Hop til indhold

Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?


Gæst Kolibri
 Share

Recommended Posts

Nu sagde jeg så 5 sorte lorteposer!

 

Jeg blev egentlig lidt træt af mig selv over bare at brokke, så jeg gik runden med hundene og en bægerpose. Jeg samlede det skidt op jeg kunne nå fra fortovet . Mere end 20 sorte lorteposer, men faktisk var en del tomme? Er det folk som taber dem når de fumler med at samle op? Posen blev stop fuld.

 

Og nogen der ved hvad der faktisk var mest af?

 

Brugte lommeletter. Lækkert. De bliver bare brugt på vejen til bussen eller hvad ved jeg og smidt. Små hvide løse kugler - mere end 30 tror jeg, der var.

 

Nå men så føler jeg mig også :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg snakker om at have kontrol over sin hund så snakker jeg om at hunden ikke løber HEN til andre, f.eks kondiløbere, hopper op af andre selv om man skal passere på et fortorv.

 

jeg da helt enig i at hvis alle lige gik en pæn bue uden om hianden så vil alting være nemmere, men i silkeborgs fritløbsområder er stierne altså rimelig smalle, så der er altså tæt passering ind i mellem.

men jeg har altså heller ikke oplevet problemer så længe jeg tager mine forholdregler så som at kalde min hund til mig, sørge for han ikke løber efter andre.

 

som jeg tidligere har skrevet kan uheld ske, det er hvordan vi reagere når der gør om der opstår et issue.

Hvis min løber hen til en kondi løber, så underskylder jeg da mange gange og beklager, og mit kropssprog fortæller at jeg i panik forsøger at få indfanget mit updragne kræ, så er der sjælldent problemer (med mindre det lige er 3. Gang han/hun bliver overfaldet på turen :P)

Jamen, vi kan da kun være enige om, at hundeejere skal have styr på deres hunde og undskylde, hvis det alligevel kikser. Og hvis der ikke er plads på et sti eller et fortov til at passere udenom, er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det. Men derfor kan andre jo stadig væk godt vise lidt hensyn også. Vi skal vel alle sammen være her. Jeg har ansvaret for min egen hund, men jeg har ikke ansvaret for, at andre mennesker sætter dem selv i en potentielt dum situation og det gør de altså nogle gange. I hvert fald her hvor jeg går.

 

Hvis det der i mod er som ham manden jeg mødte forleden på gåtur, der kommer med en hund lige så stor og styg som min, løs rundt om et hjørne så han ikke kan se hverken den eller os, forsøger at kalde den ind men lykkes ikke - jeg står pludselig med 2 stk 40 kg han hunde der lige synes det klods op af mig (min i snor) skal prøve kræfter af med hinanden. (Med meget lyd på, så manden kan høre der sker noget uheldigt).

hvis manden nu var kommet løbende og havde undskyldt mange gange og skyndt sog at få styr på sit kræ, så fair nok, men tvært i mod kommer han slentrende om hjørnet og forsat kalder og kalder på sin hund der intet hører efter. Og ikke et undskyld kom der bagefter!

Enig i at det ikke er helt okay.

 

Man skal ikke møde ret mange af hans slags før man bliver irreterret generelt på hundefolk, jeg forstå uðemærket danskernes holdning til hundejere. Hensynsløse mennesker der mener de har ret til alt. - det nogen få der ødelægger det for os andre.

 

så min bøn er til os alle, hvordan fremstår vi over for omverden.

måske vi mener vi har krav til, og krav på - meen hvad har lidt hensyn nu gjort nogen :)

Nej, nemlig. Det er jo lige præcis pointen. Hvis man selv som hundeejer tager hensyn, er det helt rimeligt at forvente at andre gør det samme og tænker over om det mon er en god ide at løbe lige forbi en stor hund, hvis man bliver bange, når den går hen imod en eller om det mon er hensigtsmæssigt at cykle hurtigt forbi en hund uden at gøre opmærksom på sig selv.

 

Jeg har oplevet begge dele og især den sidste er da rigtig dum. Hvad hvis hunden lige pludselig beslutter sig for at rende over på den anden side af stien og man kører ind i hunden?

 

Ej, jeg forstår det slet ikke.

 

uhh det bliver en lang smørrer igen, og jeg siger det samme og samme om og om igen!

