Hop til indhold

Hvornår synes du foder er dyrt?


Therese
 Share

Recommended Posts

Her i huset er alt under tusinde kroner for en måned acceptabelt. Selvom Bella ikke var en allergihund, ville jeg ikke fodre anderledes. Fem kilo Ziwipeak købt i Tyskland for ca. 500 kr. hvor der bliver spist ca. halvanden sæk. I øjeblikket får hun et svensk friskfoder der koster ca. 1000 kr. for 32 kg.

 

 

"Har du et link til en hjemmeside i Tyskland?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

"Har du et link til en hjemmeside i Tyskland?

 

Ziwipeak blev købt hos Petpoint-Charly http://www.petpoint-charly.de.

 

Prisen for 5 kg lam ligger på 84€ som svarer til ca. 625 kr. Men jeg kan se, at de har ændret på fragten, så der ikke længere er gratis fragt til DK. Forsendelse for 10 kg. koster nu 16€ som svarer til ca. 120 kr.

 

Men det er nu stadig billigere end i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. det med at rovdyr æder tarmindholdet før kødet; Vores hund får typisk 500g kød og 165g "grønt" (kallun med indhold eller "grøn mave" som er halvfordøjet grøntfoder taget fra koens første mave) pr. dag. Den grønne del bliver altid ædt først!

 

Ja det er bare så lækkert..

 

Det er bare den eneste helt rigtige måde at give predatorer grønsager på. Jeg gør det ikke selv, men det er egentlig for dårligt.

 

jeg tror ikke det der kaldes grøn kallun på denne hjemmeside indeholder egentlig maveindhold

 

http://www.kennel-nykilde.dk/side.asp?Id=113918

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger denne kallun:

 

http://barf-foder.dk/barf-og-frostfoder-hundefoder-barfer/gron-kallun-4260396660080-23.html

 

Grøn mave (Bladmave):

 

http://barf-foder.dk/barf-og-frostfoder-hundefoder-barfer/bladmave-4260396660028-22.html

 

Hvor meget af tarmindholdet der er med i den Kallun er ikke helt klart, men det ser ud som om at der i hvert fald er noget med, når man roder i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg giver et sted mellem 4-600 kr for 10-12 kg afhængig af hvilket foder jeg køber og 12 kg holder i 3 måneder, så jeg kan ikke klage over det er dyrt. Det dyreste er alt det snack, vådfoder, tyggeben, godbidder osv jeg køber ved siden af :blink: Det tør jeg slet ikke begynde at regne på !

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel sige at et produkt er dyrt når det ikke har en kvalitet som svarer til prisen sammenlignet med andre lignende produkter.

 

betaler man 50 kr pr kg for et foder, som ikke er bedre en mange andre produkter til 30 kr pr kg er det jo dyrt, men hvis man skal give 75 kr pr kg for andre produkter med sammenlignelig kvalitet er det vel nærmest billigt.

 

jeg giver tæt på 20 kr pr kg, som mange andre, der køber små portioner uden rabat giver det tre dobbelte pr kg for. 169 kr for 3 kg. Jeg giver ca 250 kr for 12 kg.

 

produktet er det samme, men det ene er billigt, mens det andet er dyrt:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Før hen kiggede jeg på hvad foderet indeholdt kontra prisen.

Men efter megen sygdom fandt vi ud af at Luna fungerede på Eukanuba, et foder jeg aldrig havde kigget på før. Men det er et af de "gamle" mærker og noget må de gøre rigtigt siden de har eksisteret så mange år og aldrig har min hund haft det så godt.

Jeg prøvede at blande et "bedre" foder i, så hun fik ½ ½ meeeen så var vi tilbage på dårlig mave og kvalme. SÅ hun bliver på eukanuba med korn i massevis.

Sassy har altid fungeret på det meste (kørte på olivers i knap 10 år, men blev mat i pelsen da de ændrede foderet). Hun har fået billig mad, dyr mad, midt i mellem. Så begyndte hun at få gigt og fik en pokkers masse tilskud. Men på messe/udstilling i herning sidste år fik vi en foderprøve fra specific (12 kg) og pludselig kunne vi fjerne alt tilskud og vores hund så bare vildt godt ud.

 

Så for mig er dyrt foder det som ikke passer til hunden - men det der gør hunden tilpas og flot, det er pengene værd lige meget hvad det koster ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...