Hop til indhold

Trudi der er en DSG markerer indendørs


Gæst Thypisk
 Share

Recommended Posts

jamen jeg ved jo ikke nøjagtigt hvor han tisser det er det der er problemet, hvis jeg vidste det var det jo ingen sag at vaske netop der og bleer er de ikke dyre, jeg regner med at det er en gangs bleer du mener?

 

Så må du jo gøre hovedrent:vedikke: Alt, som i ALT, i pissehøjde skal vaskes.

 

Jeg ved ikke hvad bleer koster, men så køb en vaskbar løbetidstrusse. Den koster vel 50-100 kr.

 

Maxi zoo hvad er det?

 

En butikskæde:lol:

 

 

Er det rigtigt forstået at i ikke går tur hver dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Thypisk

Jeg har ikke længere kræfter til at gøre hovedrent på een gang desværre.

Ja, hvis vi ikke går tur beder han ofte selv om at komme ud på min lukkede sten terrasse hvor han besørger i et bed. Jeg bor i et rækkehus uden have.

Jeg har aldrig set ZOO her i Thy! Har du et link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke længere kræfter til at gøre hovedrent på een gang desværre.

Ja, hvis vi ikke går tur beder han ofte selv om at komme ud på min lukkede sten terrasse hvor han besørger i et bed. Jeg bor i et rækkehus uden have.

Jeg har aldrig set ZOO her i Thy! Har du et link?

 

http://www.maxizoo.dk

 

 

Jeg tror at du skal bestræbe dig på at lufte ham HVER dag. Du har anskaffet dig en særdeles aktiv race, og konsekvensen er at hunden skal aktiveres HVER dag. Som minimum 2 ture af 30-45 minutter. Du har jo en snuse/gravehund, så i behøver ikke gå langt i km, men han SKAL uden for matriklen hver evig eneste dag. Jeg tror han er dybt frustreret, og at han stresser over det og derfor tisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 100% enig med Anne1979, han skal ud hver dag. Han skal opleve noget, en tur på terrassen for at besørge er slet ikke nok. Og en ble på er i min optik ikke løsningen, hvis han strinter fordi han ikke kommer ud.

 

Mht. rengøring, så gælder det jo netop om at du er over ham, og ser hvis han strinter....og så ved du hvor der skal tørres op, og det skal være med det samme inden det når at tørre ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.maxizoo.dk

 

 

Jeg tror at du skal bestræbe dig på at lufte ham HVER dag. Du har anskaffet dig en særdeles aktiv race, og konsekvensen er at hunden skal aktiveres HVER dag. Som minimum 2 ture af 30-45 minutter. Du har jo en snuse/gravehund, så i behøver ikke gå langt i km, men han SKAL uden for matriklen hver evig eneste dag. Jeg tror han er dybt frustreret, og at han stresser over det og derfor tisser.

 

 

Også helt enig med Anne...

 

Min hund (som ikke kræver specielt meget motion, i hvertfald ikke på samme måde som din), bliver sindssygt frustreret hvis hun ikke får hendes morgentur/noget aktivering i form af leg og/eller træning på mininum 30 min. før jeg tager på arbejde. Hvis hun en sjælden gang kun kommer i haven om morgenen, kan jeg være næsten 100% sikker på at hun har smadret noget når jeg kommer hjem. Det er bare hendes måde at vise at hun ikke er glad og har manglet noget.

 

Det virker som om at Trudi bare viser det ved at strinte i stedet :-) Det er jo en klog race du har dig, måske han du lære ham nogle små sjove tricks, som heller ikke er for anstrengede for dig? Fx. "spil død", "high five" osv.? :-) Det vil da ihvertfald gøre ham bare lidt træt oveni hovedet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu har TS svaret både i sit 1 indlæg, står der han går tur, HVER DAG,på stranden. Og ANNE skriver du , du kan se på indlægget , han kun får tur i gården :vedikke: Og alligevel svare TS dig to gange efter, at han går lang tur på stranden hver dag. du læser jo slet ikke TS indlæg igennem inden du skriver :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu har TS svaret både i sit 1 indlæg, står der han går tur, HVER DAG,på stranden. Og ANNE skriver du , du kan se på indlægget , han kun får tur i gården :vedikke: Og alligevel svare TS dig to gange efter, at han går lang tur på stranden hver dag. du læser jo slet ikke TS indlæg igennem inden du skriver :vedikke:

 

Kan du lige gengive hvor det står, tak.

 

Jeg spørger direkte om det er korrekt at hunden ikke går tur hver dag, og det bliver besvaret med "ja, men han beder selv om at komme i haven".