 

Og husk nu at samle op efter jerses hund også :D

 

og angående de indhegnet, så siger loven jo faktisk at du Skal have kontrol over din hund her, også selv om den er indhegnet. :)

 

Ja, men det handler jo heller ikke om kontrol. Det er i hvert fald ikke det jeg diskuterer :-D Jeg synes bare ikke kun det skal være hundeejerens ansvar at tage hensyn. F.eks. pigen, som TS fortæller om, der står på rulleskøjter i en indhegnet hundeskov. Det virker ret unødvendigt og de fleste hunde ville da synes det var spændende og løbe derhen for at se hvad hun lavede. Måske især en ung hund, hvis indkald muligvis ikke sidder lige i skabet. Det er altså bare at placere sig selv i en dum situation, synes jeg.

Hun har selvfølgelig lov at være der, men ligesom hundeejere ikke altid bør holde på deres ret til at gå bestemte steder, behøver andre mennesker vel heller ikke altid at holde på deres ret til at færdes bestemte steder, når det alligevel bare skaber problemer for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste svineri jeg nogensinde har set, var engang for en del år siden, da jeg var på hundeudstilling i Køge. Fortovet den sidste kilometer op mod hallen var direkte smurt ind i hundelort, jeg overdriver ikke. Det var det mest ulækre og pinligt for alle hundeejere.

 

Dels kunne man konstatere at de selvtransporterende hunde åbenbart ikke var blevet luftet dels lod udstillerne bare lorten ligge.

Man ser ikke, at nogle faktisk samler op, de lorte er jo fjernet, men jeg kan godt forstå hvis beboerne omkring hallen hader hunde og deres mennesker. Jeg var chokeret over den mangel på almindelig dannelse og hensynsfuldhed.

 

Det samme så jeg i Frankfurt på parkeringspladsen ved messehallen, men der gik konstant en mand og skovlede lortene op i en sæk. Lortejob at have!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi så er i det hjørne bliver billedet ikke pænere af at jeg på min 2,5 km runde i villakvarteret kan tælle 20+ hunde hømmer samt, næsten værre 5 sorte poser indeholdende samme substans. Hvad pokker foregår der i hovedet på folk som samler høm hømmer op i en pose og lader den stå i rabatten. Jeg er måløs.:damn:

 

Altså jeg synes 100% man skal samle op! Men at samle op, for så at smide posen? Så synes jeg faktisk folk hellere skal lade lorten være, den vil trods alt ret hurtigt, alt efter underlag, forsvinde.... Forstår bare slet ikke det der med at tage det i en pose og så smide det!!!!

 

Det værste svineri jeg nogensinde har set, var engang for en del år siden, da jeg var på hundeudstilling i Køge. Fortovet den sidste kilometer op mod hallen var direkte smurt ind i hundelort, jeg overdriver ikke. Det var det mest ulækre og pinligt for alle hundeejere.

 

Dels kunne man konstatere at de selvtransporterende hunde åbenbart ikke var blevet luftet dels lod udstillerne bare lorten ligge.

Man ser ikke, at nogle faktisk samler op, de lorte er jo fjernet, men jeg kan godt forstå hvis beboerne omkring hallen hader hunde og deres mennesker. Jeg var chokeret over den mangel på almindelig dannelse og hensynsfuldhed.

 

Det samme så jeg i Frankfurt på parkeringspladsen ved messehallen, men der gik konstant en mand og skovlede lortene op i en sæk. Lortejob at have!

 

Føj hvor klamt! Hernede er de virkelig fantastisk til at gøre rent, også til udstillingerne, jeg oplever virkelig sjældent at der er lort nogen steder! Dog er der stadig de folk som synes det er helt okay at deres hanhunde pisser op af stole, borde, udstillingsbure osv... Jeg tog en i at hendes hanhund stod og pissede op af buret hvor Ellie lå i, der var et tæppe over, så det var jo tæppet hunden ramte, men ejeren stoppede ikke engang hunden?!? Synes simpelthen det er SÅ klamt! Ingen af de tre hanhunde jeg har med får overhovedet lov at gå rundt inde på udstillingen, de er endten i bur, eller på vej ud for at blive luftet, eller på vej i ringen... Men der er jo folk der faktisk lufter hundene indenfor... Specielt når det er ringe vejr udenfor... For hunden skulle jo nødig blive våd :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste svineri jeg nogensinde har set, var engang for en del år siden, da jeg var på hundeudstilling i Køge. Fortovet den sidste kilometer op mod hallen var direkte smurt ind i hundelort, jeg overdriver ikke. Det var det mest ulækre og pinligt for alle hundeejere.!

