Hop til indhold

Albas Verden


tjikson
 Share

Recommended Posts

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vil bare lige sige at jeg syntes det er en smule svært at vænn sig til border collien?? i hende når det kommer til træning... Er vant til selvstændigt handlende hunde.. Og hun gør intet, som hun ikke har fået besked på... Det går meget op af bakke med "papkassen" og klikke-for-selvstændige ideer.. Hun sitter, giver pote og gøer :lol: Også bliver hun frustreret og går sin vej :hmm:

Det er nok ikke så meget racebetinget, det du der beskriver lyder mere som en hund der ikke er vant til at træne på den måde! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

forsinket tillykke med hende! gud hvor er hun skøn og hvilket fantastisk hittehund at hente:hjerte: Utroligt ingen savner hende.

 

Jeg tror nu ikke det er selvstændigheden du skal tænde for, det er hendes mod på at turde tilbyde noget;) Hun har jo sikkert aldrig være trænet sådan, så det tager tid at lære at tilbyde. Jeg ville nok vente lidt med papkasse øvelsen og mere i den duer og i stedet lokke/hjælpe hende på vej til at lære nye ting og så virkelig være god til at forstærke selv de mindste tegn på at hun forsøger sig med at tilbyde adfærd.

target er godt at lære som crossoverhund:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Tillykke med skønheden.

 

Da jeg fik Tjaldur, kunne han intet. Han kunne ikke søge sin mad i græsset, det skulle han først lære. Han kunne ikke selv det meste simple aktivtests spil. Nu har han 4 forskellige og kan dem alle på rekord tid. Han kender ordet søge og kan nu søge på store områder. Ting som at skubbe til en madbold, anede han ikke hvordan man gjorde, men nu får den dælme bare tur den bold. Han var rædselsslagen for vand, nu hyler og gør han, når vi skal ned til vandet og kaster sig fluks ud i det.

 

Så det skal nok komme. Små step, masser af ros og opmuntring og gentagelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Okay.. Måske bare streg det sidste... Hun kan nu gø på kommando og hoppe op og stå med forben på maven af os :hmm: Ved ikke helt hvad vi skal bruge det til :lol: Men hun har helt selv fundet på det og er enormt stolt :mrgreen:

 

Glemte at oplade kamera... Så ingen nye billeder for tiden :hmm:

 

Det er majet majet praktisk, for så overanstrenger man ikke sin ryg når man skal ae hunden! :5up: Lærte jeg Iso helt som lille... :engel: Ligger måske også til racen :pift: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

10153945_10152389418364887_4589641163818731659_n.jpg

 

Alba har været på påskeferie med svigermekaniken + herren og undertegnede, hjemme hos mine forældre + cavalierne

 

Det gik nogenlunde :hmm: Alba ELSKEDE dem, men var meget af tiden ok til at ignorere dem og omvendt.. De er meget reserverede overfor fremmede hunde, så det passede de små fortrinligt..

 

Nova knurrede efter Alba, og mente egentlig godt hun måtte tage hjem igen :lol: Alba gøede første gang tilbage, hvilket virkede til mest at være i chok, over "hvalpens" knurren uden grund :lol: (Nova er ikke vant til at omgåes hunde i albas størrelse og syntes hun var lidt overvældende)

 

Så de to gik delt op, mens Tilde blev løftet over hegnet, efter hvor hun helst ville være... :lun: Der blev kun brummet lidt, når Alba var ved at løfte Tildes numse i vejret for at snuse til hende :rolleyes:

 

Vel hjemme, med totalt død hund :lun: Forventer ikke at hører mere til hende foreløbigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...