Hop til indhold

Hvornår synes du foder er dyrt?


Therese
 Share

Recommended Posts

Vi havde gæster i dag og snakken faldt på et tidspunkt på hundefoder. De spurgte hvad jeg gav og var nærmest ved at falde ned af stolen, da jeg fortalte, at jeg gav lige knap 500 kroner om måneden. Personligt synes jeg jo ikke, at det er dyrt, når jeg kan se, at Bobo trives rigtig fint på det og at der så vidt muligt ikke er tilsat tilsætningsstoffer og ikke består af affaldsprodukter, som jeg har nogle af det billige supermarkedsfoder mistænkt for - uden dog at vide det 100 procent.

 

Kort sagt tænker jeg, at jeg betaler det ekstra for min hunds trivsel. Og at det bliver svært at gøre det billigere uden at gå på kompromis med kvaliteten og/eller min hunds velbefindende.

 

Men hvad tænker I? ER det for dyrt at fodre hund i dag? Bør det være billigere eller er det fint nok? Vælger I evt. at gå på kompromis med nogle ting for at spare lidt penge?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg forsøger altid at skele til prisen, men ender altid det samme sted, Orijen som primært foder. Det bliver købt i Tyskland, og koster vist 70 euro. Jeg plejer at runde ca. 100 euro hver gang. Og sådan er det lissom bare. Hendes sekundære foder er enten TOTW, Applaws eller lign., og det køber jeg når jeg kan få det "billigt" (ca. 400 kr pr. sæk).

 

Om det burde være billigere? Tja, det ville da være rart, men jeg tror lidt på at kvaliteten af råvarer i (nogle af) de dyrere produkter, er bedre. Og kvalitet koster.

 

Uanset hvad, fungerer hun så godt på det foder hun får, så der er ingen grund til at skifte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodre med Essential, og giver 519kr for 12,5kg - som holder i ca 2 mdr. Så nej det synes jeg bestemt ikke er dyrt - men nu er det jo også små hunde vi har. Men om vi så brugte 500kr på mad til dem pr måned, så var det bare sådan det var - hvis det var det mad de trivedes bedst på. Har man sagt A (at få hunden), så må man i mine øjne også sige B (at sørge for at den har det så optimalt som muligt) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fodre med Essential, og giver 519kr for 12,5kg - som holder i ca 2 mdr. Så nej det synes jeg bestemt ikke er dyrt - men nu er det jo også små hunde vi har. Men om vi så brugte 500kr på mad til dem pr måned, så var det bare sådan det var - hvis det var det mad de trivedes bedst på. Har man sagt A (at få hunden), så må man i mine øjne også sige B (at sørge for at den har det så optimalt som muligt) :-)

 

Så dine FIRE æder halvdelen af hvad min gumler sig igennem:sjov: Så kan i sagtens få nogle flere:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med to hunde og en indkomst bliver jeg nødt til at skelne til prisen.

1 sæk varer ca. 1 måned her hos os og min max-pris ligger omkring de 400 kr. pr. sæk. Heldigvis kan jeg få Essential hos opdrætter til god pris

Essentials er 13 kg ikke? Er imponeret over at du kan få det til at vare en hel måned til 2 hunde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt over 500 kroner for en sæk synes jeg faktisk er for dyrt.

Men det er så deromkring jeg giver for det meste af det jeg har købt. Prøver dog at finde tilbud. Men nu er Sheila endt på regal og skal have en utrolig lille mængde (cirka200 igram) om dagen og så rækker det jo længere.

 

Mysla får jeg næsten altid foder gratis til og hun spiser så lidt så det varer i hundrede år;-)

 

Men jo selvfølgelig koster kvalitet, men dyrt er det nu stadig. Da Sheila spiste hjemmelavet var budgettet alligevel lidt anderledes, da der jo ikke var et fordyrende mellem led der skulle tjene på det færdige produkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Køber ofte foder på Tyske og Engelske sider og 3 forskellige slags hver gang. To af dem er foder jeg ikke går på kompromis med og det sidste kan være, hva jeg finder til en god pris, men stadig et ok foder. Jeg har en stor Grander og giver ca 600-700 om måneden da jeg bestiller over 40 kg af gangen ;-) Syntes jeg ikke er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler 300 kr for 15 kg Henne Petfood. Får det til en god pris gennem en jeg kender. Det synes jeg er en rigtig fin pris og det holder ca. en måned herhjemme, da Kato spiser en del. Alt over 500 kr synes jeg er mange penge for en sæk foder på 12-15 kg. Vi er også i en situation hvor vi bliver nødt til at tænke lidt på pengene, så jeg er rigtig glad for at vi har fundet et foder som hundene trives på, som vi også kan få billigt, uden at det er "billigt" mad de får.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso koster ikke det store i foder. Hun får Henne basic, til små 400,- for 15 kg, og spiser vel omkring 200 g pr. dag. Jeg kunne sagtens gi hende dyrere foder, men hun fungerer rigtig godt på Henne, og efter ét mislykket forsøg på at skifte til "noget bedre" holder jeg mig til Henne. Kattenes foder derimod, de er eddermame dyre i drift..!! :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fodre primært med Kingsmoor og normalprisen ligger omkring 500 kr pr. sæk alt efter hvilken variant det drejer sig om.

Som oftest kan det købes meget billigere på tilbud til omkring 400 kr pr. sæk.

 

En sæk holder omkring en måneds tid her i huset med 3 hunde og det synes jeg er meget passende.

Synes det bliver for dyrt når vi nærmer os 650-800 kr for en sæk hundefoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

500 kr. ca. for 12 kg. og den holder vel en måneds tid. Har ikke styr på hvor længe den faktisk holder, er den tom køber vi en ny. Men jo jeg synes hunde-foder er meget dyrt, det er bare sådan og det er ikke noget vi sparer på men tror at forhandlerne tjener ret godt på det(?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...