 

Vi var i herning for noge år siden til DKK udstilling, uden hund vel og mærke.

Her lå lort rundt omkring i hallerne hvor folk sad og gik - amen come on!

 

Og til vild med dyr messe sidste år havde hunde pisset op og ned at boder, det fandme klamt! Det er ting folk skal købe...

 

jeg er måløs, det er så respektløs som noget kan være!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må undre sig mange gange.

 

Jeg havde en konsultation med et par, som havde en hanhund. De kom til min (nyindrettede) konsultations/undervisningslokale med tæppe på gulvet, nyindkøbte konferencemøbler, reoler, hundelegetøj mv. Den hund lod de pisse op ad en af stolene!

Kæft jeg blev vred. Det viste sig, at de faktisk vidste, at hunden kunne finde på det, alligevel passede de ikke på.

Næste gang der kom en hund, det var så en tæve, markerede hun samme sted, det går hunde jo ofte, når de bliver lidt utrygge. Bare se hos dyrlægen, der bliver også pisset op af vægge og ned af dørrammer, jeg kan altid se det på mine hunde og nogle gange også på væggen, hvor urinen er løbet ned.

Det er så ubetænksomt og respektløst overfor andres ejendom og opholdsteder.

 

Det minder mig om, da vi boede i Tåstrup og jeg så en løs airedale pisse ned i en fletkurv med garnnøgler, som stod udenfor garnbutikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var i herning for noge år siden til DKK udstilling, uden hund vel og mærke.

Her lå lort rundt omkring i hallerne hvor folk sad og gik - amen come on!

 

Og til vild med dyr messe sidste år havde hunde pisset op og ned at boder, det fandme klamt! Det er ting folk skal købe...

 

jeg er måløs, det er så respektløs som noget kan være!

 

Jeg var i Tivoli med min hund i sommer da DDK havde arrangeret "Hundes dag" derinde. Det var et fantastisk vejr og der var hunde i alle størrelser og former - desværre var tilfældet det samme med hundelortene, som lå alle steder i blomsterbede og på stierne. Dagen lang gik der Tivoli vagter rundt med en skovl og forsøgte at holde antallet af hundelorte nede. Og også her pissede hundene op af alt de kom forbi.... det er bare ikke i orden :fyfy: I den situation skammer jeg mig på hundeejernes vegne, og forstår sagtens hvorfor nogle mennesker bare ikke kan fordrage hunde :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i Tivoli med min hund i sommer da DDK havde arrangeret "Hundes dag" derinde. Det var et fantastisk vejr og der var hunde i alle størrelser og former - desværre var tilfældet det samme med hundelortene, som lå alle steder i blomsterbede og på stierne. Dagen lang gik der Tivoli vagter rundt med en skovl og forsøgte at holde antallet af hundelorte nede. Og også her pissede hundene op af alt de kom forbi.... det er bare ikke i orden :fyfy: I den situation skammer jeg mig på hundeejernes vegne, og forstår sagtens hvorfor nogle mennesker bare ikke kan fordrage hunde :oops:

Det er bestemt ikke i orden at man ikke samler op efter sig, men sjovt nok er der ingen der vrænger næse af alle de hestepærer der ligger på gaderne når f.eks. garderhusarerne har været forbi. Og det synes jeg samtidig med er lidt uretfærdigt når der gøres så stor forskel på ansvaret hos hundeejer og hesteejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil 100 gange hellere træde i en hestepære end en hundelort

Og jeg vil 100 gange hellere træde i en hundelort med bare tæer, end glasskår, men derfor har jeg da ikke en bestemt mening om/ holdning til alle der går rundt med noget i hånden der kan splintre. At der vil ligge hundelorte et sted hvor der er mange hunde samlet til et event, synes jeg ikke kan undre mere end at der ligger affald alle vegne efter en Roskilde Festival. Hvorfor forventes hundefolket være mere engleagtigt end alle andre?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dér har du en pointe ;-) Jeg vil så helst ikke træde i nogle af delene.

