Hop til indhold

Alice's allergi igen


Gæst beagle-lover
 Share

Recommended Posts

Jeg rækker f¢rst lige hånden op og siger at jeg er skyldig i ikke at have læst hele tråden, så ignorer mig hvis detter allerede er blevet foreslået f¢r, men har du pr¢vet hom¢opatisk behandling?

Jeg fik Akita behandlet for allergi, med meget stor succes.

 

p.s. halsbåndet er af stof ja, men ringen r¢rer jo hendes hud... det er alt der skal til hvis man har nikkelallergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er foran på halsen der hvor halsbåndet sidder.

 

Som du/I kan se i min signatur så er halsbåndet af stof og generelt sidder det ret løst på hende. Hun bruger heller ikke halsbånd døgnets 24 timer så halsen får da noget luft

 

Jeg lider af nikkelallergi og slår ud på hele brystkassen, selvom det f.eks. kun er et lille halssmykke i en kæde... Udslættet kan vare op til 1½ uge, hvis jeg ikke får det behandlet med binyrebarkhormoncreme og det er kun hvis jeg får fundet synderen. Jeg sover aldrig med halskæder på og min hals får således også luft.

 

Homøopati kan der læses mere om her: www.homoepati.dk

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor er det træls for jer :(:(

 

Jeg føler virkelig med jer og ved præcis hvordan du har det.

Vi venter nemlig på svar på Taccos blodprøve, han har også allergi og er slået ud på hele den ene side af kroppen. Han er på prednisolon og antibiotika og øredråber indtil vi finder ud af hvad det er helt præcist han er allergisk overfor :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Kom til at tænke................................Ja, det sker selv for mig en gang imellem :blink:

 

Kan vi risikere at dyrlægen babere området på Alice's hals hvor hun har sår og udslæt for bedre at kunne se :confused::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom til at tænke................................Ja, det sker selv for mig en gang imellem :blink:

 

Kan vi risikere at dyrlægen babere området på Alice's hals hvor hun har sår og udslæt for bedre at kunne se :confused::?:

 

 

Det gjorde vores dyrlæge ikke ved tacco, han sagde sådan en slags forstørrelses glas ned på så kunne han sagtens se problemet. han blev kun barberet da han skulle have taget blodprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Svaret fra dyrlægen var: Højst sandsynligt nikkel-allergi, men det kunne også være slidtage fra selen (frontpladen), for det passer lige med, at det er der frontpladen berører når hun går med snuden i jporden som hun jo gør meget.

Hvis selen så er blevet hård/slidt i kanten kan den godt genere så hun mister hårene der.

 

Vi vil undgå at bruge hendes halsbånd i tilfælde af at det er nikkelallergi fra ringene / skiltet i halsbåndet og kun give hende det på når hun skal i haven. Desuden har vi skiftet selen ud med hendes gamle lædersele fra Kenjan, så må vi se om det bliver bedre.

 

 

Desuden var det meget underligt med Alice i går. Hun var squ' rystende angst og hun er ellers ALDRIG bange for dyrlægen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Svaret fra dyrlægen var: Højst sandsynligt nikkel-allergi, men det kunne også være slidtage fra selen (frontpladen), for det passer lige med, at det er der frontpladen berører når hun går med snuden i jporden som hun jo gør meget.

Hvis selen så er blevet hård/slidt i kanten kan den godt genere så hun mister hårene der.

 

Vi vil undgå at bruge hendes halsbånd i tilfælde af at det er nikkelallergi fra ringene / skiltet i halsbåndet og kun give hende det på når hun skal i haven. Desuden har vi skiftet selen ud med hendes gamle lædersele fra Kenjan, så må vi se om det bliver bedre.

 

 

Desuden var det meget underligt med Alice i går. Hun var squ' rystende angst og hun er ellers ALDRIG bange for dyrlægen :confused:

 

Vi krydser fingre for, at det "bare" er slidtagen, der er synderen....

 

Og jeg håber da ikke, at hun også begynder at udvikle frygt for dyrlægen :-(

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Det har vist sig at pelsens tyndhed og rødme af huden heldigvis "bare" var slidtage af selen. Pelsen er begyndt at komme retur og mor her, håber på et gavekort til Alice til jul så vi kan få købt en ny sele.

Bruger for tiden hendes gamle lædersele fra Kenjan, men den er altså lidt for stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vist sig at pelsens tyndhed og rødme af huden heldigvis "bare" var slidtage af selen. Pelsen er begyndt at komme retur og mor her, håber på et gavekort til Alice til jul så vi kan få købt en ny sele.

Bruger for tiden hendes gamle lædersele fra Kenjan, men den er altså lidt for stor.

 

 

Det er nu dejligt af høre at det "bare" var hendes sele som var synderen denne gang :-D

 

Jeg kom til at tænke ( og ja det kan lade sig gøre en gang imellem) lavede roozts (staveplade) hundetegn i plast, kunne det ikke være en mulighed til Alice?

 

Prøv at se dette link.

 

http://www.elskerdyr.dk/hundeartikler/hundetilbehoer/hundetegn.aspx

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vist sig at pelsens tyndhed og rødme af huden heldigvis "bare" var slidtage af selen. Pelsen er begyndt at komme retur og mor her, håber på et gavekort til Alice til jul så vi kan få købt en ny sele.

Bruger for tiden hendes gamle lædersele fra Kenjan, men den er altså lidt for stor.

 

 

Dejlige nyheder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vist sig at pelsens tyndhed og rødme af huden heldigvis "bare" var slidtage af selen. Pelsen er begyndt at komme retur og mor her, håber på et gavekort til Alice til jul så vi kan få købt en ny sele.

Bruger for tiden hendes gamle lædersele fra Kenjan, men den er altså lidt for stor.

Det er da altid noget at det bare er selen og ikke mere allergi I skal til at døje med. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...