Hop til indhold

Yorkshire terrier søger nyt kærligt hjem


Gæst sandra_89
 Share

Recommended Posts

Gæst sandra_89

Det er med grædende hjerte at jeg må indse at min lille Kenzo dreng skal have en ny familie. Der er flere grunde, hovedsageligt kan jeg ikke give ham den tid og opmærksomhed som han fortjener, og det vil være egoistisk af mig at beholde ham, særligt når jeg ved at det ikke vil blive bedre i fremtiden.

Kenzo er en lille yorkshire terrier, han fylder 6 år til september, han er kastreret. Han er altid glad for at se sin ejer når man kommer hjem, han nyder lange ture og leg både inde og ude. Han er klog, hvis man har tiden og tålmodigheden til at lære ham nye ting, så lærer han hurtigt. Han er et lille hyggedyr, der elsker at ligge tæt og give masser af kys. Når du slapper af, slapper han af. Han har så meget kærlighed at give af når først han har knyttet sig til en ny person. Til gengæld skal det siges at han er reserveret i starten, han skal lige se folk an, også andre hunde. Generelt er han dog lidt af en enspænder, andre hunde interesserer ham ikke som sådan, der er få hunde han giver interesse men ellers har han det bedst alene, også når han leger - særligt med sin bold der er totalt yndlingslegetøj.

Som de fleste hunde har Kenzo også mindre populære træk. Han er terrier med stort T, dvs. han giver lyd fra sig. Dog hvis hans nye familie tager sig tid til at udfordre ham mentalt er jeg sikker på at hans gøen vil aftage, men den vil aldrig forsvinde. Han beskytter sin ejer i hjemmet. Nu bor vi i en lejlighed hvor der er meget lydt, så han har tendens til at reagere på lyde i opgangen. Han er en lydig hund, han kommer når man kalder og går pænt i snor. Han har et par små skavanker man skal være opmærksom på. For et par år siden havde han et uheld hvor dyrlægen mener at han har haft et ‘spinal stroke’ - det lyder voldsomt, men det er det ikke, det har bare gjort at der har været en nerve i klemme som siden hen ikke har genvundet sin fulde funktion, og det gør at han halter lidt på sit højre ben, det er ikke noget der gør ondt på ham og det hæmmer ham ikke på nogen måde andet end at han har svært ved at gå op ad trapper og han tager sig tilløb til at hoppe i sofaen.

Jeg er ikke ude efter at finde en hurtig løsning. Jeg vil finde den helt rigtige familie til Kenzo, han er min baby og jeg ønsker alt det bedste for ham. Drømmescenariet er en familie (ingen små børn, og singler er også helt ok), rigtig gerne en have eller et sted hvor han kan løbe frit ugeneret - det under jeg ham da han elsker at løbe rundt ude og lege - i godt vejr vel og mærket. Jeg tænker også at når en eventuel familie melder sig, starter vi med en prøveperiode for at sikre at begge parter er glade for den nye situation. Den geografiske placering er ikke af betydning, jeg tager gerne længere væk for at finde den rigtige familie til ham.

Hvis Kenzo har vakt din interesse så send mig en besked hvis du vil vide mere, jeg er også frisk på at mødes uden forpligtelse. Kenzo har så mange gode egenskaber, man skal se ham i levende live for at se dem alle. :lun:

2.jpeg

2-2.jpeg

2-3.jpeg

2-4.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig fin beskrivelse du har lavet af ham:-)

 

Men der er et par småting du måske kan uddybe. Er han sygeforsikret? Hvad er han blevet behandlet for af dyrlægen (fejler han noget)? Og er der stamtavle på ham?

 

Jeg tror ikke du får svært ved at finde ham et godt hjem, og det er super at du ikke forhaster omplaceringen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandra_89

Hej Anne

Tak for dit svar det er sødt af dig.

 

Kenzo er sygeforsikret han har den lovpligtige og også sygeforsikring (hos Nykredit). Han har ikke haft de store skavanker bortset fra skaden med hans ben som blev undersøgt da skaden skete og så et år efter. Udover det er han i sin tid blevet opereret for en lille knude han havde i nakken, det var bare en fedt knude, og der var intet ondartet i den. Han har en forhudsforsnævring der gør at man af og til skal hjælpe ham med at få 'tisseren' ind igen, men det er nu ikke det store, det kræver lidt glidecreme og så går det let. Dyrlægen blev ved undersøgelsen af hans ben opmærksom på at han som de fleste andre små hunde har knæ der går af led, men de sætter sig let på plads igen, og dyrlægen vurderede det ikke til at være et problem jeg skulle gå videre med.

 

Han har ikke stamtavle. Hans mor blev til en fremvisning bedømt til at have noget pomeranier i sig langt tilbage, så han er selvfølgelig ikke 100% ren yorkshire terrier.

 

Hvis der er andet jeg skal uddybe må I endelig sige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Anja5856

Nej hvor ser han sød og dejlig ud...

Vi er meget interesseret.

Jeg er enlig mor, bor sammen med mine 2 børn på 13 og 18 år i hus med lille have, på Fyn.

Da jeg boede sammen med min ex. havde vi 3 hunde. Dog større og mere aktive hunde. Jeg har altid ønsket mig en mindre hund.

Jeg er skolelærer og arb. 8.30-13 næsten hver dag, så lange ensomme dage vil Kenzo aldrig få.

Hvad tænker du at han skal koste?

Håber at høre fra dig:-)

Venlig hilsen

Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sandra_89

Hej Anja

Jeg troede desværre at jeg havde slettet dette indlæg da jeg har fundet et rigtig dejligt hjem til Kenzo. Så jeg beklager - men takker da for interessen alligevel :)

Mvh.

Sandra

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...