 

Mit mantra i børneopdragelse har bl.a. været "at fordi de andre er dumme behøver du ikke også at være det!" Det vil jeg her overføre til hundefolket:

Lad os dog gå forrest og opføre os så vi kan være os selv og vores hunde bekendt, så kan vi håbe andre blir lige så kloge/gode....vi blir jo ikke gladere ved at opføre os lige så dårligt som dem der sviner ved en festival eller rundt om stadion en søndag hvor der er fodbold :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

for det første, så er det virkelig upraktisk at skulle samle op efter en hest:lol:, for det andet bør alle heste færdes på VEJEN (og dermed burde man som fodgænger ikke være i fare for at træde i noget), og for det tredje, består hestelort bare af græs, og det er unægtelig ikke lige så klamt som hundelort. (Lidt ligesom jeg synes det er voldsomt klamt at min hund spiser rævelort, men at han spiser kaninlort kan overhovedet ikke hidse mig op..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Der er da helt sikkert også mange der beklager sig over hestepære. MEN, som turrytter har jeg redet mange steder i dk, gennem rundkørsel, i byen, over lyskryds,i skoven osv. Når man rider sådan steder, har man selvsagt en stabil hest, så der er ingen undskyldning for ikke at hoppe af og sparke en hestepære godt ind til siden, så ingen træder i den. Det synes jeg generelt at det er det mindste man kan gøre som rytter. Men men men, jeg har altså også stor forståelse for dem, som simpelthen ikke kan hoppe af deres hest, mens de er ude på tur, fordi de så ikke kan komme op igen. Enten fordi hesten er urolig eller for høj. Men disse rytter er næppe så dumme at ride ned gennem strøget.

 

Så en hestepære på en skovsti, det kan ikke hidse mig op, det er primært græs og korn og forsvinder langt hurtigere end hundelorte. I øvrigt er hestepære i dk, altså ikke et problem, det er alligevel sjælden at nogen stier og gader er ufremkommelige pga hestepære, modsat hundelorte !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dér har du en pointe ;-) Jeg vil så helst ikke træde i nogle af delene.

 

Mit mantra i børneopdragelse har bl.a. været "at fordi de andre er dumme behøver du ikke også at være det!" Det vil jeg her overføre til hundefolket:

Lad os dog gå forrest og opføre os så vi kan være os selv og vores hunde bekendt, så kan vi håbe andre blir lige så kloge/gode....vi blir jo ikke gladere ved at opføre os lige så dårligt som dem der sviner ved en festival eller rundt om stadion en søndag hvor der er fodbold :engel:

Jamen jeg går skam også forrest. Samler op på gader og stræder efter min hund, kalder ind når jeg ser folk uden hund i hundeskoven, træner intensivt på et hilseritual der ikke skræmmer livet af andre hunde osv., men derfor kan jeg da godt irriteres over at samfundets krav til hundeejere er så høje at man får skideballer over at man ikke samler lort op inden hunden overhovedet har skidt, eller over at ens hund får slikket på en hånd, fordi håndens indehaver insisterer på at passere til den modsatte side af hvor man gør plads,.. eller lignende situationer som jeg kan en masse af. Så kommer jeg altså til at føle mig diskrimineret i forhold til heste-/ og katteejere, som samfundet ligesom slet ikke har en mening om.

 

Hesten har status af at være noget der koster penge og samtidig er det en sport (hvilket giver hesten 2 plusser på statussiden) katten er sin egen, dem kan man ikke opdrage :vedikke: og desuden findes de forvildede i naturen. Men hunden er et dyr som man tidligere knækkede så den blev en robot og det forventer samfundet stadigvæk. Interessen for hunde er desuden noget samfundet forbinder med børn og at man gror fra det når man bliver voksen. Tror meget det er sådan nogle ting der spiller ind når folk der ikke selv har hund finder det helt naturligt at skælde ud/ opdrage på os der har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg går skam også forrest. Samler op på gader og stræder efter min hund, kalder ind når jeg ser folk uden hund i hundeskoven, træner intensivt på et hilseritual der ikke skræmmer livet af andre hunde osv., men derfor kan jeg da godt irriteres over at samfundets krav til hundeejere er så høje at man får skideballer over at man ikke samler lort op inden hunden overhovedet har skidt, eller over at ens hund får slikket på en hånd, fordi håndens indehaver insisterer på at passere til den modsatte side af hvor man gør plads,.. eller lignende situationer som jeg kan en masse af. Så kommer jeg altså til at føle mig diskrimineret i forhold til heste-/ og katteejere, som samfundet ligesom slet ikke har en mening om.

