Hop til indhold

Jaloux fansk buldog - hjælp!!!


Gæst Katjen87
 Share

Recommended Posts

Gæst Katjen87

Jeg har fået en ny kæreste som har en fransk bulldog på 2 1/2 år. Det er en han hund.

Til at starte med når jeg var hos ham var der ingen problemer og den lagde sig ved siden af mig og ville gerne nusses.

Nu er problemet så når jeg er det at den slet ikke kan lade mig være.. Den bider mig i tæerne, slikker på mig hele tiden og parrer sig i stor stil op af mig.

Hvis jeg prøver at få den til at stoppe bliver den bare mere vild og gør af mig.. Den blir helt ustyrlig rent ud sagt.

Når min kæreste er der kan han nogenlunde få den til at stoppe men når vi er alene har jeg store problemer og må lukke den inde i et andet rum nogle gange. Det er virkelig frustrerende for det er meget anstrengende at være der og synes det er en dejlig hund ellers.

 

Nogle der kan give mig en forklaring og råd til hvad jeg kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katjen87

Det er meget forskelligt hvad der sker. Den ene gang stod vi i køkkenet og vaskede op og derefter gik min kæreste i bad og jeg satte mig i sofaen.

Igår sad vi og spise i sofaen.

Og senere var det da vi sad og kyssede. Han skulle aldrig have været sådan overfor nogen før.

Det kan få ham ned hvis min kæreste virkelig mange gange beder ham om at stoppe.

Jeg kan ikke rigtig selv få ham til det :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Rent ud sagt lyder han som om vil score dig;-)

 

Det kan være din duft som nogen forslå r eller han kan lade det gå ud over dig fordi der er en tæve i løbetid i nabolaget.

 

Jaloux er han i hvert fald ikke.

 

Luk han væk straks han begynder at slikk e på dig, eller sig nej og bed ham lægge sig. Det skal være inden han kører op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katjen87

Vi snakkede faktisk om at det måske kunne være tilfældet for han er ikke aggressiv det er mere som om han er helt besat.. Må prøve det med at lukke ham væk hver gang og se om det kan hjælpe.. For det med at sige han skal stoppe hjælper slet ikke..

Tusind tak for hjælpen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget opmærksomhed får den hund når du er der ift. når du ikke er der?

En fransk bulldog er en selskabshund og hvis den er vant til at have sin fars opmærksomhed, så reagerer den på at han pludselig tilsidesætter de behov den har til fordel for noget andet. Kommer I ud og går tur sammen? Går du med hunden alene? Laver I noget med hunden?

 

Jeg er ikke stor fan af at lukke væk og skælde ud, jeg synes i stedet du skal gå en tur med hunden mens din kæreste vasker op, lav lidt sjove ting med den på turen og husk generelt at belønne den når den forholder sig i ro inde i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snakkede faktisk om at det måske kunne være tilfældet for han er ikke aggressiv det er mere som om han er helt besat.. Må prøve det med at lukke ham væk hver gang og se om det kan hjælpe.. For det med at sige han skal stoppe hjælper slet ikke..

Tusind tak for hjælpen :)

 

Det hjælper ikke fordi der ikke samtidig er et alternativ eller en belønning.

1) Hunden moser glad rundt og hygger sig og får opmærksomhed.

2) Hunden placeres på gulvet og ignoreres.

 

Selvfølgelig kommer den da op til jer igen ;-)

 

I må bruge noget tid på at træne denne nye situation, man kan ikke forvente en hund uden videre forstår hvad der forventes af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også mene der skal noget træning til. Og jeg tror også bare den kan lide dig og din dame duft :slem: Jeg er heller ikke for at man lukker hunden væk. Jeg ville også sige gå en tur med hunden, giv den evt aftensmaden en aften. Leg lidt med den måske nogle øvelser ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi snakkede faktisk om at det måske kunne være tilfældet for han er ikke aggressiv det er mere som om han er helt besat.. Må prøve det med at lukke ham væk hver gang og se om det kan hjælpe.. For det med at sige han skal stoppe hjælper slet ikke..

Tusind tak for hjælpen :)

 

ja, og nu underskylder jeg på forhånd overfor sarte sjæle...Men har her flere gange prøvet at være på besøg eller passet hanhunde, hvor de har opførst sig som din kærestes. Og det har så altid været på en bestemt tid på måneden, om man så må sige. Kort sagt har jeg lugtet lidt i retning af tæve i løbetid og de har simpelthen ikke været til at slippe for! det er VILDT belastende.

 

Og nu sidder alle hanhunde ejerne og siger at "nahej det gør vores i hvertfald ikke";) Og forhåbentlig gør de ikke det, men jeg kan huske 4 der har været sådan overfor mig og hvis jeg samtidig rent faktisk havde en løbsk tæve derhjemme, så var den da helt gal.

 

især det med at slikke og humpe dig indikerer dette. Prøv i en uges tid at sikre jerat han set ikke får muligheden for at reagere sådan på dig. Få et babygitter, som kan adskille ham og dig når i er inendørs eller sæt ham i en snor, så du kan være i sofaen uden han kan nå dig. Beløn ham med godbidder når han ligger roligt eller bare forholder sig roligt.

At jeg siger en uge skyldes at jeg synes han skal have nogledage til at ændre mønster i. Gå ture med ham, hvis han ikke stresser op der og træn eventelt lidt øvelser med ham han kan.

Det er vigtigt at huske her, at han på ingen måde er aggressiv, eller vil bestemme. Han stresser over hele situationen og evner ikke selv at stoppe, derfor et nyt mønster skal læres.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, og nu underskylder jeg på forhånd overfor sarte sjæle...Men har her flere gange prøvet at være på besøg eller passet hanhunde, hvor de har opførst sig som din kærestes. Og det har så altid været på en bestemt tid på måneden, om man så må sige. Kort sagt har jeg lugtet lidt i retning af tæve i løbetid og de har simpelthen ikke været til at slippe for! det er VILDT belastende.

 

Og nu sidder alle hanhunde ejerne og siger at "nahej det gør vores i hvertfald ikke";) Og forhåbentlig gør de ikke det, men jeg kan huske 4 der har været sådan overfor mig og hvis jeg samtidig rent faktisk havde en løbsk tæve derhjemme, så var den da helt gal.

 

især det med at slikke og humpe dig indikerer dette. Prøv i en uges tid at sikre jerat han set ikke får muligheden for at reagere sådan på dig. Få et babygitter, som kan adskille ham og dig når i er inendørs eller sæt ham i en snor, så du kan være i sofaen uden han kan nå dig. Beløn ham med godbidder når han ligger roligt eller bare forholder sig roligt.

At jeg siger en uge skyldes at jeg synes han skal have nogledage til at ændre mønster i. Gå ture med ham, hvis han ikke stresser op der og træn eventelt lidt øvelser med ham han kan.

Det er vigtigt at huske her, at han på ingen måde er aggressiv, eller vil bestemme. Han stresser over hele situationen og evner ikke selv at stoppe, derfor et nyt mønster skal læres.

 

Du har helt ret, det var faktisk også min tanke men skrev det ikke direkte :-) men mine to hanhunde er helt med på når der kommer en dame-menneske/pige-menneske der er på den tid på måneden, de render i røven på hende hele tiden. OG det ER belastende ;-) Så er ret enig her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...