Hop til indhold

flåter


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Hvad er det bedste middel imod flåter?

Den gamle havde aldrig nogen på sig da hun var yngre, men nu finder vi jævnligt nogle. Så nu må de hellere få noget imod det.

Lopper har de kære kræ aldrig haft.

 

Jeg kan bare huske at nogen har fortalt om hvor syge deres hunde er blevet af noget...... jeg kan bare ikke huske hvad det er for noget af alt det der findes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg bruger æble cider eddike til beaglerne - det har de fået gennem et par år. Skulle de være uheldige at få en enkelt flåt på dem dør den ret hurtigt. Sidste år fandt jeg samlet to på mine hunde og de var døde begge to. Æble cider eddike kan købes i de fleste supermarkeder og koster omkring 40 kr. for en flaske.

 

Du kan også give luposan zeckweg - det er yderst effektiv mod lopper - for jeg begyndte at give beaglerne det da det var angrebet af lopper her sidste efterår - det var mere effektivt end noget andet jeg brugte - det skal dog lige have en tid på en uges tid før der indtræder en virkning.

Nu får de (beaglerne) begge dele og jeg giver så kun halv dosis af hver.

Man kan også spraye med æblecider eddiken fortyndet med vand - det kommer ikke til at lugte på hunden bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger æble cider eddike til beaglerne - det har de fået gennem et par år. Skulle de være uheldige at få en enkelt flåt på dem dør den ret hurtigt. Sidste år fandt jeg samlet to på mine hunde og de var døde begge to.

 

Man kan også spraye med æblecider eddiken fortyndet med vand - det kommer ikke til at lugte på hunden bagefter.

Det vil sige at du giver det oralt? (det smager jo ad helvede til og går direkte i næsen, selv på et menneske). Hvordan får du dine hunde til at indtage det og hvor meget får de dagligt?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det vil sige at du giver det oralt? (det smager jo ad helvede til og går direkte i næsen, selv på et menneske). Hvordan får du dine hunde til at indtage det og hvor meget får de dagligt?.

 

Ja de får det oralt. De æder det bare - jeg kommer det sammen med lidt vådfoder - bare 2 spsk. og så lidt tør foder på - så er det væk.

De får cirka 1 spsk om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger lige nu frontline - i mangel på bedre! Bayvantic tør jeg ikke bruge.

det holder antallet af flåterne nede, og bider de alligevel dør de hurtig - inden jeg fik startet op for sæsonnen nåede han at tabe to i stuen - han har en kraftig underuld så det er desværre ikke altid vi finder dem.

 

æblecider eddike har jeg ingen succes med overhovedet, der var lige så mange flåter, tilgengæld begyndte hunden at klø en del, så det var slet ingen succes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også bayvantic, det har jeg brugt de sidste 10 år og aldrig oplevet nogle reaktioner på det. Har prøvet frontline en gang, virkede overhovedet ikke. Ligeledes har jeg forsøgt med æblecidereddike, måske var der en lille reduktion i antallet af flåter, men de havde stadig alt for mange til jeg turde løbe an på det ifht risiko for de flåtbårne sygdomme.

 

Så konklusionen er, vi holder os til bayvantic! Lige pt bruger vi dog noget der hedder Prac-tic, da der var udsolgt af bayvantic. Umiddelbart virker det som det skal. Så hvis vi fortsat oplever det, så kan det være vi skifter mellem de to mærker. Men vi sværger til kemi! Eftersom jeg aldrig har oplevet reaktioner på det, så har jeg ingen kvaler med at bruge det - kontra hvad de skide flåter kan bærer med sig af skidt!

 

Og så har vi Camy som har loppeallergi, så hun skal helst være dækket ind. Selvom vi dog ikke døjer med lopper. Men man ved jo aldrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom Camy har Bobo loppeallergi og han har det virkelig træls, hvis han får lopper, så det skal han helst slet ikke have.

 

Jeg har tidligere behandlet forebyggende med frontline, men går lidt og leger med tanken om at købe luposan zeckweg for måske at kunne droppe noget af alt det kemiske. Jeg ved bare ikke om jeg tør - Bobo skal ikke lide på grund af mine fikse ideer.

 

Men i hvert fald virker frontline fint her - også på flåter. Han har ikke haft en eneste flåt, mens jeg har haft ham og det er 2 år nu. Om det skyldes frontline eller om de bare ikke bider på ham, ved jeg jo ikke. Men så længe jeg ikke finder et fornuftigt alternativ, vil jeg blive ved. Bare for en sikkerheds skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller aldrig haft lopper selvom om vapserne går med staldens katte som ikke får noget imod lopper.

Men flåter har den gamle en del af og jeg kan bare ikke gennemskue hvad der passer til vores piger. Noget er combo og andet pour on og noget spray og der er en milliard mærker at vælge mellem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg har selv haft sygdommen borrelia i stadie 3, der hvor man ender på et sygehus med antibiotika i drop og har fået varige men.

 

Jeg kan ikke sidde på en græsplæne uden at få en flåt på mig. De elsker mig. Desværre elsker de også mine dyr, både mine kaniner får flåter, hvilket jeg aldrig tidligere i mit liv har oplevet og Tjaldur piller jeg også jævnligt flåter af.

 

Til hundedyret har jeg forsøgt at få ham til at indtage æblecider eddike, men den stakkels hund lignede jo en der var ved at gå i koma og ikke på vilkår om han ville røre sin mad, så længe det var på.

 

Så har jeg brugt aloe veras spray mod flåter, lopper og myg. Det er simpelthen penge ud af vinduet, det virker på INGEN måde.

 

Så har jeg prøvet de giftfri pipetter mod flåter, ingen er det total nytteløst.

 

Min hund har haft lopper vildt mange gange, og det eneste der virker er advantage, men dette produkt virker ikke mod flåter.

 

Jeg gav ham så frontline for ca en uge siden, men har dagligt lige siden pillet en flåt af ham, dog har de fleste været døde.

 

Bayvantic har jeg også tidligere brugt, problemet er at JEG reagere på det. Mine øjne løber i vand og brænder, mens jeg drypper hunden med det, og det forsætter de med i 2 dage efter. Sååå, selvom jeg oplever at bayvantic virker på hunden, så er jeg ikke glad for at bruge det.

 

Så jeg forsætter med frontline, for det kan både jeg og hunden tåle og det tager trods alt nok en hel del af flåterne. Men jeg tjekker ham dagligt igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme benyttes Bayvantic.

 

Jeg har både prøvet naturmidler af forskellige slags og andre kemiske midler, men Bayvantic fungerer bedst og mine hunde reagerer heldigvis ikke på det.

 

Af naturmidlerne har vi haft lidt succes med Melaflon, som de får udenfor flåtsæsonen.

 

Jeg bruger udelukkende midlerne for at undgå flåter - vi har en gang på 10 år fundet en enkelt loppe, så loppeangreb er vi heldigvis forskånet for.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Skide godt.

Begge hunde fik behandling i torsdags og da vi lå og nussede tidligere sad der en tæge på Lunas ene patvorte (skal hilse fra Luna og sige det ikke er rart!)

Mon det betyder at frontline ikke virker eller skal tægen nå at bide inden den spytter hunden ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...