Hop til indhold

Valg af race til DCH lydighed og som familiehund


James Bond
 Share

Recommended Posts

Tusind tak for alle jeres forslag. Vi har fundet os en hvalp, som opfylder lidt vores begges ønsker. Dog ikke helt så rendyrket arbejdsgener. Men dog en raceblanding, jeg tror jeg kan få noget godt ud af.

 

Men det blev en blandingshund. Far er brun labrador og mor er 1/4 lab, 1/4 schæfer og 1/2 ???.

 

IMG_2080.jpg

 

IMG_2087.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalpen, han ser virkelig nuttet ud. :lun:

 

Nu er det ikke for at være lyseslukker, men hvor sikker er du på at faren er lab, og har du fået en eller anden form for dokumentation på at der ikke er f.eks. amr. bulldog i?.

 

Vi har ingen dokumentation for noget. Opdrætteren er 100% sikker på at faren er lab. Og det har vi valgt at stole på. Vi kan ikke andet. Om der er amr.bulldog i eller lignende tvivler jeg på, men kan selvfølgelig ikke være sikker. Det er der vel ingen med en blanding der kan. Vi har jo selvfølgelig mødt tæven. Og hendes far ved de ikke hvem er. Men hun ligner faktisk meget godt noget schæfer/lab blanding. Hendes krop ligner på ingen måde amr.bulldog, pitbull eller lignende. Så jeg tror at det eneste der kommer til at minde om det på vores hvalp, bliver farven.

 

Her er et lidt bedre billed af tæven.

 

IMG_2049.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, jeg tror heller ikke på, at det er en labrador, der er far til de brogede hvalpe. Men der kan jo godt være flere fædre til et kuld.

 

Labradoren kan jo også være en blanding, der fører gen for de hvide aftegninger. Genet for hvide aftegninger kommer fra begge forældre.

 

Men tillykke med hvalpen, den ser dejlig ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, jeg tror heller ikke på, at det er en labrador, der er far til de brogede hvalpe. Men der kan jo godt være flere fædre til et kuld.

 

Labradoren kan jo også være en blanding, der fører gen for de hvide aftegninger. Genet for hvide aftegninger kommer fra begge forældre.

 

Men tillykke med hvalpen, den ser dejlig ud.

 

Det tænker jeg også... der må være noget gårdhund, spaniel, munsterlænder eller noget ind over? Noget der kan give hvid grundfarve med mørkere aftegn / pletter

 

Altså jeg har ikke forstand på det. Men kan det ikke være gener fra den fjerde del ukendte der giver det hvide med aftegninger. Altså hvordan generne bliver fordelt fra sådan en blanding er vel svært at sige. Selvom tæven ikke har så meget hvidt kan hun vel godt give gener videre. Eller mener i at det er umuligt, at det kan være en brun lab der er far.

 

Det skal siges at det hvide er ikke så hvidt på vores, som på de andre i kuldet. Vores er begyndt og få en masse små brune pletter i pelsen.

 

Det kommer nu ikke til at ændre så meget. Han kommer hjem til os om fire uger. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen dokumentation for noget. Opdrætteren er 100% sikker på at faren er lab. Og det har vi valgt at stole på. Vi kan ikke andet.

Jeg skrev det bare fordi politiet er ligeglade med hvad du stoler på,.. det er dig der har bevisbyrden hvis nogle skulle stille spørgsmål om hvorvidt der evt. er forbudte racer i din hund og undskyld, men det kunne man godt komme til at tænke med de farver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev det bare fordi politiet er ligeglade med hvad du stoler på,.. det er dig der har bevisbyrden hvis nogle skulle stille spørgsmål om hvorvidt der evt. er forbudte racer i din hund og undskyld, men det kunne man godt komme til at tænke med de farver.

 

Ja det er rigtigt. Og jeg tænkte selv på det først, men har været inde og kigge hvalpe billeder af rigtig mange pitbull og amr.buldogs og meget svært ved at se ligheden. Og jeg tror derfor heller ikke det vil komme til, at jeg en dag skal bevise noget. For mig ligner det også mere noget af det Amocca skriver. Og jeg tænkte derfor at det måske kunne komme fra mores ukendte far. Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig hvalp.

 

Der ser ud til at være noget tungere i moren og hvis det hvide skal komme fra begge forældre, så kan det jo være bulldog eller boxer eller gammel dansk hønsehund. Sidstnævnte kan der også sagtens være i faderen uden at han ville lige andet end en brun labrador. Men at din hund registreres som labrador / schæfer blanding er der nok ingen der tror på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...