Hop til indhold

Hvilken hund skal vi vælge.?


Mollie9
 Share

Recommended Posts

Min kæreste og jeg. Har bestemt os for at skulle have en hvalp her til sommer.

Men vi kan ikke rigtig finde ud af hvilken hunde race eller blandingen det skal være. Så vi kunne godt tænke os lidt hjælp.??

 

 

Vi bor i en lejlighed på 71 km2. På Amager tæt på skov og strand og mange grønne områder.

 

 

Jeg er selv vokset op med hund, både labrador, tysk hønsehund og en toller.

Min kæreste ingen. Men han er rigtig glad for hunde.

 

 

Jeg er rigtig glad for labrador og toller. Og retvitriver gennaralt.

Men desværre mener min kæreste at de er for store til en lejlighed.

 

 

Jeg har kigget let på en engelsk cocker Spaniel, dansk svensk gårdhund, corgi, japansk spids, shiba , begel, eller Formel 1 labrador. Kan ikke rigtig finde ud af hvad for en hund der ville passe godt til os. Vi er os åben for andre racer.

 

Altså det først års tid skal den næste ikke være alene (jeg studerer hjemme i års tid mere nemlig).

Men ellers efter det skal den lærer at kunne være alene i en 4-5 timers tid.

 

 

Den må meget gerne kunne med andre hund, ( jeg har en del veninder som også har hunde, så den vil blive vant til det med det samme). Men må også gerne kunne med fremmede.

 

 

Den må gerne være samarbejdes vilje.

 

 

Vil vil helst have at den kan lærer at kunne gå uden snor.

 

 

Jeg har tænkt mig at gå til hvalpe træning med den og til lydigheds træning bagefter.

Jeg er opvokset med jagt hunde, så kan bare godt lide den type hund, deres sind osv.

(Men vores skal ikke med på jagt).

 

 

Pelspleje er sådan mellem.

 

 

Vi havde tænkt en lille til mellem hund. Men kun op til ca. 16 kg.

 

 

Og vi ville gerne have en tæve.

 

 

 

Det må også gerne være en familiehund da vi har planer om børn om ca. 4-5 år.

 

 

Håber nogle kan/vil hjælpe os.

 

 

Hilsen

 

 

Caroline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D