Hop til indhold

Kender jeres hunde klokken ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om min hund kender klokken, det er nok nærmere tidsfornemmelse den har. Bliver eftermiddagsluftet kl. 14 og jeg kan ikke snyde ham, selv om jeg ikke har været hjemme og så kommer hjem og tror jeg kan trække tidspunktet, så går den ikke - han er klar kl. 14 præcis og kommer og skraber på mig med poten, hvis jeg er optaget af noget andet. Det samme om aftenen hvor tisseturen er blevet til kl. 22, der kan man heller ikke snyde ham, selv om man måske lige vil se noget færdigt i fjernsynet. Morgenturen ligger også fast og så bliver man altså bare vækket, hvis man ikke er stået op. Det eneste tidspunkt hvor der kan gå lidt kludder i det, er når vi skifter til sommertid og omvendt, men det går nu hurtigt i orden igen. Jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre - dog kan jeg godt snyde ham lidt ved at vi går tidligere - vores aftentur ligger f.eks. ikke helt fast den kan godt blive mellem 19-20.

Jeg synes ikke jeg har haft det sådan med de andre hunde vi har haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lily var skarp på klokken! Hun ville gerne i seng kl. 21 og var først klar til at stå op mellem 11 og 12. Hun sprang tit den tidlige morgentissetur i haven over fordi hun hellere ville sove :lol:

 

Futte vil gerne gå aftentur mellem 19.30 og 20.30 - Mest ideelt så går vi ud af døren kl. 20. Det passer med ungernes puttetid, hvilket er ret praktisk, men nok også en indlært vane... Dog glemmer han det ikke når ungerne er ved deres mor, han vil stadig ud kl. 20. Har vi gået før eller lige kl. 19 gælder det forresten slet ikke som en aftentur.

 

Futte har dog intet tidsbegreb omkring spisetid - Han vil bare gerne spise når vi er færdige. På hans fastedage "giver han op" når vi er færdige med oprydning efter at have spist aftensmad, medmindre han reelt er sulten (det sker faktisk at min sultne kastrat er sådan rigtigt sulten, der er udskudt nogle fastedage på den konto).

Link til indlæg
Del på andre sites

der er simpelthen ikke noget der irriterer mig mere end hunde der står og øffer af en, fordi de synes det er madtid. Mine egne gør det aldrig, og de eneste passe-hunde vi har haft der gjorde det, var labradors. Hvor stereotypt! :lol::rolleyes: Mine får stort set aldrig mad samme tid hver dag, og de bliver heller ikke luftet samme tid, så der er ingen indgroede vaner hos dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

der er simpelthen ikke noget der irriterer mig mere end hunde der står og øffer af en, fordi de synes det er madtid. Mine egne gør det aldrig, og de eneste passe-hunde vi har haft der gjorde det, var labradors. Hvor stereotypt! :lol::rolleyes: Mine får stort set aldrig mad samme tid hver dag, og de bliver heller ikke luftet samme tid, så der er ingen indgroede vaner hos dem.

 

Samme her - nul struktur på den slags :) Har debatteret det meget med andre, der mener, at en hund skal have struktur på den slags, men det har jeg aldrig haft ved mine

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har en super tidsfornemmelse

 

De regner med jeg kommer hjem ved 17 tiden og kommer jeg en time før, så er de helt overrasket.

 

De spiser ikke på faste tidspunkter, men så alligevel lidt.

De får morgenmad efter morgen tur og engang fik de aftensmad efter den tur jeg gik når jeg kom fra arbejde

Det er dog tit lige tidligt nok nu, så selvom Sheila nogle gange mener det er mad tid når hun kommer hjem fra turen, så er hun tilfreds med lidt foder piller på gulvet

 

De plager mere om at få min tallerken når jeg har spist. Kan slet ikke klare at man er færdig med at spise og sidder og hænger over sin tomme tallerken:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen faste rutiner med noget her - men eftersom Ozzie fodres minimum 7 gange dagligt, så er hun RET dygtig til at fortælle mig, hvornår maven ifølge hende er klar igen. Jeg synes så det er enormt sødt, så det er intet problem. Hun er også rolig omkring det, hun kigger bare på en bestemt måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui forventer mad når vi går (som belønning ved småøvelser undervejs) og har gået morgentur (jeg kører på arbejde lige efter så der kan ikke rykkes ved så meget) - om lørdagen hvor vi træner kl 9 får hun kun en smule så da er hun MEGET desorienteret (tager det dog pænt...)

 

hvis manden er hjemme giver han hende mad og luftetur i haven ca kl 7 og en times tid senere en lang gåtur - det koncept er vist mere hende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
der er simpelthen ikke noget der irriterer mig mere end hunde der står og øffer af en, fordi de synes det er madtid. Mine egne gør det aldrig, og de eneste passe-hunde vi har haft der gjorde det, var labradors. Hvor stereotypt! :lol::rolleyes: Mine får stort set aldrig mad samme tid hver dag, og de bliver heller ikke luftet samme tid, så der er ingen indgroede vaner hos dem.

 

Jeg kan bare lige bekræfte det med labradors og puffen og skubben når der er aftensmad tid ;-) Pisse irriterende faktisk - nogen gange er der ikke puf og skub men så er der bare to labber der sidder og nedstirrer en.

Sidder man i sofaen og lige skal have fem min ro efter en lang arbejdsdag og lang gå tur med hunde og kl rammer ca 17 ja så er der nedstirren for alle pengene.... :mrgreen:

Morgenmag gives efter morgenturen, så da ved de at der bliver serveret ;-)

Lørdag og søndag får de lidt senere aftensmad så der er der rigtig møffen rundt når kl. er 17:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...