Hop til indhold

Påvirker vejret hunde?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Påvirker vejret hunde :vedikke:

 

Luna og mig har i flere måneder trænet "gå nogenlunde pænt", og hun har været rigtig god til det :lun:

 

I går ville jeg så lige gå tur med hende før torden/regnvejret begyndte, og fra det øjeblik hun kom ud af bilen var hun en hystade, selv en krage skulle der skriges af :vedikke:

 

Og jeg fatter simpelthen ikke hvad der udløste det, hun er sterilliseret så det kan ikke være pms selvom det virkede sådan :blink:

 

Så derfor tænker jeg vejret har påvirket hende, eller påvirket dyrerne i skoven som så påvirkede hende :hmm:

 

Reagerer jeres hunde på optræk til uvejr?

 

ps. Til info, så trækker Luna når hun er usikker på omgivelserne, det er derfor jeg tænker vejret

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna hader blæsevejr. hun er ikke bange for torden, men den der "elektricitet" der er i luften / blæsten op til et tordenvejr, det kan hun ikke lide. Halen og ører ryger ned og hun vil egentlig helst hjem. Hjemme vil hun være tæt på mig hvis vejret er sådan. Karla har jeg ikke umiddelbart oplevet været påvirket af vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaa...mine hader regnvejr :mrgreen:...men ellers så har jeg ikke lagt mærke til noget specielt, bortset fra, at de heller ikke er glade for blæsevejr...ha ha tordenvejr..er der bare den mindste optræk til uvejr, så bliver jeg hjemme, er ikke vild med, at være ude i uvejr :-)

 

Hvordan viser de så at de ikke er vilde med det her vejr, vil de bare ikke med ud, eller opfører de sig anderledes når de er ude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan viser de så at de ikke er vilde med det her vejr, vil de bare ikke med ud, eller opfører de sig anderledes når de er ude?

 

Hvis vi bliver overrasket af regnvejr, så kan det ikke gå for stærkt med, at komme hjem...man kan tydelig se, at det er noget de ikke bryder sig om og de vil heller ikke ud i regnvejr...blæsevejret reagere de på ved, at virke mere nervøse eller mere på vagt, ved ikke om det er fordi, at der er så mange lyde, når vinden suser og de vil hurtigt hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter Sheila fik kraftigt stød af et el hegn, så har hun reageret op til torden vejr. Hvis luften er tung og elektrisk så vil hun ikke altid på tur og indenfor er hun opmærksom på lyde.

 

Hun mærker også den elektriske strøm inde i de der bokse der står langs vejen og ved el hegn.

 

Mysla elsker blæst og sne, så bliver hun helt hyper at gå tur med og modsat når det er varmt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I kan begge være inde på noget her, Luna har fået stød af en ledning der lå skjult på jorden (og er bange for tordenvejr), og det blæste fordi der var optræk til uvejr, så måske har hun bare reageret på vejret, og det er rart at høre andre har oplevet det samme, og hun ikke bare er totalt underlig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg oplever ofte at hundene (mine og klienters) bliver lidt "småtossede" hvis det blæser meget. Har altid tilskrevet det, at der flyver og farer fært rundt allevegne, som garanteret godt kan virke forvirrende og opilndende (er det overhovedet er ord :hmm:)

 

Selvom det blæste op, så var vi i forholdsvis læ inde i skoven, og oplevede ikke at ting sådan lige blæste omkring so. Men jeg tænkte at dyrerne i skoven måske oplevede det og reagerede på det, og at Luna derefter reagerede på det øgede aktivitetsniveau hos skoven rådyr og fasaner :hmm:

 

 

Og ja, det er et ord, dog har du byttet lidt rundt på bogstaverne :blink: http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Fremmedord/in-io/inspiratorisk_-_opildnende

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...