Hop til indhold

Albas Verden


tjikson
 Share

Recommended Posts

Tænkte det kunne være sjovt at lave en tråd om vores nye hund Alba, især at kunne se tilbage i senere hen.. Her vil både komme billeder op af hende samt små tekster om nye ting jeg har opdaget hun kan samt hvordan hun udvikler sig, samt hvis der skulle opstå nogle problemer :mrgreen:

 

En kort intro til Alba;

 

Alba er svaret på laaaang tids sukken over mangel på en hund i hverdagen, med en herre som ikke mente han manglede en hund :lol: Men endelig kom vi til enighed eller opgav han bare at stå imod :mrgreen:

 

Vi blev enige om at få en voksen hund, gerne et par år eller ældre!.. Vi havde egentlig kig på en mindre spanielblanding (hittehund), som nåede at blive reserveret for næsen af os :shock: Så vi blev istedet vist stedets "nye" hitte spaniel :lun:

Hun var blevet fundet på fyn i torsdags, igang med at parre sig :stupid: (hun har fået abortsprøjter) Hun havde ingen chip og ingen havde eftersøgt hende :evil: Hun er omkring de 4år og har måske? haft et kuld før.. Hun er meget lydig (og en anelse tyk :rolleyes:) Så nogen har helt sikkert brugt tid på hende!! Hun har boet 4dage på pensionat på fyn mens hun var fremlyst og 2dage i jylland mens man søgte hjem til hende + fik hende chippet og givet abortsprøjter..

 

I hundeboksen stod ganske rigtig en overivrig springer spaniel mix og dansede rundt og højlydt brokkede sig.. Vi var en smule betænkelige, dels var den noget større end vores plan var..

 

Vi fik lov til at prøve at tage hende med ud i snor og lade hende køle lidt ned... og der kom en helt anden hund frem!.. Da hun havde gennemsnust området omhyggeligt, helt uden trækken i snoren :confused: Kom der den mest blide tøs frem som bare gerne ville nusses, endda helt uden at hoppe op af os en eneste gang :lun:

 

Vi tog hjem af for at overveje om hun måske kunne være den helt rigtige eller om vi skulle begynde jagten forfra igen..

 

Men efter 3timers, snakken frem og tilbage blev vi enige om vi helt sikkert kunne få en fantastisk hund ud af hende, når hun fik lært at tage tingene liidt roligere :lol: og skyndte os at reservere hende!

 

Dagen efter :cool: tog vi afsted efter hende, man fornemmede hurtigt at hun kunne genkende os da pensionatets ejer kom ud med hende.. Vi gik en lang tur med hende, hvor hun hele tiden var meget opmærksom på os :lun: Hun var meget eksemplarisk og mere opdraget end min families cavaliere :lol: Hun gik amok i glædes hyl da vi spurgte om hun skulle med ud at køre :lol: men lå sig lige så fint i bagagerum :lun:

 

 

Vel hjemme, havde vi gjort en bunke af dyner og tæppe fra pensionatet klar til hende.. Hun lå sig resolut der, med små besøg i sofaen for at blive nusset... Da vi satte os til at spise ved sofabordet hoppede hun straks hen på tæppet og lå :hmm:

 

Indtil videre har vi fundet ud af hun kan disse kommandoer:

Op (i sofa + bil)

Kom

Bliv

Sit

Dæk

Pote

(og plads efter 3gange med lokning :cool: sejheds hund)

 

1656263_684757688237098_1165908010_n.jpg

På pensionat i jylland

 

1979614_10152288113734887_161228370_n.jpg

Hjemme

1185954_684757631570437_370915610_n.jpg

1620593_684757671570433_29369100_n.jpg

998110_10152286770669887_53439641_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Alba er simpelthen en darling :lun:

 

Jeg vågnede til hende og kæresten snorkede HØJLYDT om kap :lol:

Måtte hoppe over hende for at komme i klædeskabet uden reaktion for hende.. Hun vågnede først da hun hørte jeg havde taget en jakke på :lol:

(Herren har været hjemme med hende idag)

Hun havde gået ind og kigget på herren også lagt sig hen på tæppet og sovet videre, efter jeg var gået..

 

De har været ude på en lang morgentur og været ude og jogge til middag.. Hvilket hun havde elsket, hun hentede desuden selv snoren da hun mente det var på tide de gik en tur igen :lol:... Hun hilste meget fint på noget mastiff og havde ignoreret en collie, der fik en hjerneblødning ved synet af hende :lun:

 

Hun er ligeglad med vores sugargliders, kiggede lige i nat da de gøede.. men da jeg sagde hun bare skulle sove gjorde hun det uden brok :lun:

 

- Dagens update napset fra alt og intet

 

Hun siger intet til man forlader hende (har været nede og vaske tøj og andre små ting).. Men ligger på tæppet når man kommer tilbage :lun:

 

Hun har været med oppe og handle ved vores 3 "små" butikker... hvor kæresten handlede, mens vi sad udenfor og kiggede på folk... Da jeg tre gange bad hende sætte sig igen, blev hun siddende og kiggede stille på rollatorer, små børn og diverse mennesker..

 

Hun har ikke særlig meget tid til at snakke med fremmede når hun er på tur.. De får lov at nusse hende også er hun egentlig gået igen!

 

Hun er meget utålmodig hvis man spørger om man skal ud og gå tur.. og ikke lige får lettet måsen med det samme :lol:

 

Hun vil rigtig gerne træne! og spiser sit hundefoder udelukkende for at gøre en glad :lol: Men kødgodbidder er et HIT!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med så god en start i nyt hjem. Hun er da superfin, minder mig lidt om de kleinermynsterlændere der bor her. Dog med lidt høj halebæring.

Det undrer mig virkelig at hun går fint i snor og kan kommandoer og at ingen har savnet og efterlyst sådan en hund. Nogle har da investeret tid og omsorg i hendes opvækst.

Men så heldigt for hende at der stod en familie, der lige manglede netop hende.

Faktisk forlyder det, at flere internater er påbudt flere aflivninger af hittedyr pga omkostninger for opholdene . Mener det er både indenfor katteværn og DB.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hvor gammel er hun?

 

Har lige set billederne igen igen ... hun er virkelig sød ;-)

 

 

UPS så lige du havde skrevet hun var omkring 4 år i dit aller første indlæg - var bare så fokuseret på billeder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med så god en start i nyt hjem. Hun er da superfin, minder mig lidt om de kleinermynsterlændere der bor her. Dog med lidt høj halebæring.

Det undrer mig virkelig at hun går fint i snor og kan kommandoer og at ingen har savnet og efterlyst sådan en hund. Nogle har da investeret tid og omsorg i hendes opvækst.

Men så heldigt for hende at der stod en familie, der lige manglede netop hende.

Faktisk forlyder det, at flere internater er påbudt flere aflivninger af hittedyr pga omkostninger for opholdene . Mener det er både indenfor katteværn og DB.

 

Jeg undre mig også MEGET... og hvorfor er hun ikke chippet/øremærket :hmm:

 

Hun var sat til aflivning af politiet.. men hundens tarv tog hende ind til formidling

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...