Hop til indhold

Kigger på andre racer....


Gæst Tanjuda
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanjuda

Jeg havde sat mig i hovedet jeg skulle have en cavalier...vil stadig gerne...men ved ikke om jeg tør med alt den sygdomssnak:(

prøver igen at kigge på andre racer...

de to der så falder mig ind er phalene og japansk spids. Mine 2 børn og jeg søger en selskabshund der ikke kræver 3 timers gå tur om dagen... Nogen der kan sige for og imod med de racer, især til børn (5 og 8 år)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanjuda
Jeg ville udelukke phalene. Det duer simpelthen ikke med så små børn. De løfter på hunde, selvom de får at vide at de ikke må. Leger vildt, sparker fodbold og glemmer at se sig for når de løber.

Ja det kan godt være den er for lille og den indbyder jo lidt til at blive løftet af dem når den er så lille:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en håndfuld japanske. Fælles for dem alle er, at de alle er meget kærlige og glade for mennesker. Men ellers er de meget forskellige. En er super lærenem. En er en bandit af en anden verden, en rigtig bullerbasse der leger meget vildt og bider i alt. En er lidt nervøst anlagt.

 

Generelt virker de meget robuste og fremme i skoene. Det ER jo en spids, så man skal ikke regne med at den er super nem at træne - hvalpetræning er et must! Og så kan de ret godt lide at larme:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER jo en spids, så man skal ikke regne med at den er super nem at træne - hvalpetræning er et must! Og så kan de ret godt lide at larme:-)

 

Det er jeg nu ikke enig i, dem jeg kender, er kvikke og lærenemme og vil faktisk rigtig gerne træne. Så lige på det område er de ikke så spidshundeagtige, synes jeg. :-) Men ja, de kan godt lide at høre deres egen stemme, hvis man ikke begrænser det. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg nu ikke enig i, dem jeg kender, er kvikke og lærenemme og vil faktisk rigtig gerne træne. Så lige på det område er de ikke så spidshundeagtige, synes jeg. :-) Men ja, de kan godt lide at høre deres egen stemme, hvis man ikke begrænser det. ;-)

 

Ja, for den engagerede hundefører. Men sammenlignet med en CKC skal der lægges en del arbejde i en japaner:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg nu ikke enig i, dem jeg kender, er kvikke og lærenemme og vil faktisk rigtig gerne træne. Så lige på det område er de ikke så spidshundeagtige, synes jeg. :-) Men ja, de kan godt lide at høre deres egen stemme, hvis man ikke begrænser det. ;-)

 

Racebeskrivelsen siger også, at de er nemme, at træne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanjuda
Jeg kender en håndfuld japanske. Fælles for dem alle er, at de alle er meget kærlige og glade for mennesker. Men ellers er de meget forskellige. En er super lærenem. En er en bandit af en anden verden, en rigtig bullerbasse der leger meget vildt og bider i alt. En er lidt nervøst anlagt.

 

Generelt virker de meget robuste og fremme i skoene. Det ER jo en spids, så man skal ikke regne med at den er super nem at træne - hvalpetræning er et must! Og så kan de ret godt lide at larme:-)

Hvis det bliver sådan en må jeg så håbe det ikke er en der ødelægger alt!! Jeg bor i tæt bebyggede rækkehuse så det er et must den ikke vil gø hele tiden!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanjuda

Ja det er et krav da jeg bor på 80 kvm med to børn også... Og i et lille rækkehus med mini have:) og så har jeg bar et personligt ønske om en mindre hund:) ikke chihuhaua lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil aldrig gå at hav en meget gøende hund her, så KAN man lære dem det!?

 

Har en blanding mellem japansk spids og samojede. Hun gør meget sjældent, selvom vi bor lige ud til en sti hvor der kommer mange mennesker forbi, men det har krævet en del træning. Syntes hun har været nem at træne og er meget lære villig. Hun er en rigtigt hygge hund, men også en meget aktiv hund og vil gerne bruge snuden/hjernen :-) favorit er hvis hun kan få lov at være ude hele tiden. Hende vi har er rigtig god til børn, men vi har lært børnene hvordan de skal omgås hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge dele kunne uden tvivl være et udemærket valg. Skulle jeg vælge imellem de to blev det helt skkert papseren... Men det skyldes nok mest at jeg kender to sindssygt arbejdssomme og glade papsere og den eneste japanske spids jeg kender bryder jeg mig ikke om...

 

han er reserveret og meget meget spidshundeagtig. Men aner ikke om det er noget racebestemt eller om det bare er ham der er sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige indskyde at vi har små hunde, den mindste på 3,3kg, som vi har haft siden min mands tvillingedrenge var 6år - og det har altså aldrig været et problem. Men jeg er også konsekvent og streng hvad det angår - vild leg, løfte på hundene og kramme dem er aldeles forbudt. Og det ved børnene. Vi har aldrig haft problemer med det :-) Men de er heller ikke alene med dem og sådan.

 

Så hvis man vil og som voksen er opmærksom på problemstillingen og forebygger det, så kan det altså sagtens lade sig gøre at have så små racer sammen med børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...