 

Hesten har status af at være noget der koster penge og samtidig er det en sport (hvilket giver hesten 2 plusser på statussiden) katten er sin egen, dem kan man ikke opdrage :vedikke: og desuden findes de forvildede i naturen. Men hunden er et dyr som man tidligere knækkede så den blev en robot og det forventer samfundet stadigvæk. Interessen for hunde er desuden noget samfundet forbinder med børn og at man gror fra det når man bliver voksen. Tror meget det er sådan nogle ting der spiller ind når folk der ikke selv har hund finder det helt naturligt at skælde ud/ opdrage på os der har.

 

Tror du ikke, det er meget geografisk bestemt?

 

På de efterhånden snart 40 år jeg har haft hunde, kan jeg komme i tanke om 3 gange, der er blevet råbt efter mig. De to gange var totalt min egen omgang for da gik jeg hhv. på stranden udenfor "hundetid" med løse hunde og i parken, her hvor jeg bor, hvor der er tydelig skiltning om at løse hunde er forbudt. Alligevel var Pelle løs, jeg møder normalt aldrig et øje der.

 

3. gang var en idiot som cyklede forbi en søndag morgen og så jeg trådte i en hundelort og bandede ad det imens jeg stod med tre hunde i snor. han mente lorten var min egen.

Ellers har jeg ikke mødt højlydt sure mennesker når jeg gik med hunde.

 

Ellers har jeg oplevet at noget skovpersonale påtalte, at Fie var løs imens jeg samlede sporpinde ind. Efter at have givet mig "skideballen" roste han for at hun var blevet liggende i dæk "så længe".

 

Henrik mødte forleden noget skovpersonale i den lokale skov, der blev det også påtalt, at Pelle "egentlig skulle være i snor" og så blev han ellers nusset og beundret - Pelle altså.

Alt dette her i det sydlige Sjælland.

 

Omvendt har jeg en eneste gang gået tur med hundene rundt om Bagsværd Sø og det gør jeg aldrig mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg tror ikke det er geografisk, det er alders bestemt og PT også tidsbestemet, samfundet i dag er mere hundefjendsk end for 30 år siden og flere tør råbe op. Jeg er tilsyneladene også en type man råber og skriger efter. Jeg har slet slet ikke tal på hvor mange der har råbt uforskammede ord efter mig, truet mig, eller givet mig skideballer. Jeg tror det er pga min alder og køn. En ung kvinde, det er noget ældre mænd mener de er i deres gode ret til at råbe af. Åbenbart.

 

Hvis en person har set sig sur på hundeejer og man forstiller sig at der i gennemsnit kommer 5 hundeejer forbi med deres hund om dagen, så er den hende den unge kvindelige hundeejer med en hund, der får skideballen, når han som har set sig sur på hundeejer, skal skælde ud.

 

Jeg har fået skæld ud EN gang af en kvinde, med god grund, min hund stak af, ind i hendes have og jagtede hendes kat op i et træ. Alle de 100 andre gange har det være mænd, gerne ældre mænd.

 

 

Jeg ser det i min omgangskreds også. De unge kvindelige hundeejer får langt flere skideballer end de unge kvindelige der lufter hund med deres kæreste, eller hvor kæresten lufter hund. Har et rigtig godt eksempel. Har et vennepar, kvinden som er på min alder har fået tilråb mange gange, hendes kæreste aldrig, ej hellere når de lufter hunden sammen.

 

 

Da jeg lige var flyttet hertil, kom min nabo en aften over og råbte og skreg at jeg min hund skulle holde sin fede kæft, og at jeg skulle samle op efter mig. Det gør jeg ALTID og så meget gør Tjaldur altså hellere ikke. Da jeg snakker med udlejer, fortæller hun at der før boede en ung mand med en stor schæfer og den gøede altid ude i haven. Nå, men han har så ikke fået skæld ud eller hvad ? Men så flyttede jeg ind og så se han da lige sit snit til at komme af med alt sin galde. Tak for det.

