Hop til indhold

Er der nogen der har erfaringer med guldimplantater

Recommended Posts

Gæst Bølla Bella

Hej

Vores næsten 5-årig labrador skal muligvis have lagt guld ind i hofterne.

Er der nogle herinde der vil deles enes erfaringer?

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Vores næsten 5-årig labrador skal muligvis have lagt guld ind i hofterne.

Er der nogle herinde der vil deles enes erfaringer?

På forhånd tak

Vores forrige airedale fik konstateret en svær spondylose og vi valgte at give det en chance med Gold Treatment-behandlingen på Københavns Dyrehospital. Så vidt jeg husker nu, blev 70-90% af hundene smertefri efter at fået indsat 4 guldspiraler om hver "inficeret" knogle. Hos vores hund var forvandlingen nærmest mirakuløs, for allerede dagen efter operationen var han sit gamle fjogede jeg.

Det holdt i præcis et halvt år og så gik det stærkt tilbage og vi måtte desværre gå den tunge gang og få ham aflivet.

Operationen var ikke særlig dyr, men jeg husker ikke længere prisen.

Jeg håber, at den kan hjælpe din hund. En af vores venners hund fik indsat guld pga HD og det holdt i flere år, indtil hunden døde af alderdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bølla Bella

Øv, det var da træls med jeres hund. Men spondylose er også noget værre skidt. Vi har selv fået en hanhund aflivet pga det.

Håber også der kan gøres noget, det er jo alt for tidlig at skulle af med hende, men hun skal selvfølgelig heller ikke lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, det var da træls med jeres hund. Men spondylose er også noget værre skidt. Vi har selv fået en hanhund aflivet pga det.

Håber også der kan gøres noget, det er jo alt for tidlig at skulle af med hende, men hun skal selvfølgelig heller ikke lide.

Har hun HD, siden hun skal have guld indsat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bølla Bella

Hun har gentagende gange haft hold i hele lænden og bækken, og der er derfor nu mistanke om at hun enten har dårlige hofter eller flossede korsbånd.

Dyrlægen hælder mest til at hun har dårlige hofter, da det ene bagben ikke kan trækkes så langt tilbage som det skal.

Hun fik taget røntgen i starten af december, (da dyrlægen der havde mistanke om HD) hun har en lille bitte forandring i den ene hofte, men ikke noget der burde generere hende. Hun kom derfor til kiropraktor for at se om hun var låst i ryggen og det derfor hun ikke var så glad for at få benet trukket bagud.

Link til indlæg
Del på andre sites