Hop til indhold

Ung Border Collie søger nyt hjem


Gæst Marolle
 Share

Recommended Posts

Gæst Marolle

Kender I nogen, der kender nogen?

 

Icey er en sød, skøn og smuk tævehvalp på knap 5 måneder søger kærligt og roligt hjem. Hun er tysk import med VDH-tavle.

Omplaceres efter aftale med opdrætter, da hun har et meget sensitivt sind og derfor ikke egner sig til et hjem med mindre børn.

Hun bor sammen med anden hund, men kan være utryg ved fremmede.

Hun har gået til hvalpetræning siden hun var 9 uger, og trives rigtig godt med dette.

Hun skal kun til et erfarent hundehjem med forståelse for border colliens sind. Hun egner sig ikke til hjem med børn under 13, eller i lejlighed.IMG_0892.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marolle

Jeg er heller ikke sikker på, at det lader sig gøre. Nu får det forsøget, men det er jo en meget indskrænket flok der kunne udgøre et potentielt hjem.

 

Har hun i øvrigt en søster i Nordjylland?

 

Nej - landsdelen er bare ikke opdateret. Det er hende - og mig der har været lidt i skjul (og i stedet dukkede op med døv retriever):genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke sikker på, at det lader sig gøre. Nu får det forsøget, men det er jo en meget indskrænket flok der kunne udgøre et potentielt hjem.

 

 

 

Nej - landsdelen er bare ikke opdateret. Det er hende - og mig der har været lidt i skjul :genert:

 

 

Okay så er jeg med ;-)

Tager hatten af for at i prøver at finde en løsning for hende, selvom det kræver en helt særlig person at hjælpe hende på den rette måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det være hun skal omplaceres ?? i tilfælde af man måske kender nogen eller kender nogen der kender nogen,

så man evt ved hvad det er der skal arbejdes med hvis hun har nogle problemer.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha..... Har også lige opdateret mig selv på historien.

Er som udgangspunkt altid nysgerrig på omplacerings bc'er da vi godt kunne finde på at overtage en, fremfor at få en hvalp næste gang.

 

Men hun vil desværre ikke passe ind med mine 3 andre hunde.

 

Tror dog det vil gøre det nemmere, lige at liste de vigtigste ting der skal arbejdes med.

På den måde så får i indsnævret målgruppen lidt mere og får på forhånd sorteret dem fra hun ikke passer ind hos.

 

Håber det lykkes, men tror desværre heller ikke det bliver nemt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marolle

Jo, det er helt klart en god idé at få med! :)

 

Icey er hentet til DK ni uger gammel, og har fra start været usikker og reaktiv. Derfor er der blevet lagt stor vægt på at tage tingene i hendes tempo og at basere alle fremskridt på succesoplevelser.

Hendes intimzone var fra start meget stor, men er langsomt arbejdet mindre og mere sikker. Dog kan hun stadig reagere udfarende ved berøring på den nederste del af ryggen - særligt i situationer med stress/koncentration, under træning eksempelvis, og sammen med børn, hvor zonen er noget større og reaktionen mere intens.

Hun udviser ressourceforsvar overfor mad. Naturligvis udløser det mest lækre størst reaktion.

 

Jeg er dog nået dertil, hvor jeg ikke længere finder det ansvarligt at beholde hende i en børnefamilie.

 

Midt i mens jeg skrev det her - og inden jeg blev færdig, fik hun en dentastix. Hun bliver altid sendt i bur, så hun undgår stress. 3 meter væk går katten forbi - hun snerrer kort og angriber katten, som nu har 2 huller i nakken.

 

Icey søger ikke nyt hjem længere. Jeg kan ikke forsvare at sende hende videre, hverken for hendes eller en ny families vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig meget ondt, det er forfærdeligt når drømmen bliver til mareridtet...

 

Men måske der kunne findes en som ikke har børn eller andre dyr så fokus er 110% på hende og træning...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 years later...
På 18.6.2014 den 21:05 , Gæst Marolle skrev:

Kender I nogen, der kender nogen?

 

Icey er en sød, skøn og smuk tævehvalp på knap 5 måneder søger kærligt og roligt hjem. Hun er tysk import med VDH-tavle.

Omplaceres efter aftale med opdrætter, da hun har et meget sensitivt sind og derfor ikke egner sig til et hjem med mindre børn.

Hun bor sammen med anden hund, men kan være utryg ved fremmede.

Hun har gået til hvalpetræning siden hun var 9 uger, og trives rigtig godt med dette.

Hun skal kun til et erfarent hundehjem med forståelse for border colliens sind. Hun egner sig ikke til hjem med børn under 13, eller i lejlighed.IMG_0892.jpg

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...