Hop til indhold

Motion 4 måneders hvalp


Neder
 Share

Recommended Posts

Vi har en 4 måneders gammel Labrador/Retriever hvalp som indtil for 3 uger siden ikke var til at drive hjemmefra på gåtur.

Nu er han ikke til at drive hjem, efter ca. 3 km i skoven må vi gå flere omveje inden han vil ind.

Han virker ikke træt .

Hvor meget motion må en hvalp få i den alder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner i uger. 1 minut pr. uge. Dvs 16 uger ca. 16 minutter højst tre gange om dagen.

Man får let en overgearet hvalp med en super kondi, hvis den fysiske motion bliver for stor i forhold til den mentale.

jeg vil tillade mig at tilføje at de 16 min. skal foregå i hvalpens tempo , ellers risikerer I at ødelægge ham fysisk for så lille en hvalp kan ikke tåle så lange traveture .
Link til indlæg
Del på andre sites

En 4 mdr hvalp har ikke brug for motion, men den har brug for at opleve verden og blive stimuleret. 1 min. pr uge (dvs 16min for jeres vedkommende) er monoton gang - det bør ikke overskrides da hvalpens led og knogle langt fra er færdigudviklet. Dog må han gerne rende løs i kuperet terræn - hvor han selv styrer tempo osv.

 

Der findes meget forskelligt aktivitetslegetøj - måske var det en ide til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

En Retriever..... Den skal da lege apportering. Bruge næsen, lidt ud i vandet, i højt græs, i små buske over stok og sten. På hvalpens præmisser, men at finde og bringe dummyer, tennisbolde, måske endda en andevinge osv. Det er livet for en Retriever.

 

Og så skal den jo som alle hunde ud og møde verden. Sidde på/ved en bænk på gågaden, ved stationen, med på idrætspladsen, stå ved skolen når den lukker børn ud osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig turde tage en 16 ugers på en 3 km. gåtur. Og da slet ikke en labber. Ofte er de jo rigtig lang tid om at få de rette kropsproportioner og er stadig meget u korrigerede i deres bevægelse, sådan lidt klodsede. En så hurtigvoksende krop skal skånes for overanstrengelse. Hvis mine har været med i den alder, har de været i klapvogn det meste af vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...