Hop til indhold

2 ældre flatcoat tæver på sjælland


brittagarly
 Share

Recommended Posts

Da ejer er meget syg søger 2 steriliserede flatcoat tæver på 6 år et nyt hjem, helst sammen.

De er vac. Midt i januar, hvor de også fik en sundheds undersøgelse med anmærkning at de er alt for overvægtige, det er der en god grund til for de er ikke regelmæssigt luftet det sidste år, så de trænger i den grad til motion, da de ikke har været meget ude af haven.

På trods af det, så er det 2 søde meget venlige tæver, de er vant til katte og har ikke problemer med andre hunde og mennesker dette gælder også børn.

De har dkk stambog. De er ikke trænet til jagt.

Det skal være på sjælland.

Hvis det har interesse så skriv lidt om hvad i kan tilbyde og hvilke forventninger i har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal det være på sjælland? :genert:

 

det skal det måske heller ikke være, men det er for hvis det nu går galt så er det meget nemmere, hurtigere og billigere at hente dem tilbage. det er nok ikke et krav hvis det rigtige dukker op.

Og så er det også lidt behageligere at tænke på at de er indenfor en overkommelig afstand.

det er godt nok svært!!

Link til indlæg
Del på andre sites

det ved jeg ikke, jeg har personligt overhovedet ingen erfaringer med omplaceringer på facebook, så måske kunne jeg godt tænke mig at høre andres erfaringer med facebook og omplaceringer.

har du nogen erfaring? eller kender du til nogen? for ideen er jo god nok.

 

Ingen personlige erfaringer, men har efterhånden mange hundefolk (dog mest labrador) på vennelisten. Der dukker indimellem omplaceringer op (som regel hunde, som er returneret til opdrætter).

Der er også flere flatter-grupper.

 

FB er jo bare en kanal til at skabe forbindelse til en potentiel ny ejer. Ingen siger, at bare fordi nogen henvender sig, at vedkommende skal overtage hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen personlige erfaringer, men har efterhånden mange hundefolk (dog mest labrador) på vennelisten. Der dukker indimellem omplaceringer op (som regel hunde, som er returneret til opdrætter).

Der er også flere flatter-grupper.

 

FB er jo bare en kanal til at skabe forbindelse til en potentiel ny ejer. Ingen siger, at bare fordi nogen henvender sig, at vedkommende skal overtage hundene.

 

jeg kender 2 flatter grupper som jeg kigger på en gang imellem, men jeg synes ikke rigtig jeg har set omplaceringer kun hvalpe, jeg troede du mente omplaceringsgrupper.

og ja du har ret i at der kan sorteres i henvendelserne, hvis der kommer nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror et par billeder af hundene kunne hjælpe. Og måske kunne man også sætte dem på racens hjemmeside under omplacering.

 

de er ikke lige de smukkeste flattere fortiden, det er desværre ikke pels det hele selvom de har meget pels.

de kommer også på omplaceringslisten på hjemmesiden, men det er ikke mig der har fået den tjans så hvornår det sker ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh det kribler i de små fede fingre for at give Pelle selskab, men jeg må desværre være alt for fornuftig i min nuværende situation.

 

Jeg håber du finder et godt hjem til dem begge

 

hvad er dog problemet, stakkels ensomme Pelle bliver da nødt til at få lidt selskab.

Det var lige desperationen der talte nu kommer fornuften, hvis jeg ikke var fornuftig så havde jeg taget dem selv, og jeg er også sikker på at hvis du kom anstigende med 2 flatter hjem til Pelle så vil han være parat til at flytte hjemmefra efter en time.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er dog problemet, stakkels ensomme Pelle bliver da nødt til at få lidt selskab.

Det var lige desperationen der talte nu kommer fornuften, hvis jeg ikke var fornuftig så havde jeg taget dem selv, og jeg er også sikker på at hvis du kom anstigende med 2 flatter hjem til Pelle så vil han være parat til at flytte hjemmefra efter en time.

 

Han tog ellers pænt imod min, da vi var der. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ejer er nu død og begravet, den ene har fået nyt hjem, men den anden er nu hos mig.

Hun er en sød og dejlig hund, men det fungerer ikke optimalt, og jeg har dårlig samvittighed overfor hende samt mine egne hunde. De sidste par uger har været meget travle og de har faktisk kun været ude og gå ordentlig tur i weekenden, det betyder jeg nu sidder med tre understimulerede hunde hvoraf Gumle er den der tager det bedst.

Nå i morgen skal vi på stranden det tror jeg vi alle ser frem til, men hvis der sidder en derude der kan give Gumle et rigtigt godt hjem med den kærlighed og de aktiviteter hun fortjener så hold jer ikke tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvordan går det med Gumle....? :-)

Vi er en familie på 2 voksne, 2 børn, 2 Katte og 1 hund.. Bor på Sydsjælland i skoven og tæt på stranden.. :-)

 

Gumle er her endnu, og bliver mere og mere sød, men jeg skal ikke beholde hende basta!!

derfor synes jeg det lyder interessant, men jeg håber i har hegnet have for jeg er ikke sikker på at hun ikke kunne finde på at gå en tur i skoven med sig selv.

og når hun ser/lugter vand så er hun fuldstændig umulig at kalde til sig indtil hun har nået vandet og er hoppet i, så er det ligesom om at hjernen er tilbage på sin plads og hun kan høre en smule igen.

 

jeg kan se at det er en blandingshund i har, er det en han eller tæve og er den neutraliseret? ikke er det gør noget for det er kemien mellem hundene der er det vigtigste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...