Hop til indhold

Tiden med nisserne


KimC
 Share

Recommended Posts

Kort før Jul, det var d. 23 December om aftenen, så det var kort før jul, overtog jeg to unge whippet hanner.

Det hastede med at få dem omplaceret, forhistorien vil jeg ikke gå i detaljer med. En omplacering i Danmark forekom svært, idet der forinden var blevet omplaceret mange whippet fra samme sted. Dertil havde mange opdrættere haft hvalpe i 2013.

Det var meningen at de skulle bo hos mig indtil EU rejsepapirerne kunne blive klargjort, dvs der skulle gå 21 dage fra vaccinen. Man får ikke hunde rabiesvaccineret d 23 december ved 18 tiden.

 

Stedt de komemr fra er lidt kompliceret, jeg vil bare bekendtgøre at jeg ikke ved hvor de to er i dag. Jeg vil ikke vide det, og har ingen mulighed for at finde ud af det. Vi har ikke brugt emial, men TORchat. Det kan godt være at NSA kan optrevle TOR netværket ved at lade deres supercomputere arbejde et par døgn, men de gør det næppe i den her sag. Jeg tager chancen.

 

Naturligvis var de to ikke stuerene, trods en alder på 1 år og 4 måneder, men det var jeg forberedt på. Første ad-hoc løsning var at få et halsbånd på de to. Det er svært d 23 December ved 18 tiden. Første lidt brutale løsning var kabelbindere. Dagen efter fandt jeg nogen kraftige snørebånd.

 

De to var Thor og Tom. Begge i starten noget sky af sig, og bange for lys.

Thor viste sig dog at være en rigtig lille vil-gerne-være-alfa knægt. Han fik næen lidt i klemme i russerne på den konto i starten. Men med tiden kom de til at holde af ham. Thor var meget karismatisk. Og ikke særlig køn.

Han havde et mærkeligt genskær i øjnene, som "vi" ikke vidste præcist hvad var.

Via "dark web" har jeg fået at vide at han nu er blevet øjenfotograferet, og at problemet hedder MPP - Membrana Pupillaris Persistens. Det er en fejl der er opstået i embryostadiet, og skyldes nogen blodkar der normalt trækker sig tilbage ved den tid hvor øjnene åbne, men hos Thor har de ikke gjort det helt. Hans synsfelt mod højre, og i venstre side aller øverst er indskrænket, men den gode nyhed er at tilstanden er stabil. Han vil altså ikke miste synet som ellers frygtet.

Tom var billedskøn, men lidt intetsigende. Typen der holder sig tilbage, og ikke gør opmærksom på sig selv. Hans lugtesans var god, han fandt hurtigt et rottehul som jeg ikke kendte til, og sammen med sin bror fik de ryddet det hul effektivt på selve juleaftensdag. Dejlige trætte nisser! Men træls jul for rotterne.

 

Betegnelsen nisser fik de fordi de var helt (næsten) hvide, og stråmanden havde strikket nissehatte til dem. Whippet fryser nemt, især de papirstynde ører.

 

B13_9234.jpg

Thor med sin nissehat.

 

B13_9561.jpg

Tom med hat og dækken. Whippet har det ikke sjovt i frost. De foretækker saunatemperatur.

 

Nisserne blev meget hurtigt glade for min store borzoi han Zipp. Han blev deres onkel Zipp. Det startede i det små med at de bare var omkring ham, men blev med tiden mere intenst.

 

p1170051.jpg

 

p1180055.jpg

 

Og herefter bare en stak billeder af de to.

 

B13_9029.jpg

 

B13_9042.jpg

 

B13_9053.jpg

 

B13_9162.jpg

 

B13_9164.jpg

 

B13_9192.jpg

 

B13_9503.jpg

 

B13_9204.jpg

 

B13_9210.jpg

 

B13_9198.jpg

Sidste billed af Tom, han rejste som den første af de to.

 

B13_9319.jpg

 

B13_9549.jpg

"Tykke" og Thor leger.

 

B13_9617.jpg

Her løber Thor hen mod sin nye ejers søn eller datter. Sidste billed af Thor.

 

Onkel Zipp brugte en del tid på at søge efter sine nisser, som han gjorte sit bedste for at holde varme. Trods et hus der næsten stod under gulligt vand, en sofa der skal ombetrækkes, og meget andet, savnede jeg alligevel de to.

Man kan godt overføre billeder via TORchat, jeg har set dem i deres nye omgivelser, men de billeder er private. De kendes kun af ejerne og mig. Og NSA.

Redigeret af KimC
billed url rettet
Link til indlæg
Del på andre sites

Betegnelsen nisser fik de fordi de var helt (næsten) hvide, og stråmanden havde strikket nissehatte til dem. Whippet fryser nemt, især de papirstynde ører.

 

Ok, så giver dette billede lidt mere mening...

 

1385220252475-reindeer_hat.jpg

 

Tillykke med vellykket omplacering! Og mon ikke du er lidt lettet over at være kommet af med den gule syndflod? To på én gang er ikke nogen nem opgave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så giver dette billede lidt mere mening...

 

1385220252475-reindeer_hat.jpg

 

Tillykke med vellykket omplacering! Og mon ikke du er lidt lettet over at være kommet af med den gule syndflod? To på én gang er ikke nogen nem opgave.

 

MEGET velopdragne hunde de 2 der.......Bonnie og Jerry ville ALDRIG tilgive mig hvis jeg forsøgte det stunt.......:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...