Hop til indhold

husk cruft


Recommended Posts

Uha jeg skal sidde og lure, jeg skulle jo have været derovre, har bestilt hotelværelse i sommers, skulle have min lille stjerne med over, og møde alle de andre hundetosser, men men jeg havde ikke lige overvejet at der nok var en parring i vente herhjemme på det tidspunkt, det skulle lige passe det blev de dage, nu sidder jeg her og tøsen er ikke gået i løb endnu :stupid: , øv øv, og jeg har et betalt værelse lige over for hallerne. Men så må jeg jo sidde her på nettet, og vinke til dem alle sammen i stedet. :vinken::vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

min canicross club kommer, sammen med en masse andre klubber fra hele landet, og lave et knock out stafetløb, skal så meget se dem!!!! :banan:

 

Hedder holdet canicross ? Jeg så noget stafet i går, men hvilket hold var ”dit” ? og hvordan gik det så?

 

Så er den internationale spring konkurrence overstået, danmark blev disket, men det er en dansk opdrættet hund der blev nr. 1 så nu hepper jeg på amerika når agility løbet er på.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det var øv, men respekt herfra.

 

Så ikke helt hvad der skete....men ja, respekt for at man "tør" tage den beslutning når man står der og ikke lader sig rive med.....

 

Jeg ser også Cruft! Det er jo nææææsten sådan Ludwig og jeg ser ud til at AG....:engel:

 

jeg glæder mig til at heppe på dig og Ludwig til næste år for det kan da ikke gå galt!

 

He he....jeg takker meget for opbakningen.....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

flyball er nok den eneste hundesport jeg aldrig nogensinde vil udsætte mine hunde for. Synes virkelig det er for sindssygt.

 

Ja, jeg synes godt nok det så sygt ud... Har kun set det sådan i begynder stadiet, og folk som hygge træner det hjemme i haven, og der er det jo slet ikke så vildt....

 

Og så virker det også bare lidt som en.. hjernedød sport :lol: Ej, men de hunde stresser jo 500 gange mere end når man f.eks. ser agility hunde, som også nogen gange virker lidt hyped.. Men det er intet i forhold til de hunde der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, og så synes jeg ikke der er meget team work (mellem hund og fører) i det, modsat de fleste andre sportsgrene, hvor man i det mindste laver noget sammen.

 

Nej, det er jo "bare" fremsending.... Men altså nu aner jeg selvfølgelig intet om det, så skal selvfølgelig ikke nedgøre det for dem som virkelig kan lide det... Jeg er sikker på der også findes hunde der virkelig egner sig til denne sport... Men jeg er bare dybt overrasket over den hyped, altså man kunne virkelig høre hvordan de bare stod og gøede, og de blev jo løftet rundt fordi de ikke var til at flytte, de var KUN fokuseret på den bold...

Link til indlæg
Del på andre sites

har hygge med crufts idag, fik desværre bare mes set udstilling. Og det ærger mig hver gang at de forbannede kvæler liner skal sidde bag ørene! Når man ser hundene i slow motion, så synker og synker de og smasker når linen bliver stram..Det er altså ikke i orden, når det sagtens kan undgås.

 

Men ellers flotte hunde - pudlen vandt best in show, og han har virkelig chame. to gange nden ha skulle løbe, skulle han lige strække benene først, haha Og så afsted med et stort smil på, selvtillid ud over alle grænser;)

Link til indlæg
Del på andre sites

har hygge med crufts idag, fik desværre bare mes set udstilling. Og det ærger mig hver gang at de forbannede kvæler liner skal sidde bag ørene! Når man ser hundene i slow motion, så synker og synker de og smasker når linen bliver stram..Det er altså ikke i orden, når det sagtens kan undgås.

 

Men ellers flotte hunde - pudlen vandt best in show, og han har virkelig chame. to gange nden ha skulle løbe, skulle han lige strække benene først, haha Og så afsted med et stort smil på, selvtillid ud over alle grænser;)

 

jeg giver dig fuldstændig ret i de forbandede kvælerliner, der absolut skal strammes til lige bag ørene, jeg synes det især er i juniorhandling det er rigtig slemt, "almindelige" udstillinger er der heldigvis også nogen amatører med der ikke har fattet fidusen med linen strammet bag ørene. selv hos retrieverne har jeg set fænomenet, og det på trods af at det altid har været god praksis at vise retrievere med løs line hængene løst langt nede på halsen. det eneste der trøster mig er at det er forholdsvis kort tid, for mig er det meget værre med lydighedshundenes total unaturlige hovedholdning især når jeg tænker på hvormeget træning der bruges på det.

 

jeg så ikke så meget udstilling, men så rigtig meget af aktiviteterne agility, flyball, htm osv. så jeg var "mæt" da ustillingerne gik igang.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg giver dig fuldstændig ret i de forbandede kvælerliner, der absolut skal strammes til lige bag ørene, jeg synes det især er i juniorhandling det er rigtig slemt, "almindelige" udstillinger er der heldigvis også nogen amatører med der ikke har fattet fidusen med linen strammet bag ørene. selv hos retrieverne har jeg set fænomenet, og det på trods af at det altid har været god praksis at vise retrievere med løs line hængene løst langt nede på halsen. det eneste der trøster mig er at det er forholdsvis kort tid, for mig er det meget værre med lydighedshundenes total unaturlige hovedholdning især når jeg tænker på hvormeget træning der bruges på det.

 

jeg så ikke så meget udstilling, men så rigtig meget af aktiviteterne agility, flyball, htm osv. så jeg var "mæt" da ustillingerne gik igang.

 

Jeg så kun de der bedst i show og bedst i gruppere, så det var jo erfarne udstillerer. Men ville hellere have set aktiviteter, men det var så ikke lige på, når jeg va på;)

 

Men ja, den sindsyge hovedholdning i lydighed med snuden klistret fast mod førers hofte kan slet ikke være sund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...