Hop til indhold

Schæfer tæve søges (parring)


louise4690
 Share

Recommended Posts

Hej. Vil høre om der var nogen der kunne være interesseret i dette, hvis ja så send mig gerne en privat besked.

 

Jeg søger en schæfertæve til parring, gerne langhåret og med et godt sind og som snart kommer i løbetid, helst indenfor 1-2 måneder (gerne nu). Kommer selv fra Hornborg (ca 10 km fra horsens), da jeg gerne vil besøge hvalpene ville det være super hvis det ikke er alt for langt væk.

 

Jeg gør ikke dette pga. penge, men fordi jeg gerne vil have en søn efter ham, alt...så vil prisen derfor være en hvalp (med det "hele").

 

Tjango er blevet bedømt i DKK kreds 5, juni 2012.

Der står følgende: Kraftig substansfuld med et livlig og opmærksomt temperement. Komplet og korrekt tandsæt, mask hoved godt udtryk. God hals og veltillagt skulder, en anelse lang i lænden (tror jeg der står), men god fast ryg, dejlig forbryst, korrekt bryst dybde og underlinje, velvinklet bag, kunne ønske en anelse mere stabilitet i haseleddet..

 

Han er næsten 4 år gammel fra maj 2010. Dejlig, rolig, lærenem, utrolig charmerende og meget kærlig. Har altid fået ros af andre, både hundeejere, dyrlæger og forbipasserende.

 

Hvis du ikke er interesseret eller kun har "negative" kommentar, så vær venlig ikke at kommentere, på forhånd tak..

 

Det skal lige siges at jeg har prøvet med en anden hunhund, men hun har ikke rigtig været klar endnu, håber dog stadig på det lykkes, men tvivler, så derfor dette opslag. Og da jeg rigtig gerne vil ha at min nuværende dreng skal få glæde af en lille ny, kan/vil jeg ikke vente et ½ år mere..

IMG_3237.jpg

t3.jpg

t2.jpg

t1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så passer det jo fint nok :-)

 

Et godt råd må være at skrive lidt om eventuelle sundhedstest som han har været igennem. Det kan f.eks. være hofteledsdysplasi eller albuedysplasi, som man anbefaler at tjekke større hunde for. Og også hvad du forventer af tæven både fysisk og psykisk - altså hvad et godt sind dækker over og at hun selvfølgelig også skal være rask. Det kan være en fordel ift. at finde den rigtige tæve til din hanhund - som er rigtig flot i øvrigt! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Hej. Vores tæve er klar fra søndag. hun er korthåret, men aftegningerne ligner din. Sindet er dejligt temperament roligt indendørs og på ture i

marken er der krudt i bagdelen og fluer i hovedet. har på hvalpe- og unghundeskuet højeste karakterer. Vi har stamtavle på hende, men hvalpene kan ikke få det, da jeg ikke er i stand til, at tage prøven. Vi håber du er interesseret. Venlig hilsen Bente og Freddy.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig! Troede bare at de har hooked på hanhunden i denne tråd?

 

Det er da muligt. Men det lyder som om de er det fordi, de ikke troede de kunne få stamtavle. Så hvis de kan, har de måske nu alligevel flere muligheder. Hvis de virkelig har en super sød og sund schæfer, så skal hun da næsten producerer hvalpe der kan indgå i videre avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes da det er fint Ole skriver på tråden, ligegyldigt hvor gammel den er.. Alt han kan risikere er da et nej, men han ku jo os være heldig at svaret var et ja. ;) Man kan jo os vende det om at sige at jeg bare ku ha fjernet tråden hvis jeg ikke var interesseret længere... ;)

 

Nu kan man ikke fjerne sine indlæg på HF - men du kan få tråden låst, når du ikke længere er interesseret - du skal blot bede en moderator om hjælp.

 

Men alt bliver på HF...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man ikke fjerne sine indlæg på HF - men du kan få tråden låst, når du ikke længere er interesseret - du skal blot bede en moderator om hjælp.

 

Men alt bliver på HF...

 

hej Lone. Tak for dit svar. Jeg kontaktede DKK og meget travlt, da du har ret. Reglerne er lavet meget om siden sidste år.

Vi kan nu få stamtavle på Fanny`s hvalpe, så jeg har fundet en god opdrætter i Holstebro, hvilket er betydeligt nærmere.

Jeg håber du finder en god tæve nær dig, som ønsket. Held og lykke ønskes du af Bente.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej Lone. Tak for dit svar. Jeg kontaktede DKK og meget travlt, da du har ret. Reglerne er lavet meget om siden sidste år.

Vi kan nu få stamtavle på Fanny`s hvalpe, så jeg har fundet en god opdrætter i Holstebro, hvilket er betydeligt nærmere.

Jeg håber du finder en god tæve nær dig, som ønsket. Held og lykke ønskes du af Bente.

 

:hmm:

 

Nu er min hund en kastreret Berner... men jeg tænker @louise4690 bliver glad for din hilsen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...