Hop til indhold

Så skete det igen. En ejer der ikke havde sin hund i snor og det gik så udover mig.


Gæst Isabella
 Share

Recommended Posts

Der står i hundeloven, at man skal have styr på sin hund. Der står også, hvad straffen er, hvis man ikke har det (bøde).

 

Problemet er ikke dårlig lovgivning, problemet er bevisbyrde. Jeg kan påstå herfra og til månen, at min nabos hund ofte er løs og farer balstyrisk rundt. Men når politiet snakker med naboen siger han nej - hunden er aldrig løs, han har den altid i snor (han lyver).

 

Politiet kan ikke udskikke bøder til folk, fordi andre har set sig sure på dem og deres hunde.

 

 

Spørgsmålet er så, hvad man så stiller op. På den ene side er det irriterende med løse hunde som der ikke er styr på. På den anden side skal folk ikke kunne rotte sig sammen og anklage en uskyldig, uden at de har beviser til at bakke deres anklager op.

 

Mit bedste bud er, at forsøge at filme ejer og hund som er et problem - det er vanskeligt og næsten umuligt, men det er eneste bevisbyrde, der måske (og det er et stort måske!) kunne accepteres af politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en skam at folk inden de køber en lille race ikke sætter sig ind i hvad dette kan medføre for dem og deres hunde..

 

Besynderligt indspark. Det gælder vel alle der køber hund at man skal sætte sig ind i hvad det betyder. At man skulle afholde sig fra at holde en lille hund fordi uansvarlige hundeejere går rundt med store hunde de ikke kan kontrollere, mener jeg skal håndteres på anden vis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Besynderligt indspark. Det gælder vel alle der køber hund at man skal sætte sig ind i hvad det betyder. At man skulle afholde sig fra at holde en lille hund fordi uansvarlige hundeejere går rundt med store hunde de ikke kan kontrollere, mener jeg skal håndteres på anden vis.

 

Kan ikke være mere enig!

 

Tænker lige lidt videre...."en skam at folk inden de køber en stor race ikke sætter sig ind i hvad dette kan medføre for dem og deres hunde" :hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er en skam at folk inden de køber en lille race ikke sætter sig ind i hvad dette kan medføre for dem og deres hunde..

 

Nu er der jo ingen mennesker der kan styre omverden, heller ikke folk med små hunde.

 

Men du mener måske at folk kun bør anskaffe sig hunde over en hvis størrelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...