Hop til indhold

Udstilling spørgsmål


Recommended Posts

Har chica en stambog?

For du skal kikke på den og finde ud af, hvilken klub hun er stambogsført i...

 

Jeg kender mest til Dansk Kennelklub. Der har mine hunde med stambog været stambogført.

 

Hvis det er Dansk Kennelklub hun er stambogsført i, så er der meget at hente her:

 

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=1501

 

Hvis det er en anden klub, hun er stambogsført i, så må du prøve om du kan finde deres hjemmeside...

Link til indlæg
Del på andre sites

En hvalp i Dansk Kennelklub har sin stambog med sig når man henter den. Sådan er reglerne i den klub.

 

Dansk Racehundeunion er en anden klub...

Men jeg kan ikke rigtig finde noget om hvilke racer, de har, eller deres regler for udstillinger...

 

http://www.dru.dk/

 

 

Hvor har du fået hvalpen fra? Er det fra en kennel? Eller er den en enkelt tæve hos private, der har fået hvalpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen så kan du jo gå ind på deres hjemmeside vel, og se hvornår der er udstillinger, måske? Mon ikke også opdrætteren du har købt Chica hos, gerne vil hjælpe med at svare på dine spørgsmål? Ellers kommer der sikkert nogen her, som ved meget mere om det end jeg. :-D

 

Tak for hjælpen :-)

Vil prøve at finde ud af det.

Fortsat god dag til jer alle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet stambogen.. Det er DKK.

hvad så nu? :-D

 

Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men DKK arrangeret ringtræning, som er træning til at gå på udstilling. Det kosteren 30-40 kr og man møder som regel bare op. Her kan du få hjælp og vejledning og lære hvordan det foregår i ringen... Derudover kan det være sjovt at tage en tur på udstilling eller skue og se det i virkeligheden.

 

De store udstillinger er dyre at komme ind på - også som tilskuer - men de små skuer er der vist ofte gratis adgang til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marolle

Først og fremmest er ringtræning en god idé. Der kan du få fifs til hvordan du begår dig bedst. Din hund skal kunne stå korrekt og trave ved din side - og kunne håndteres over hele kroppen af en fremmed.

 

På Hundeweb kan du se hvornår der er udstillinger og skuer. Det kan være rarest at starte ud med en lille udstilling/skue, fordi der er virkelig, virkelig mange hunde og mennesker på de internationale udstillinger.

 

Hvad angår pelspleje, synes jeg du skal prøve at høre opdrætter ad :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet stambogen.. Det er DKK.

hvad så nu? :-D

 

:banan:Tillykke med det!! Og så endda fra DKK (Dansk Kennelklub). Det er den klub, der har allerflest oplysninger på deres hjemmeside. Og allerflest aktiviteter.

 

Her:

 

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=1523&listkreds=151

 

er et link til en side, hvor du kan se de forskellige kredse. Du hører nok til i kreds 5-6-9 eller 11, når du bor i midtjylland. Du kan enten klikke på kortet på den kreds, der passer bedst med din adresse, eller du kan indtaste dit postnummer over kortet. Så kommer du frem til kredsens hjemmeside.

 

På kredsens hjemmeside kan du finde oplysninger om udstillinger og skuer i kredsen. Og om træning og hvad de ellers har af aktiviteter.

 

---Og hvis du har mulighed for at tage længere omkring, så kan du selvfølgelig også deltage i træning og udstillinger i andre kredse.

 

Måske er der også oplysninger, du kan bruge, -på din races hjemmeside: http://eurasierklubdanmark.dk/

 

Så der er både Dansk Kennelklubs hjemmeside, du skal kikke på, -og din kreds' hjemmeside, - og Eurasierklubbens hjemmeside.....

 

Du kan nå at få helt firkantede øjne af at læse om hvilke muligheder du har... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningspladsen Åbyhøj i Viby er ikke SÅ langt væk. Hvis du ikke kan få kørelejlighed, så er der måske en bus, der kan bruges.. Uden bil har du alligevel brug for at lære din hvalp at køre med offentlig transport, så I kan komme omkring.

 

Har du en dyrlæge i nærheden? Hvis du ikke har bil, så SKAL der jo være andre muligheder, hvis du pludselig skulle få brug for det.