 

Så hvor er det helt præcist du vil hen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går en lang tur ved stranden på et par timer næsten hver dag hvis vejret er til det og han får lov til at fræse rundt uden snor og er helt tydeligt helt vild med det.

Han leger ofte med sit legetøj der er en gummibold han ikke kan bide i stykker og et af disse stykker knyttet tov, og jeg leger med ham også, på forskellig vis når han kommer og lægger det foran mig, derudover træner jeg nogle forskellige ting med ham ind imellem og giver ham en godbid hver gang, og uanset om han gør det rigtigt eller forkert. Han ligger ofte på mit skød fordi han er meget social og kælen. Han vil jo helst være dér hvor jeg er.

Jeg er desværre blevet så gammel (70) at min ryg ikke kan holde til at vaske alle gulve og vægge på een gang og desuden er der gulvtæppe på nogle steder, hvordan jeg gør det rent står der heller ikke på flasken, kun at det er velegnet???

Tak for at fortælle at Rodalon ikke må blandes med sæbe hvilket jeg heller ikke har gjort, men det er mærkeligt det ikke står på flasken fordi det er fristende at få det til at dufte godt.

Her bla ANNE :) syntes bare lige man skal læse , svarende i stedet for at blive ved spørge når der er svaret , bare det jeg mente :) for sætter jo TS i et dårligt lys. Når han har svaret . andet var der så men ikke i det, søde ANNE med en velopdragen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bla ANNE :) syntes bare lige man skal læse , svarende i stedet for at blive ved spørge når der er svaret , bare det jeg mente :) for sætter jo TS i et dårligt lys. Når han har svaret . andet var der så men ikke i det, søde ANNE med en velopdragen hund.

 

Der står NÆSTEN hver dag i TS' indlæg ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er han nu begyndt på det igen, og DET STINKER i min stue, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Medmindre der er tale om en sygelig tilstand, så er tisseriet en dårlig vane, som kan brydes. Lugten er meget svær at få væk fra et gulvtæppe ved almindelig rengøring, men så er der vidundermidlet kartoffelmel (der er også en anden melvariant, som ikke klumper i støvsugeren, men jeg kan ikke lige komme på navnet, tsk tsk).

 

Det eneste vigtige er at drysse et lille bjerg oven på pletten og så for himlens skyld lade det ligge og suge i min. 24 timer. Det ser fjoget ud, hvis der er tale om flere småbjerge, og hunden kan have stor fornøjelse ved at stæse henover dem, så melet spredes ud (derfor skal der ikke for lidt på pletten!), men har du tålmodigheden, så taget kartoffelmel totalt både plet og lugt.

 

Og når du så alligevel er hjemme hos ham hele dagen, så brug øjnene og kig med mellemrum på ham for at stoppe han i den fæle uvane.

 

Men måske du også skulle ringe til din dyrlæge og spørge, om der kan ligge en sygdomstilstand bag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her bla ANNE :) syntes bare lige man skal læse , svarende i stedet for at blive ved spørge når der er svaret , bare det jeg mente :) for sætter jo TS i et dårligt lys. Når han har svaret . andet var der så men ikke i det, søde ANNE med en velopdragen hund.

 

Der står NÆSTEN hver dag i TS' indlæg ...

 

:vedikke: Synes DU skal prøve at læse hvad der står. Næsten er et meget relevant ord, og man skal huske at læse alle ord, ikke bare dem der er sjovest.

Link til indlæg
Del på andre sites

(der er også en anden melvariant, som ikke klumper i støvsugeren, men jeg kan ikke lige komme på navnet, tsk tsk).?

Høps, så lettede senilitetens tåger for et øjeblik og navnet kom til mig: Det er maizenamel. Det klumper aldrig i støvsugeren....et stunt, som kartoffelmelet godt kan hitte på at udføre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar LL, jeg syntes det hjalp lige da jeg havde vasket med Rodalon men nu synes jeg det stinker over det hele igen desværre og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det? det var derfor jeg skrev tidligere at jeg overvejer mulighederne og en af dem er ikke at ha ham mere ved at finde en der vil ha ham selvom jeg vil være ked af at undvære ham men på den anden side stinker der nu som sagt i hele huset og jeg kan næsten ikke holde det ud længere ..... TRÆLS

Maizeeeeena-mel. Det tager lugten fuldkommen, hvis altså du husker at lade det ligge i 24 timer. Så er det forøvrigt også så meget lettere at støvsuge op. Det går faktisk som en leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...