Hop til indhold

Hvalp med navlebrok ? DKK


MissBulldog
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.. Er kommet i knibe :confused: Har søgt en ny hvalp og fandt en skøn opdrætter ( DKK) .. Vi skrev sammen en del og fik en masse billeder og valgte til sidst og sende et depositum dog kunne vi først se hende i går pga afstand ( Hvalpen er nu 7 uger ).. Det viser sig så hvalpen var født med et mindre navlebrok som dyrelægen ordne allerede fra fødslen af .. Hvalpen var super dejlig og meget frisk og kontakt søgene men nu efter vi er kommet hjem er vi kommet i tvivl om hvad vi skal gøre ?? Vi vil gerne udstille og vil ik udelukke muligheden for og kunne avle senere da vi overvejer opdrætter kursus .. Hvad er jeres råd ?? Hverken mor eller far havde det og ingen af de andre i kullet havde det ?? knuz MissBulldog

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder ret sikkert intet. Men jeg er i tvivl om hvad du mener det er dyrlægen har ordnet fra fødslen?

blev oplyst om dyrlægen valgte og operere det ind ved et mindre indgreb lige efter fødslen .. Det vi nu er bange for er og det forringer vores kommene hund som vi glædeligt indbetalte depositumet på før vi viste noget om broket.. eller det bare er en lille skønhedsfejl man godt må udstille og avle med ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt om at man opererer på en nyfødt hvalp, men det er muligt at der er sat to sting for at lukke hullet med det samme, hvis hvalpene alligevel er født ved kejsersnit (hvilket man må antage). Så det der er interessant er måske hvorfor dyrlægen vurderede at det var nødvendigt?

Jeg har haft en del hvalpe gennem tiden som i hvalpetiden havde en navlebrok fordi tæven slikkede for meget på navlen eller strengen blev klippet af for tæt på hvalpen, ingen har efterfølgende haft behov for operation, man trykker brokken ind så længe den er blød og på et tidspunkt vil den blive fast eller forsvinde.

 

Du vil kunne udstille og avle, det er der intet i vejen for, jeg ville ikke umiddelbart være bekymret, men jeg synes da du skal snakke med opdrætteren om de ting du er i tvivl om eller bekymret for. Ring og spørg, det er meget bedre end at gå og være i tvivl om noget. Det er meningen at man skal glæde sig til at få sin hvalp, kan du ikke det, bør du ophæve aftalen med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt om at man opererer på en nyfødt hvalp, men det er muligt at der er sat to sting for at lukke hullet med det samme, hvis hvalpene alligevel er født ved kejsersnit (hvilket man må antage). Så det der er interessant er måske hvorfor dyrlægen vurderede at det var nødvendigt?

Jeg har haft en del hvalpe gennem tiden som i hvalpetiden havde en navlebrok fordi tæven slikkede for meget på navlen eller strengen blev klippet af for tæt på hvalpen, ingen har efterfølgende haft behov for operation, man trykker brokken ind så længe den er blød og på et tidspunkt vil den blive fast eller forsvinde.

 

Du vil kunne udstille og avle, det er der intet i vejen for, jeg ville ikke umiddelbart være bekymret, men jeg synes da du skal snakke med opdrætteren om de ting du er i tvivl om eller bekymret for. Ring og spørg, det er meget bedre end at gå og være i tvivl om noget. Det er meningen at man skal glæde sig til at få sin hvalp, kan du ikke det, bør du ophæve aftalen med det samme.

Det var et kejsersnit da de blev forløst før tid pga morens helbred.. Og det er også et ganske lille ar hun har nu her.. Vi synes det er den skønneste opdrætter og morhund er så dejlig og utrolig flot stamtavle med en masse arbejde bag og det samme med faren men igen ville ikke vælge kun pga tavlen.. helbredet kommer først.. Men er det en mindre skønheds fejl så vil vi være mere rolige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...