Hop til indhold

Fjernelse af analkirtler? Pris, sted osv.


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

Rosie har gentagne problemer med hendes analkirtler (de er slemt fyldte 1 gang om måneden) og vi er blevet anbefalet af vores allergidyrlæge at få dem fjernet.

 

Jeg citerer lige allergidyrlægen:

"Det er en operation, der tager små 10 minutter, hvis dyrlægen kan finde ud af det og hunden kommer sig i løbet af et par dage"

 

Jeg har så lige kontaktet min egen almindelige dyrlæge:

"Vi fjerner da analkirtler engang imellem, men det er ikke ofte".

"Det er en relativ nem operation og jeg har ikke haft nogle problemer med den indtil videre 7-9-13"....

 

Og så spurgte jeg til prisen, hvor jeg så fik ugens største chok: 4400,00 kr. incl. moms!!!!!!

Det er samme pris som en rundringning til forskellige dyrlæger for en sterilisation......

 

Er jeg hysterisk, når jeg synes, at den pris er fuldstændig vanvittig?

 

Nogle, der kan anbefale en dyrlæge med god erfaring i den operation og til en billigere pris?

 

Jeg ved godt, at forsikringen højst sandsynligt vil dække, men da Rosie's dyrlægeregninger efterhånden er løbet godt op, frygter jeg lidt en udsmidning.

 

MVH

Wivian - der normalt ikke er sart, når det kommer til prisen hos dyrlæger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for svaret, Gryn...

 

1700 i 1994... Hmm, så er "min" pris måske ikke helt ved siden af med prisudvikling osv.....

 

Jeg tror også jeg vil ringe rundt - det er bare svært at bedømme ud fra en opringning om de rent faktisk har erfaring med operationen og ikke bare vil have en kunde indenfor dørene.

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville evt. søge lidt udenfor kbh. måske faxe dyrehospital de siger billige priser mod kontant betaling...

ellers plejer vores lokale dyrlæge at være meget meget fair med pris, men ved ikke, hvor meget erfaring hun har med lige det... da hun lige har overtaget for den gamle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg så ringet til 3 dyrlægeklinikker, der alle reklamerede med at kunne opererer de mest almindelige ting.... Alle 3 klinikker er fra hovedstadsområdet (min egen klinik er beliggende i Solrød og hører i min lille navlebeskuende verden til hovedstadsområdet *GG*).

 

Brøndby Dyreklinik fjerner slet ikke analkirtler - det hører til under henvisninger på trods af, at de steriliserer og kastrerer.

 

Karlslunde Dyrehospital fjerner analkirtler, men der skal man snakke med en dyrlæge for at få et overslag på prisen og det var en sygeplejerske jeg fik fat i. Hendes tæve havde dog fået sine fjernet og kunne fortælle, at hunden altså ikke er frisk kort tid efter - hendes gik omkring 10 dage, før den var helt frisk og det var uden komplikationer.

 

Københavns Dyrehospital (Poppelstykket) udfører også operationen og her fik jeg tilfældigt fat i en dyrlæge. Han fortalte at selve operationen er der ikke så meget i, hvis man kan finde ud af den, men at der er del smerter forbundet med det efterfølgende og man skal regne med ihvertfald en uges rekonsevalens (staves?) og smertestillende.

Han kan gav et overslag på 5500,00 kr.

 

Så jeg må jo konkludere, at det ikke er så simpelt et indgreb, som jeg først havde fået indtrykket af og at min egen dyrlæges pris ikke er så ublu alligevel - jeg kunne naturligvis vælge en dyrlæge længere væk/"ude på landet", men så skulle en nyopereret hund ud på en noget længere køretur og det vil jeg ikke byde hende, hvis det er så smertefuldt, som de siger.

 

Nu mangler jeg bare lige at få kontaktet forsikringen og tjekke op på om de dækker... Og finde ud af hvornår det er bedst at gøre det (jeg starter nyt job den 1/12-08, så alt skal jo planlægges, selvom jeg har en flink mormor, der gerne vil være babysitter).

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde og kigge i Speedys mappe ( har gemt den som et minde).

Hun var lige så hurtig frisk som ved andre indgreb. Jeg ved ikke om der er kommet meget mere viden side Speedy fik fjernet sine, synes det lyder som en hel videnskab.

Kan godt forstå du ikke vil lade hvem som helst udføre indgrebet. Håber du finder et godt sted til rimelig pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skulle bo i jylland :-D Mine forældres dyrlæge er totalt billig (altså.. jeg tror ikke han går i seng med hvem som helst)..

 

Men han tager ikke særlig meget for noget som helst.. For en tømning af analkirtler tager han 50kr..

 

Lige nu kan jeg rent faktisk finde flere gode grunde til at Jylland er lang bedre end Storkøbenhavn :mrgreen:

 

Og sjovt bunder alt i pris på diverse ting :mrgreen:

 

Hvis Rosie skal have tømt analkirtler, så koster det en konsultationspris hos allergidyrlægen og jeg ved egentlig ikke hvad min egen dyrlæge tager for det *suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde og kigge i Speedys mappe ( har gemt den som et minde).

Hun var lige så hurtig frisk som ved andre indgreb. Jeg ved ikke om der er kommet meget mere viden side Speedy fik fjernet sine, synes det lyder som en hel videnskab.

Kan godt forstå du ikke vil lade hvem som helst udføre indgrebet. Håber du finder et godt sted til rimelig pris.

 

Det bliver min almindelige dyrlæge til 4400 kr.; jeg tør ikke andet - jeg ved hun er god og grundig til operationer og hun vil ikke påtage sig noget hun ikke mener hun kan (et kæmpe plus i min bog).

 

Jeg synes også det lyder lidt mere kompliceret end jeg først havde forventet....

 

Men hvis alternativet er, at hun skal have tømt dem en gang om måneden enten af os eller en dyrlæge, så vil jeg altså hellere få dem fjernet. Hun synes IKKE det er spor morsomt.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver min almindelige dyrlæge til 4400 kr.; jeg tør ikke andet - jeg ved hun er god og grundig til operationer og hun vil ikke påtage sig noget hun ikke mener hun kan (et kæmpe plus i min bog).

 

Jeg synes også det lyder lidt mere kompliceret end jeg først havde forventet....

 

Men hvis alternativet er, at hun skal have tømt dem en gang om måneden enten af os eller en dyrlæge, så vil jeg altså hellere få dem fjernet. Hun synes IKKE det er spor morsomt.

 

MVH

Wivian

 

Speedys skulle også tømmes hele tiden, detfor fik hun dem fjernet.

Håber Rosie hurtig er frisk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...