Hop til indhold

aftentur på ondt og godt


guanomo
 Share

Recommended Posts

Et lille stykke ned af vejen møder vi naboens nabo med deres lille irriterende tæppetisser (den er kun irriterende pga. ejerne, men en lang forklaring) de kommer direkte imod men 3 meter før vælger hun at trække den tværs over vejen imens cujo ligger og indbyder til hilse :evil: hun har mødt vores hund flere gange og hilst på den, bare første gang jeg møder hende med deres hund, men cujo går helt bananassplit, så efter de er ude for synvidde prøver jeg at holde kontakten som ninjamor sagde i en anden tråd.:-)

 

10 meter længere nede hør jeg nogle voldsomme gøen nede for enden af vejen (40-50 meter) og kigger så efter, jeg ser så hvilken hund det er og med tanke på sidste gang vi så dem stillede jeg mig bag en bil med Cujo (ninja stil :mrgreen: ) hunden opdagde cujo og han lige så den, cujo hopper frem og tilbage og så gør den anden som en i helvede og ejeren har besvær med at holde den og de kommer 2 meter ud på vejen, cujo ser det selvom jeg prøver at holde ham bag bilen, så gør Cujo MEGET voldsomt, har ALDRIG hørt ham sådan, det var voldsomt og næsten ondskabsfuldt :???::shock: jeg måtte holde ekstra fast i selen.

Da damen endelig får styret sin hund videre kommer det fra hende "hvor er du dygtig" A hvad for noget tænker jeg! den har lige skabt sig og trukket hende ud på vejen!

(det er den eneste hund nogensinde har gøet af, han gør det hellere ikke de få gange han har leget med andre hund, han gør det kun hjemme når han er utryg i haven pga. lyde eller når han skal ud at tisse)

 

jeg bruger 2-3 min på at få kontakt til cujo.

 

så kommer vi ned til enden af vejen og går over den, så kommer der en hund i fuld fart efterfulgt at en mand+snor+cykel og cujo ælsker hunde i løb, så måtte lige koncentrere mig lidt ekstra, men han skal acceptere folk cykler/går/løber forbi ham jo.

 

Så 5 min efter sætter vi os ned ved den store vej, har næsten opgivet cujo for i aften.

Så vi sidder der stille og roligt, han får godbider fordi han bliver sidende,

en cykel med hund forbi, han bliver siddende :5up:

et ældre går lige forbi, ½ meter foran os, han bliver siddende :5up:

et par med 2 børn på løbehjul (cujo ÆLSKER børn :mums:) går over vejen 5 meter længere henne, han bliver siddende :5up:

Alle biler blev fulgt nøje, men stadigvæk siddende.

på 10 min sker alt dette og kun 3 gange måtte jeg sige "sit", vi har fået en dårlig vane med at plads=bliv :oops:

Men stolt blev jeg :mrgreen:

så røg næsten alle godbider og vi går stille hjem med høj pande og en stolt hundejer trods alt :mrgreen:

 

 

ville lige dele denne nat/dag oplevelse med jer :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhhh, han kan jo godt, hvis han vil, den bette mand. Klart, at du var stolt af ham her i aften, men hold op et livligt sted I bor. Jeg ville ikke møde et øje om jeg så traskede rundt i det her krondiamantbryllupskvarter resten af natten !!!

det var også en af de gode dage :-) vi møder sjældent mere end 2 hund på vores aften ture nu hvor det er blevet mørkt om aften. Der er mange hunde ude i det kvarter her i ydrekanten af byen.

Den store vej er en af vejene "downtown" :blink:

 

Men ja var stolt og har bestemt mig for at det gør vi hver aften, altså sætter os der, uanset de blikke vi får :shock: det er god træning for ham og mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

han sad også på nåle :mrgreen: men en strøm af godbider hjalp ham til at blive siddende :5up:

 

jeg tænker dog stadigvæk på den måde han gøede af den anden hund på :confused: det lød ondt.

 

Jeg tror ikke du skal ligge for meget i det. Der kan have været noget ved måden, hvorpå den anden hund gøede eller noget ved dens kropssprog. Den sprang jo frem i linen og I havde i forvejen gemt jer bag en bil, hvilket måske kan have påvirket Cujos opfattelse af situationen.

 

Har også prøvet at Azuro gøede "ondt" af en anden hund - men igen er jeg overbevist om, at det var kropsproget, for det var en forvirrende og underlig situation.

 

Jeg vil ikke gøre mig klog på det, men det er bare mine tanker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det også er noget med belysningen. Vores vovser har jo ikke været til (næsten) mens det har været så meget skumring og mørkt som nu. Jeg synes i hvert fald at Simba er meget mere vagtsom om aftenen nu. Hvis han ikke helt kan se, hvad det er, så må det hellere få en verbal opsang med på vejen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det også er noget med belysningen. Vores vovser har jo ikke været til (næsten) mens det har været så meget skumring og mørkt som nu. Jeg synes i hvert fald at Simba er meget mere vagtsom om aftenen nu. Hvis han ikke helt kan se, hvad det er, så må det hellere få en verbal opsang med på vejen...

Det plejer normalt aldrig at være et problem, det er som sagt den eneste hund han har gøet af før, men over 1 måned siden :-)

 

Tror bare den hund fører sig og prøver at overbevise folk om at den bestemmer, lagde mærke til da den kom at den gøede ude foran de huse hvor jeg ved der bor en hund :roll:

 

Jeg tror ikke du skal ligge for meget i det. Der kan have været noget ved måden, hvorpå den anden hund gøede eller noget ved dens kropssprog. Den sprang jo frem i linen og I havde i forvejen gemt jer bag en bil, hvilket måske kan have påvirket Cujos opfattelse af situationen.

