Hop til indhold

Hvilken race til mellemstor familiehund?


Gæst 7kloge
 Share

Recommended Posts

Ej, PCB.. Jeg har desværre ikke nogen arv at true med. Min datter mangler vist ikke noget... :mrgreen:

 

Men jeg har så sandelig tænkt mig at leve til jeg bliver 100. Og kan nok klare max 10 år uden hund..

--Så teoretisk skulle jeg kunne nå 2 hunde endnu.. Først en lagotto:lun:. Og derefter en lille selskabshund... :rolleyes:

 

Mine børnebørn er 15-13 og 10½, --og MEGET fornuftige alle tre... så det varer såmænd ikke så længe inden DE kan passe min hund et par dage, hvis jeg skulle på hospitalet...

 

Ingen har passet Silke i hendes 12 år, så lagottoen klarer jeg nok også stort set selv.. Det er nok først når jeg er over 80 at jeg må forvente at være "indisponibel" i korte perioder...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min carla - lagotto er 1 år gammel, så måske kan hun blive lidt mere fornuftig endnu ;) Jeg klipper selv, men overvejer næste gang at tage til hundefrisør...Og det er ikke alle lagottoer, som er reserverede. Jeg har haft hende med på arbejde, i tog, bus osv og hun har mødt et hav af mennesker siden hun var 8 uger, men aligevel er hun reserveret. Men hun holder sig bare væk fra fremmede og ser dem lidt an og har ikke lyst til at tale med dem jeg er ikke bange for at hun gør dem noget og børn er hun meget glad for! Det er fint for mig - jeg ser ikke noget problem i hendes reservethed - snarere tværtimod ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rasmine1.. Faktisk er min Silke også reserveret. Indeni.. :mrgreen:

Hun hilser vildt begejstret på hvemsomhelst, men få sekunder efter er det nok og så går hun om bag mig og vil ikke hilse mere...

 

Jeg tror egentlig at Silke hilser for MIN skyld... Retrievere er jo meget pleasende. Så når de er så venlige overfor andre mennesker, så er det måske nogle gange for at behage deres ejer. Ikke fordi de selv har behov for det...

---Men da Silke var 1 år var hun mere overbevisende begejstret for andre mennesker..... Eller måske var jeg bare ikke så god til at "læse" hende. Hun er min første retriever.

 

Måske er der slet ikke så stor forskel på en golden og en lagotto....... Har du haft andre racer før, Rasmine?

Link til indlæg
Del på andre sites

PBC: Og hvad hvis man ikke kan det? Skal man så lade være med at have hund fordi man MÅSKE en gang bliver syg et par dage?

 

Jeg kan sagtens passe min hund med influenza og 39 i feber. Jeg kan også humpe en forkortet tur med en forstuvet fod.

Det er kun hvis jeg ligefrem skal indlægges, at jeg har brug for hjælp.

 

:hmm:---Måske kan min handicappede søn så bo i min lejlighed, og hans storesøster kan kikke forbi og hjælpe ham lidt en gang imellem...

Men jeg ved det ikke.. Det er aldrig afprøvet... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du rejser er godt spørgsmål Birgitta. Hvis man er i den heldige situation, som jeg er, at der er børn, mann kan regne med, er det jo dejligt.

 

Jeg synes ikke man skal begrænse sit hundehold fordi der er en lille risiko for at man kan blive sat ud af spillet i en kortere eller længere periode, men man må træffe sine forholdsregler. I sidste ende mener jeg at der er organisationer, man kan kontakte. Men bestemt noget man må have tænkt over.

 

Og min lidt dumsmarte bemærkning om at børnene ikke arver hvis ikke de tager sig af hundene var nok mere ment som, at det har vi talt om og mine børn kan træde til om nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...