 

Lige da jeg fik Tjaldur og han gøede uafbrudt på gåturene inde i byen hvor jeg boede, var der rigtig mange mænd som råbte " får styr på din møgkøter " få den til at holde kæft " og flere stak fjæset ned og råbte " hold kæft køter " til ham. Havde de gjort det hvis jeg var en mand og gik med en større hund ? Næppe.

 

 

Så jeg tror desværre virkelig det handler meget om ens alder og køn og hunderace.

 

Men der er jo selvfølgelig også bare hundehader der ynder at forpeste alt og alle med deres galde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det er geografisk, det er alders bestemt og PT også tidsbestemet, samfundet i dag er mere hundefjendsk end for 30 år siden og flere tør råbe op. Jeg er tilsyneladene også en type man råber og skriger efter. Jeg har slet slet ikke tal på hvor mange der har råbt uforskammede ord efter mig, truet mig, eller givet mig skideballer. Jeg tror det er pga min alder og køn. En ung kvinde, det er noget ældre mænd mener de er i deres gode ret til at råbe af. Åbenbart.

 

Hvis en person har set sig sur på hundeejer og man forstiller sig at der i gennemsnit kommer 5 hundeejer forbi med deres hund om dagen, så er den hende den unge kvindelige hundeejer med en hund, der får skideballen, når han som har set sig sur på hundeejer, skal skælde ud.

 

Jeg har fået skæld ud EN gang af en kvinde, med god grund, min hund stak af, ind i hendes have og jagtede hendes kat op i et træ. Alle de 100 andre gange har det være mænd, gerne ældre mænd.

 

 

Jeg ser det i min omgangskreds også. De unge kvindelige hundeejer får langt flere skideballer end de unge kvindelige der lufter hund med deres kæreste, eller hvor kæresten lufter hund. Har et rigtig godt eksempel. Har et vennepar, kvinden som er på min alder har fået tilråb mange gange, hendes kæreste aldrig, ej hellere når de lufter hunden sammen.

 

 

Da jeg lige var flyttet hertil, kom min nabo en aften over og råbte og skreg at jeg min hund skulle holde sin fede kæft, og at jeg skulle samle op efter mig. Det gør jeg ALTID og så meget gør Tjaldur altså hellere ikke. Da jeg snakker med udlejer, fortæller hun at der før boede en ung mand med en stor schæfer og den gøede altid ude i haven. Nå, men han har så ikke fået skæld ud eller hvad ? Men så flyttede jeg ind og så se han da lige sit snit til at komme af med alt sin galde. Tak for det.

 

Lige da jeg fik Tjaldur og han gøede uafbrudt på gåturene inde i byen hvor jeg boede, var der rigtig mange mænd som råbte " får styr på din møgkøter " få den til at holde kæft " og flere stak fjæset ned og råbte " hold kæft køter " til ham. Havde de gjort det hvis jeg var en mand og gik med en større hund ? Næppe.

 

 

Så jeg tror desværre virkelig det handler meget om ens alder og køn og hunderace.

 

Men der er jo selvfølgelig også bare hundehader der ynder at forpeste alt og alle med deres galde.

 

Hvis jeg var dig ville jeg efterrationalisere. Måske er der god grund til at rigtig mange tilsyneadende mener at du gør noget forkert. Man lader da ikke en hun gø uafbrut mens man går med den i bebygget område. Bare som eksempel.

 

Jeg er nok det du kalder en ældre mand. Jeg har gået med mine hunde 2-3000 km om året i mere end 30 år og jeg mindes ikke at jeg nogen sinde har irrettesat andre hundeejere og har aldrig tænk på at yngre piger skulle tiltrække sig mere skæld ud end andre. Tværtimod synes jeg man er en smule mere tolerant overfor yngre førstegangs hundeejere.

