Hop til indhold

Hvor mange hunde har du?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det er ved at være tid til en ny tråd om hvor mange hunde i har og hvilke racer, da den nyeste jeg kan finde er ca. 1,5 år gammel. Der er sikkert kommet både nye medlemmer og nye hunde til i mellemtiden :-)

 

Så derfor- Hvor mange hunde har i? Hvilke racer er det? Og har i planer om at skulle have flere imens i har de hunde i har nu?

 

Jeg starter selv ;-) Vi har to hunde. Anton der er en blanding mellem dansk/svensk gårdhund, japansk spids og islandsk fårehund. Så har vi også Kato der er en finsk lapphund. Vi skal ikke have flere hunde imens de er her. To hunde er det rigtige antal til os.

Link til indlæg
Del på andre sites

1.... eller 3?.. Fnis :lol: Har selv med kæresten der bor på adressen, 1 :lol: Men i mit hovede/hjerte... Har jeg også to cavaliere hjemme ved mine forældre :rolleyes:

 

Jeg har ingen planer om at skulle have flere i den tid vi har Alba, det tror jeg simpelthen ikke hun har noget ønske om :vedikke:

Og hendes alder vil også passe fint, med at vi forhåbentlig har fundet noget mere fast når det bliver tiden til vi skal have hunden efter hende og derfor vil

kigge efter en mere specifik race :)

Link til indlæg
Del på andre sites

2 stk herhjemme (og en 3. i hjertet)

 

Asta er en Stabyoun på 6 år og Modjo er en Löwchen på 2 år. Den 3. i hjertet hedder Stella. Hun er en Cairn på 8 år og bor desværre hos en anden familie i dag.

 

Næste hund? Højst sandsynligt Border, men det kan jo nå og ændre sig, for jeg håber der går mange mange år inden jeg skal have ny hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

To stk. Australian shepherds begge to.

 

Chivas på 8 år -hvilket jeg overhovedet ikke kan forholde mig til, i mit hoved er han stadig min lille unghund og ikke officielt en seniorhund! :shock: Heldigvis tyder alt på at Chivas selv, tænker unghund lige som mig :cool::mrgreen:

 

Og så har vi hans halvsøster Joya, som jo egentlig officielt burde være ved at være over unghundestadiet og egentlig være voksen, men reelt set er hun faktisk stadigvæk temmelig meget hvalp :lol:

 

Pt. Påtænker jeg at udvide flokken med nr. 3 om et par år og jeg hælder meget kraftigt i mod at det skal være en mellempudel næste gang :-D

Dog er jeg efterhånden ved at være temmelig hvalpeskruk, og jeg bliver især skruk når jeg ser aussiehvalpe :lun: Men, det passer mig faktisk ret godt kun at have to hunde lige nu og jeg tror især at det passer min mand godt :lol: Og så vil jeg egentlig også gerne have noget lidt mindre næste gang, såååå satser stærkt på den der mellempudel om et par år :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 1 dejlig lille hundepige.

Det er Rigmor på 1 år, som er en löwchen. Jeg skal helt bestemt have endnu en hund, mens Rigmor er her. Ønskescenariet ville klart være om 1 års tid, men det kan ikke lade sig gøre.

 

Jeg skal først have en permanent bolig og en lidt bedre økonomi. Jeg håber det kan lade sig gøre om 3-4 år. Lige nu har jeg flere racer i tankerne (som samtidig ville nå at kunne ændre sig tusind gange)

- Endnu en löwchen - Rigmor er fantastisk også til træning, men jeg kunne godt tænke mig en ‘rigtig' træningshund.

- Pudel - De skulle være gode træningsmakkere og intelligente, men jeg er ikke sikker på at jeg ‘gider’ endnu en pelshund, som evt. skal klippes.

- Border collie (af hyrdelinjer) - Racen fascinerer mig helt vildt. Fantastisk træningsmakker og ekstremt intelligente, som man (forhåbentlig) ville kunne komme langt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme har vi 2 hunde og en kat der nogle gange opfører sig som en hund :-D

 

Vi har Futte - Dansk/svensk-ish på 4 år (What, hvornår skete det lige?!) og Lily som er en blanding... Mor er yorkie og far er enten westie eller dsg - Nok westie, siger hendes pels, som er tiltagende ruhåret. Lily er 14 måneder, og lidt af en mundfuld.

 

Lige nu skal vi ikke have flere hunde. Måske-måske senere. Drømmer om en løve samt en mini- eller toy-puddel. Lige nu har vi dog ikke energi til endnu en hvalp - Og ærlig talt kan det være svært at finde pasning til 2 hunde når vi skal noget. F.eks. var Lily med på spejderlejr i weekenden, hvor hun sov i telt. Det har heldigvis overordnet en god oplevelse for både hende og mig, men det tager altså en del resourcer når en leder har en hund med som ikke bare kan gå uden snor og som jeg ikke vil overlade til et barn (Lily er lidt en følsom/sart hund som suger alle indtryk til sig og hurtigt bliver skræmt, derfor kan et barn under ingen omstændigheder gå snortur med hende, heller ikke på en lukket plads)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to hunde.

 

Selma er en ældre basenji på 9½ år. Hun er desværre meget plaget af slidgigt.

Madonna er en glad og sprælsk whippet på 2 år.

Jeg har ikke planer om flere hunde - har ellers i mange år haft tre basenjier sammen, men jeg synes ikke at lysten eller overskuddet til flere hunde er der mere.

 

20-04-2014_%20168.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2,5 hunde :mrgreen: De to er Hugo (Dogue de Bordeaux) på 2 år og Florence (engelsk bulldog) på knap 3 år. Den halve er en engelsk bulldog, Nelson. Han bor dog hos min ex, men jeg ser ham tit og passer ham osv.

Der er muligvis planer om en hund mere. Florence skal (forhåbentlig) snart parres, og så vil jeg gerne beholde en, hvis der en smuk pige i kuldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...