Hop til indhold

Skriger under bilkørsel.


jukl
 Share

Recommended Posts

Min sidst ankomne schæferhund som nu snart er 9 mdr. har en opførsel som jeg aldrig tidligere har oplevet hos nogle af mine mange hunde. Når han kommer med i bilen, hvilket han gør 2 gange som minimum pr. dag, så skriger han og karter rundt så jeg og de andre medbragte hunde er ved at få en blødning. Jeg har prøvet at have ham først i bur og nu uden bur. Jeg køre i en Passat Van, med en heldækkende rude mellem forsæder og lastrum, hvor hundene jo opholder sig, så jeg kan kun nå ham med min stemme, og det virker ikke efter hensigten..Jeg har jo læst så meget om hysteriske schæferhunde men aldrig tidligere haft een af slagsen. Forslag modtages med taknemmelighed, for det er virkeligt et problem som ødelægger vores ture dagligt.:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kæmper med noget lignende men havde en overgang overskud til at sætte mig ud i bilen og vente på at hunden tav. Når hun blev rolig tændte jeg motoren og kørte først når der ikke blev sagt lyde på bagsædet. Det virkede en smule og jeg vil antage at det ville virke helt rimeligt hvis jeg havde lidt mere tålmodighed. Nu nøjes jeg med at hun laver larm hvis vi nærmer os steder hun er spændt på eller ikke kan fordrage (såsom parkeringspladsen ved Føtex). Min hund er åbenbart ligeså utålmodig som jeg selv er. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tør ikke lige skrive hvad jeg gør. Har en hund der pt. skriger i bilen, når jeg træner med en anden. Det er næsten fikset - men jeg er ret kontant. Hvis ikke der er nogen årsag som eksempelvis stress, utryghed, angst eller lignende, så gider jeg bare ikke have det. Slut!

I dit eksempel så lyder det som om at din hund er voldsomt streset, så jeg vil nok angribe det lidt som Ascha beskriver. Eventuelt lave træning med ham uden de andre er med. De kan både bidrage til hans stress og han kan smitte dem med adfærden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har lidt det samme med Zeus når vi kører til træning han kan bare ikke vente og sidder og hyler og piver HØJT, jeg roser helt vildt når han er stille - jeg kan ikke nå ham da han sidder i bur i bagagerummet. Men det er ret irreterende at høre på - jeg har ikke fået det pillet af ham helt endnu men der er bedring, så følger lige med her ;-)

 

Min den gamle sidder bare og nyder turen når han er med, og kigger ud af vinduet det er dejligt, men det andet det er da anstrengende - og det er ikke fordi Zeus er bange eller utryg det tror jeg i hvert fald ikke, han kan bare ikke vente til vi er hvor vi skal være ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

min schæferblanding kan man kun holde ud at køre med, hvis hun ikke kan se ud. Hun skriger ikke, men hun gør KONSTANT, holder slet ikke op, og det er den der skringe, sindssyge schæfergøen, som får de små firehår i ørene til at lægge sig ned. Man får seriøst lyst til at køre ind i et træ! Hun sidder enten i et overdækket bur, eller med sådan en maske på hovedet, som dækker for hendes øjne, det stopper det meste af larmen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kommer meget an på hvorfor din hund stresser sådan op. Har du nogle bud på det?

 

Hvis det er glæde/spændthed, ville jeg nok bare lade være med at give ham det han gerne vil have - altså ville jeg lade være med at køre, indtil der var ro.

 

Hvis det skyldes utryghed, ville jeg starte forfra og prøve at ændre hans opfattelse af at bilen er et negativt sted. F.eks. ved at lade ham komme ind i bilen og give ham nogle ekstra lækre godbidder eller give ham et lækkert kødben derinde. Eller noget andet, som han godt kan lide.

Det kræver muligvis at du allierer dig med en hjælper, når I skal til at køre og ikke bare holde stille, men mon ikke det kan lade sig gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres forslag. For mig er det stress hos ham, og det er hvad enten han er alene eller der er 2 stille og rolige hunde med. Den med noget over hovedet tror jeg jeg vil prøve...Generelt vil jeg sige at han er et af de skræmmende eksemplarer som højavlen har fået ind de sidste par år i opdrætternes iver efter at få mere brugshund ind i højavlen. Hjemme er han rolig nok, med mindre der er mad eller gæster ved døren.

Den med at holde med bilen er prøvet. Virker nærmest modsat.

Siri hvad gør du????

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres forslag. For mig er det stress hos ham, og det er hvad enten han er alene eller der er 2 stille og rolige hunde med. Den med noget over hovedet tror jeg jeg vil prøve...Generelt vil jeg sige at han er et af de skræmmende eksemplarer som højavlen har fået ind de sidste par år i opdrætternes iver efter at få mere brugshund ind i højavlen. Hjemme er han rolig nok, med mindre der er mad eller gæster ved døren.

Den med at holde med bilen er prøvet. Virker nærmest modsat.

Siri hvad gør du????

 

Jeg tager fat i dem og siger de skal holde deres mund!

Og hvis det ikke virker, så har jeg et halsbånd med fjernbetjening og vand i. Strengt måske, men effektivt. Har brugt det to gange på Joppe, han har ikke sagt en lyd siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en hvalp der skreg i bilen...gjorde "alt det rigtige" men han skreg og jeg var grædefærdig da jeg var bundet hjem til i 3 uger! Det var dog IKKE stress! Opdrætter sagde at vi skulle køre og ignorere ham til han stoppede med at skrige....så det gjorde vi -meget mod min vilje!!! Der gik vel max 10 min så lagde han sig ned og sov og siger intet i dag! Og hopper glad ind i bilen...

 

I dag ved vi så at søde lille ludwig er en dramaqueen når verden går mod ham....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde en hvalp der skreg i bilen...gjorde "alt det rigtige" men han skreg og jeg var grædefærdig da jeg var bundet hjem til i 3 uger! Det var dog IKKE stress! Opdrætter sagde at vi skulle køre og ignorere ham til han stoppede med at skrige....så det gjorde vi -meget mod min vilje!!! Der gik vel max 10 min så lagde han sig ned og sov og siger intet i dag! Og hopper glad ind i bilen...

 

I dag ved vi så at søde lille ludwig er en dramaqueen når verden går mod ham....:mrgreen:

 

Haha - det gjorde alle mine også i starten :-D Heldigvis kører jeg tit og langt, så det problem var hurtigt fikset. De blev altså trætte af at sidde og skrige omme bagi :blink: Nu er jeg maks kørt 2 minutter så ligger alle og snorker.

Der hvor mine kan finde på at skrige, er når de er i buret og jeg træner med en af de andre. Det gider jeg bare ikke, så det skal stoppes med det samme. For ellers er det slet ikke til at have så mange hunde med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...