 

Jeg så lige på DKK-Viby: http://www.dkk-viby.dk/traening/hvalpemotivation/

Det der hvalpemotivation tror jeg at I vil synes er rigtig, rigtig skægt. Det er for hvalpe på 2-5 måneder. Så skynd dig at blive meldt til, hvis du gerne vil gå til noget med din skønne hvalp:lun:.. Jeg har selv gået til DKK hvalpemotivation med Silke, da hun var 3 mdr. Selv om det ikke var så meget "rigtig" lydighed vi lærte på holdet, så lærte vi at have det sjovt med vores hvalpe. Og at det er sjovt at træne, --lige meget hvad man træner.

Silke har siden fået førstepræmier i DKK's lydighedsklasser, både klasse 1-2 og 3. OG hun træner stadig med stor begejstring, --når hun kan få lov for gigten. Hun er nu 12 år, og kan ikke lave så meget mere uden at få ondt.. :???:

 

Men vi har haft nogle rigtig dejlige år med DKK træning. Og vi måtte også rejse i flere timer med tog og bus frem og tilbage. Til vi fandt nogen vi kunne køre med på et hold.

Det er også sjovt at køre i bus og tog med sin hvalp:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med din nye hund.

 

Angående udstilling, så kan du udstille hunden fra den er 3 måneder. Fra 3-6 måneder kommer du i babyklassen og fra 6-9 måneder kommer du i hvalpeklassen. Begge klasser er uofficielle, hvilket vil sige at du får en lidt anden bedømmelse end de andre klasser. Du får her at vide, om din hun er særdeles lovende, lovende eller ikke lovende som udstillingshund. Fremvisningen foregår som i de normale klasser.

 

Ringtræning er en god idé, da man ikke får særlig mange instrukser under udstillingen. Men hunden skal kunne stilles rigtigt op foran dommeren, og dommeren skal kunne røre hunden alle steder samt tjekke tænder. Derefter skal hunden løbe ved din side i trav. Her beder dommeren om enten at løbe rundt i hele ringen eller i en trekant han anviser. Efter dette skal hunden ofte løbe i lige linje væk fra dommeren og tilbage igen, så dommeren kan se hunden bagfra og forfra. Til sidststilles hunden op igen, mens dommeren noterer sine kommentarer ved sekretæren.

 

Du skal være medlem af DKK for at deltage i udstilling. Når du er det, kan du på hundeweb.dk se din hund registreret i dit navn og herigennem tilmeldeudstillinger. Det koster vist 275kr at deltage i de uofficielle klasser og 340kr i de officielle (tror jeg nok, men du finder priserne under hver udstilling).

 

Ringtræning i kreds 6 foregår i Kolind, Randers, Silkeborg og Aarhus. Så Randers er nok det nemmeste for dig. I medlemsbladet for DKK, kan du finde kontaktperson og telefonnummer og sikkert også på kreds 6's hjemmeside.

 

Held og lykke med udstillingerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Træningspladsen Åbyhøj i Viby er ikke SÅ langt væk. Hvis du ikke kan få kørelejlighed, så er der måske en bus, der kan bruges.. Uden bil har du alligevel brug for at lære din hvalp at køre med offentlig transport, så I kan komme omkring.

 

Har du en dyrlæge i nærheden? Hvis du ikke har bil, så SKAL der jo være andre muligheder, hvis du pludselig skulle få brug for det.

 

Jeg så lige på DKK-Viby: http://www.dkk-viby.dk/traening/hvalpemotivation/

Det der hvalpemotivation tror jeg at I vil synes er rigtig, rigtig skægt. Det er for hvalpe på 2-5 måneder. Så skynd dig at blive meldt til, hvis du gerne vil gå til noget med din skønne hvalp:lun:.. Jeg har selv gået til DKK hvalpemotivation med Silke, da hun var 3 mdr. Selv om det ikke var så meget "rigtig" lydighed vi lærte på holdet, så lærte vi at have det sjovt med vores hvalpe. Og at det er sjovt at træne, --lige meget hvad man træner.