 

Har også prøvet at Azuro gøede "ondt" af en anden hund - men igen er jeg overbevist om, at det var kropsproget, for det var en forvirrende og underlig situation.

 

Jeg vil ikke gøre mig klog på det, men det er bare mine tanker :-)

 

Ja jeg tror dine tanker er gode i den her sammenhæng :-) også det jeg har tænkt på efterfølgende og nok ikke skal tænke på mere.

Den hund er bare "dum" i cujo's verden, så er det det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Vi har store problemer med at få vores nye lille Cocker, (Mocca) med ud at gå når det bliver mørkt. Vi møder ikke engang nogle andre med hunde, men han ryster helt vildt, har i noget råd. der er ikke nogle lysmaster så helt mørkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

så kommer vi ned til enden af vejen og går over den, så kommer der en hund i fuld fart efterfulgt at en mand+snor+cykel og cujo ælsker hunde i løb, så måtte lige koncentrere mig lidt ekstra, men han skal acceptere folk cykler/går/løber forbi ham jo.

 

Så 5 min efter sætter vi os ned ved den store vej, har næsten opgivet cujo for i aften.

Så vi sidder der stille og roligt, han får godbider fordi han bliver sidende,

en cykel med hund forbi, han bliver siddende :5up:

et ældre går lige forbi, ½ meter foran os, han bliver siddende :5up:

et par med 2 børn på løbehjul (cujo ÆLSKER børn :mums:) går over vejen 5 meter længere henne, han bliver siddende :5up:

Alle biler blev fulgt nøje, men stadigvæk siddende.

på 10 min sker alt dette og kun 3 gange måtte jeg sige "sit", vi har fået en dårlig vane med at plads=bliv :oops:

Men stolt blev jeg :mrgreen:

så røg næsten alle godbider og vi går stille hjem med høj pande og en stolt hundejer trods alt :mrgreen:

 

 

ville lige dele denne nat/dag oplevelse med jer :-)

 

Hvor er det bare stærkt gået, især efter at han lige har været sådan oppe og køre, og så lykkedes det dig alligevel at få ham ned på jorden igen :5up:

 

Hvis den anden hund startede med at gø, ville det vel være lidt ligesom en der råbte røvhul efter dig, så har du vel også lov til at råbe røvhul igen :blink:

Og så længe du har styr på ham og kan holde ham tilbage, så er der ingen skade sket. Men selvfølgelig er det ubehageligt, men der er vel ikke så meget andet at gøre, end at sørge for at komme væk fra stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare stærkt gået, især efter at han lige har været sådan oppe og køre, og så lykkedes det dig alligevel at få ham ned på jorden igen :5up:

 

Hvis den anden hund startede med at gø, ville det vel være lidt ligesom en der råbte røvhul efter dig, så har du vel også lov til at råbe røvhul igen :blink:

Og så længe du har styr på ham og kan holde ham tilbage, så er der ingen skade sket. Men selvfølgelig er det ubehageligt, men der er vel ikke så meget andet at gøre, end at sørge for at komme væk fra stedet?

Jeg går ikke videre før jeg får ham ned på jorden og kan få kontakt til ham :-)

 

 

i går var så helt vildt godt, vi møder et par og cujo går på plads pr. auto :shock: (hva er den nu af hund) og da de er lige ved siden af os finder han en duft i en forhave og så det par glemt :5up:

 

Så går vi et stykke tid og sætter os ved vejen igen som sidst, der kommer et par gående forbi og en løbende kvinde, Cujo bliver siddende med en strøm af godbider indenbords :klap:

 

Han går eksemplarisk hjem, ingen trækken og vi går faktisk så langsomt at vi bliver overhalet af en skildpadde på krykker :mrgreen:

 

Men så kommer der en gående ud af en indkørsel med høj hæk lige foran snuden på Cujo, det er jo fristende, cujo følger efter ham men så rømmer jeg mig og cujo smutter tilbage ved siden af mig og kigger kun efter ham :klap::5up::5up::5up:

 

Dygtige dræberhund altså :mrgreen::5up:

 

(slå den lexus :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold kæft hvor er I seje :5up:

 

:bigsmile::klap2::klap2::klap2::bigsmile:

ja da og jeg skal lære at nyde det mens det går godt :roll:

 

i dag gik det lidt galt, han kunne ikke rigtigt få ro da vi kiggede på trafik og forbi passerende. på vej hjem får vi dog lige hilst på en anden hanhund og det går fint. Men han trak mere i dag end han plejede, lige indtil ha lagde en kæmpe dej og derefter var hygge resten af turen hjem :roll::lol:

 

så må konkludere at kun hveranden dag indtil er en "god" dag :blink:

 

men tak for det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo 50% af gangene det går godt, og stille og roligt vil det tal øges, så det skal nok komme :-)

Men et af vores problemer som hundeejere, er jo at vi ikke alle ejer lige stor tålmodighed, og øvelsen skal helst virke første dag (sådan har jeg det ofte), men det gør den desværre sjældent.

Så jeg har valgt at se sådan på det: Baldur er sat her på jorden, for at lære mig at have mere ro, overskud og tålmodighed :blink:

 

Så fat mod, det skal nok komme :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...