoppet og spurgt om han var en irsk ulvehunde...Jeg ved, ham som lavede disse blandinger prøvede bevidst at lave nogle som lignede en irsk u. Han brugte Doberm. sankt. bernh. og en stor rughåret en som jeg ikke lige kan huske racenavnet på længere, og så også lidt schæfer..

Jeg synes så slet ikke selv at han lignede en ulvehund...Men dem havde jeg så også set på udstillinger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Her om vinteren ses vi ikke så tit - kan ikke nå skoven så ofte i hverdagene og weekenden kan det være lidt tilfældigt om man lige mødes ... men hvis jeg møder hende, kan jeg da godt høre om jeg må få et billede :-)

 

Den går også meget langsomt denne her - tror det er meget normalt for racen.

 

Vi har kun den ene i den hundeskov hvor jeg går, men har mødt en anden på et tidspunkt også - kan ikke huske hvor henne. Vi har også et par GD'er - det er også nogle kæmper i mine øjne ;-)

 

Tror ikke de er helt ualmindelige.

Jeg tror nu ikke Ravel lever mere. Han har været syg i en del år efterhånden og jeg har ikke set ejeren derude i et stykke tid, men der er en ældre svensk dame jeg tit møder tidlig eftermiddag med en yngre ulvehund der er frisk på turen ud men ligner en tusse gammel hund på vejen tilbage (fordi han trækker tiden). :lol: Han kan vel være 4-5 år og de følges tit med et ældre ægtepar med en eller to mellemschnauzere.

 

GD har jeg ikke set i Geel siden den episode hvor en sort hanhund var på rampage og endte med næsten at slå en romagnoli ihjel.

Wow der blev alligevel luftet en ordentlig røvfuld fordomme der :klap:

Det er nu også mine erfaringer, men hvis du har det bedre med at kalde det fordomme så gør endelig det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os er der en gang imellem en mand, der som regel har 2-3 stykker. En hvalp, en voksen og en gammel.

 

De har jo ikke noget langt liv, så manden har bare vænnet sig til at have tre, og hele tiden skulle have en ny indenfor overskuelig fremtid.

Hvalpene er jo meget pluto-agtige:hjerte: og skal beskyttes mod for meget motion, så manden kommer i sin specialindrettede bil og lukker sine tre hunde ud. Går en lille tur med en masse hilsen på alle der gider hilse (os), og så kører de hjem igen. Hvis han indimellem har en hvalp, der er gammel nok til at gå længere ture, samtidig med at det ældste ikke er blevet FOR gammel, --så går han en mere normal tur.

 

 

Jeg synes at det er nogle helt fantastisk blide og rolige hunde. Og i en kort tid af deres korte liv kan man opleve, hvor elegante de er når de løber med lange spring hen over marken..... :lun: ---det er jo en mynde, ser man så..

 

Jeg kunne bare godt falde for sådan en... Jeg kan bare ikke holde ud, at de faktisk er gamle allerede når de er 4-5 år... Og man er heldig hvis de bliver 8. Racen har mange sygdomme der tager til med alderen..

 

Jeg elsker min gamle Silke. Men jeg har haft næsten 12 år til at se hende udvikle sig fra hvalp til senior. Og hun er stadig livlig og frisk... når hun ikke sover..

birgitta den dame med Viktor sag også igår det var hendes fjedre hund. men hvor gamle bliver gennem snittet så? nøj ville gerne se en irsk løbe i fuldt fart . vil du ikke tag et billed af de hunde vis møder dem snart igen og sætte i tråden? vi ka ære dem lidt , ved at sætte billeder her vis vi møder dem. vis nogen er friske? ej jeg er så tosset at høre på nogen gange det ved jeg godt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være en blandingshund..Jeg har for mange år siden haft en såkaldt Christiania hund...En jeg fik da han var 8 uger...Den gang blev jeg tit stoppet og spurgt om han var en irsk ulvehunde...Jeg ved, ham som lavede disse blandinger prøvede bevidst at lave nogle som lignede en irsk u. Han brugte Doberm. sankt. bernh. og en stor rughåret en som jeg ikke lige kan huske racenavnet på længere, og så også lidt schæfer..

Jeg synes så slet ikke selv at han lignede en ulvehund...Men dem havde jeg så også set på udstillinger..

juki ja det ka da godt være du har fat i noget der, tror jeg vil spørge ejer, vis møder hende igen idag, om den er ren race :) synd de lever så kort tid . for hendes er 5 år , og ved så ikke h ad gennem snittet for alderen på sådan hund er? men nok ikke mange år tilbage :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordomme eller ej, men jeg tror det er lidt overdrevet det med at meget store hunde ikke bliver så gamle og ikke kan tåle passende motion som hvalpe og unghunde.

 

Det ville være godt med lidt konkret viden om gennemsnitlig levealder for forskellige racer. Jeg mener at kunne huske en artikkel fra "Vi med hund" for måske 5-7 år siden hvor det blev dokumenteret at levealder havde en del med race at gøre men ikke så meget med størrelse.

 

Man ser af og til hunde af forskellig race som ser gamle ud som 6 årige. Ofte lidt overvægtige hunde som bliver grå om snuden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...