Silke har siden fået førstepræmier i DKK's lydighedsklasser, både klasse 1-2 og 3. OG hun træner stadig med stor begejstring, --når hun kan få lov for gigten. Hun er nu 12 år, og kan ikke lave så meget mere uden at få ondt.. :???:

 

Men vi har haft nogle rigtig dejlige år med DKK træning. Og vi måtte også rejse i flere timer med tog og bus frem og tilbage. Til vi fandt nogen vi kunne køre med på et hold.

Det er også sjovt at køre i bus og tog med sin hvalp:-D.

 

Tak :hjerte:

 

Jeg er kun 16 år, så jeg kan ikke køre bil. Bor på et bosted, som nok gerne vil køre.

Vil rigtig gerne både gå til hvalpeteræning og ringtræning :-)

Hvad koster sådan noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med din nye hund.

 

Angående udstilling, så kan du udstille hunden fra den er 3 måneder. Fra 3-6 måneder kommer du i babyklassen og fra 6-9 måneder kommer du i hvalpeklassen. Begge klasser er uofficielle, hvilket vil sige at du får en lidt anden bedømmelse end de andre klasser. Du får her at vide, om din hun er særdeles lovende, lovende eller ikke lovende som udstillingshund. Fremvisningen foregår som i de normale klasser.

 

Ringtræning er en god idé, da man ikke får særlig mange instrukser under udstillingen. Men hunden skal kunne stilles rigtigt op foran dommeren, og dommeren skal kunne røre hunden alle steder samt tjekke tænder. Derefter skal hunden løbe ved din side i trav. Her beder dommeren om enten at løbe rundt i hele ringen eller i en trekant han anviser. Efter dette skal hunden ofte løbe i lige linje væk fra dommeren og tilbage igen, så dommeren kan se hunden bagfra og forfra. Til sidststilles hunden op igen, mens dommeren noterer sine kommentarer ved sekretæren.

 

Du skal være medlem af DKK for at deltage i udstilling. Når du er det, kan du på hundeweb.dk se din hund registreret i dit navn og herigennem tilmeldeudstillinger. Det koster vist 275kr at deltage i de uofficielle klasser og 340kr i de officielle (tror jeg nok, men du finder priserne under hver udstilling).

 

Ringtræning i kreds 6 foregår i Kolind, Randers, Silkeborg og Aarhus. Så Randers er nok det nemmeste for dig. I medlemsbladet for DKK, kan du finde kontaktperson og telefonnummer og sikkert også på kreds 6's hjemmeside.

 

Held og lykke med udstillingerne!

 

Tusind tak :hjerte:

 

Nu er jeg lidt forvirret - den kan først gå til træning som 12. Uger, ikke?

 

Har fundet noget i Viborg, tror jeg. Ellers er Randers også en mulighed.

Er medlem af DKK - så det er fint.

 

tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :hjerte:

 

Jeg er kun 16 år, så jeg kan ikke køre bil. Bor på et bosted, som nok gerne vil køre.

Vil rigtig gerne både gå til hvalpeteræning og ringtræning :-)

Hvad koster sådan noget?

 

Hvis du allerede er medlem af DKK så koster et hvalpehold på en af deres pladser mellem 400 og 500 kr for 10-12 gange (lille smulle variation ml pladserne. Det koster 450 i Kreds 6.). Ringtræning betaler man pr gang. Mener det er omkring 40 kr

Link til indlæg
Del på andre sites

Til hvalpemotivation skal hvalpen være mellem 2 og 5 måneder. Så der er hun vist allerede gammel nok.

Problemet er, at der er ventelister til mange hold. Så de opfordrer til at man melder sin hvalp til så snart man ved hvornår man får den hjem.

 

Men det kan godt være at der er en plads på det næste hold, de starter op, så ring endelig og snak med dem.

Øj... det er jo en skøn hvalp at møde op med.... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til hvalpemotivation skal hvalpen være mellem 2 og 5 måneder. Så der er hun vist allerede gammel nok.

Problemet er, at der er ventelister til mange hold. Så de opfordrer til at man melder sin hvalp til så snart man ved hvornår man får den hjem.

 

Men det kan godt være at der er en plads på det næste hold, de starter op, så ring endelig og snak med dem.

Øj... det er jo en skøn hvalp at møde op med.... :lun:

 

Øv, det burde jeg have vidst noget før..

Ringer og undersøger det imorgen.

 

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...