 

Se på dig selv - er mit råd. Der må være flere ting du gør som tiltrækker sig negativ opmærksomhed. Det er altså ikke normalt at folk går rundt og råber af hinanden. Ikke der hvor jeg kommer i hvert fald..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har vel også en stor hund (26-27 kg) og bor i lejlighedskompleks i byen, er "yngre kvinde" og førstegangshundeejer......7-9-13 har jeg vidst stadig til gode at blive sådan rigtig råbt efter....:hmm:

 

En enkelt gang vidst, men der var det også tidlig morgen og regnvejr, så cyklisten havde nok fået det forkerte ben ud af sengen for der var bestemt INGEN risiko for hende.....:mrgreen:

 

Generelt har vi ret positive oplevelser med at færdes med Ludwig, selvom han da er smuttet fra os og over til andre mennesker og gerne springer -højt- for at give en møsser:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Hvis jeg var dig ville jeg efterrationalisere. Måske er der god grund til at rigtig mange tilsyneadende mener at du gør noget forkert. Man lader da ikke en hun gø uafbrut mens man går med den i bebygget område. Bare som eksempel.

 

Jeg er nok det du kalder en ældre mand. Jeg har gået med mine hunde 2-3000 km om året i mere end 30 år og jeg mindes ikke at jeg nogen sinde har irrettesat andre hundeejere og har aldrig tænk på at yngre piger skulle tiltrække sig mere skæld ud end andre. Tværtimod synes jeg man er en smule mere tolerant overfor yngre førstegangs hundeejere.

 

Se på dig selv - er mit råd. Der må være flere ting du gør som tiltrækker sig negativ opmærksomhed. Det er altså ikke normalt at folk går rundt og råber af hinanden. Ikke der hvor jeg kommer i hvert fald..

 

Nu har det ikke noget at gøre med om jeg LADER hunden gø uafbrudt. Men det er en lang historie med ham. Altså hunden.

 

Jeg synes nu ikke jeg gør noget der tiltrækker negativ opmærksomhed. Jeg har hunden i snor, er almindelig høflig og samler op efter min hund og lader ikke min hund tisse op ad alt muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har det ikke noget at gøre med om jeg LADER hunden gø uafbrudt. Men det er en lang historie med ham. Altså hunden.

 

Jeg synes nu ikke jeg gør noget der tiltrækker negativ opmærksomhed. Jeg har hunden i snor, er almindelig høflig og samler op efter min hund og lader ikke min hund tisse op ad alt muligt.

 

Ja så er det jo i sandhed besynderligt at mange råber af dig og skælder ud. nærmest uforståeligt. Og hvis du er den der går med hunden og den gør uafbrudt, jo så er det dig der lader den gø uafbrudt. Dit ansvar og dit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er det jo i sandhed besynderligt at mange råber af dig og skælder ud. nærmest uforståeligt. Og hvis du er den der går med hunden og den gør uafbrudt, jo så er det dig der lader den gø uafbrudt. Dit ansvar og dit problem.

Men hvor læser du henne, at hendes hund gør uafbrudt? Hun skriver da selv, at hun ikke lader ham stå og gø uafbrudt :vedikke: Og uanset hvad synes jeg da ikke det retfærdiggør at man råber af hinanden. Måske hvis man har sagt det 10 gange, men man kunne jo starte ud med at spørge stille og roligt om det ikke var muligt at få hunden til at tie stille, fordi det var ret generende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Ja så er det jo i sandhed besynderligt at mange råber af dig og skælder ud. nærmest uforståeligt. Og hvis du er den der går med hunden og den gør uafbrudt, jo så er det dig der lader den gø uafbrudt. Dit ansvar og dit problem.

 

Hvis du tænker på det inde i byen, så snakker vi altså ikke om en almindelig uopdragen hund jeg lader gø hele tiden, bare fordi jeg ikke gider sige noget til den. Det er i allerhøjeste grad mit ansvar, og du kan tro jeg har taget ansvar for en hund, som ingen andre har gidet at tage ansvar for !

 

 

I øvrigt er det som om hans adfærd provokere andre mennesker nogen gange. Dengang hvor jeg gik ned mod vandet og han blev ellevild og sprang op ad mig og gøede ( han var i snor ) , ja så kommer der er par gående og siger " du burde VIRKELIG gå til noget hundetræning med den hund ! " hvorfor føler de sig berettet til at sige den slags ævl. De skulle da bare lige vide. Hvorfor føler man at man har ret til at råbe at jeg skal styre min møgkøter, at jeg skal få den til at holde kæft osv ?? Når vi ikke fysisk genere andre. De kan da være total ligeglade med hvordan han ter sig, bare det ikke går ud over dem.

 

Hvis jeg ser en der kommer halsende bagefter en udstrakt line med en gøende hund foran sig, så smiler jeg da bare til vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...