Hop til indhold

flåter


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Skide godt.

Begge hunde fik behandling i torsdags og da vi lå og nussede tidligere sad der en tæge på Lunas ene patvorte (skal hilse fra Luna og sige det ikke er rart!)

Mon det betyder at frontline ikke virker eller skal tægen nå at bide inden den spytter hunden ud?

 

min erfaring er at frontline holder det lidt nede, men det tager dem ikke 100%

Link til indlæg
Del på andre sites

Skide godt.

Begge hunde fik behandling i torsdags og da vi lå og nussede tidligere sad der en tæge på Lunas ene patvorte (skal hilse fra Luna og sige det ikke er rart!)

Mon det betyder at frontline ikke virker eller skal tægen nå at bide inden den spytter hunden ud?

 

Jeg mener frontline pænt skriver i deres materiale at det ikke tager alle flåter, nogle enkelte kan nå at bide sig fast, men vil så dø. Det er kun seresto og bayvantic derhar den repelerende virkning hvor flåter nærmest får stød ved kontak med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener frontline pænt skriver i deres materiale at det ikke tager alle flåter, nogle enkelte kan nå at bide sig fast, men vil så dø. Det er kun seresto og bayvantic derhar den repelerende virkning hvor flåter nærmest får stød ved kontak med hunden.

 

Bayvantic holder dem desværre ikke helt væk her:( Så vi hopper på Seresto fra i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Altså til flået og lopper bruger vi TickLess som er en lille brik der udsender utralyd som på virker flåt og lopper's organer, når det er sagt så har jeg dog også hørt at man kan bruge hvidløgs pulver der drysses over foderet men dette fra råder jeg hvis ikke man har styr på at doser korrekt, da løg som meget bekendt godt kan skade hunden i værste fald føre til døden.

 

Der er nogle der benytter gift i nakken af deres dyr, dette er jeg personligt modstanner af da jeg har set grimme udfald af allergiske rektioner som har ført til store kød sår.

Link til indlæg
Del på andre sites

De der der udsender lyd udsender på ca 40.000 mhz (staves), og hunde kan høre op til 60.000 mhz.

så ingen kan forklare mig om det er korrekt at hundene ikke kan høre dem, og hvorfor.

 

Men jeg tør ikke, tænk at skulle gå rundt med konstant tinitus!

 

 

jeg har de sidste 4 uger brugt dette, og har sofar kun fundet én flåt på hunden.

http://hestenshelse.dk/product/uniq-insect-free-1184/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget imod unødig kemi, men har personlig erfaring med, hvad flåter kan gøre ved mennesker og dyr (en venindes far).

 

Derfor får min hund Bayvantic. Første gang fik han kun en meget lille dosis, for at tjekke om han reagerede på det.

 

Nu får han det hver sæson, fra forår til efterår, uden problemer - 1 gang månedlig.

 

 

Hellere en hund fuld af kemi i live og i trivsel, end en "økologisk" hund som er død eller halvlam. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i en skov, og her i foråret/forsommeren, har min hund været angrebet af flåter. Omkring 10 styks kunne jeg pille af hende dagligt.

Jeg har aldrig oplevet hende så hårdtramt. Hun fik Adventage, men det hjalp ikke.

I stedet prøvede jeg at finde alternativer til giften, og faldt over en dims til at sætte i halsbåndet, der hedder Ticless. Sådan en købte jeg i min desperation, men da det alligevel lød lidt for hokus-pokus-agtigt, prøvede jeg at købe pipetter i et andet mærke (Virbac Effipro), i tilfælde af at Ticless-dimsen ikke hjalp.

 

Planen var at starte med Ticless, for at se om den overhovedet hjalp, men hun var så hårdt ramt af flåter, at jeg også kom til at give hende en pipette Effipro. Det var den 19/6, altså en måned siden, og hun har haft to flåter siden da. Det passer med at hun har fået dem efter hun ved en fejl har været udenfor uden halsbånd med Ticless-dimsen. Så noget siger mig at det rent faktisk er den der virker, men hun skal kunne klare sig sommeren over uden at få flere pipetter, for jeg helt tør tro på det.

 

Link til Ticless (kan købes billigere i England)

http://dyrelageret.dk/loppemidler-flaatmidler-58/tickless-pet-nyhed-forebygger-mod-lopper-og-flaat-p3213

Link til indlæg
Del på andre sites

De der der udsender lyd udsender på ca 40.000 mhz (staves), og hunde kan høre op til 60.000 mhz.

så ingen kan forklare mig om det er korrekt at hundene ikke kan høre dem, og hvorfor.

 

Men jeg tør ikke, tænk at skulle gå rundt med konstant tinitus!

 

 

jeg har de sidste 4 uger brugt dette, og har sofar kun fundet én flåt på hunden.

http://hestenshelse.dk/product/uniq-insect-free-1184/

 

Når der er helt stille og jeg tager den der Ticless helt op til øret, kan jeg høre den tikker ganske lavt og hurtigt. Jeg har tænkt tanken, at hunden også hører det, men så længe hun ikke ændrer adfærd af den, lyser der ingen advarselslamper her. Vi mennesker kan jo også leve med mange lave mere eller mindre permanente lydindtryk i vores hverdag uden at blive sindssyge, f.eks. ventilationsanlæg på arbejdspladsen eller i skolen, computere og andre maskiner der summer osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Advantage er også kun effektivt mod lopper - ikke flåter. Effipro er så vidt jeg kan læse mig frem til det samme stof som frontline - og tea har en gang fået lopper, selvom jeg brugte det. Nu holder vi os til bayvantic, for det tager det hele og hun tåler det fint.

Jeg kan ikke lide tanken om gift, men ifht. Flåter, så skal de bare dø inden de når at smitte min hund med alt muligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når der er helt stille og jeg tager den der Ticless helt op til øret, kan jeg høre den tikker ganske lavt og hurtigt. Jeg har tænkt tanken, at hunden også hører det, men så længe hun ikke ændrer adfærd af den, lyser der ingen advarselslamper her. Vi mennesker kan jo også leve med mange lave mere eller mindre permanente lydindtryk i vores hverdag uden at blive sindssyge, f.eks. ventilationsanlæg på arbejdspladsen eller i skolen, computere og andre maskiner der summer osv.

 

Hvor jeg tidligere boede var der en mand med to kattealarmer, de havde en høøøj hyletone, jeg og mine søskende kunne høre den, ikke min far. hverken katte eller hunde reagere som sådan på lyden, men tanken om at opholde sig i den konstant tror jeg ikke nogen bryder sig om. Så derfor var kattene kun på gennemgang, de blev der aldrig i området.

 

så så længe jeg ikke kan forklaret hvorfor man skriver at hundene ikke kan høre den når den er inden for deres hørelyde, så det noget jeg personligt ikke vil byde min hund. Adfærds ændring eller ej.

 

han reagere heller ikke på vaskemaskinen der hyler når den er færdig, men kæft den er træls at høre på alligevel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...