Hop til indhold

Farvel elskede Rex.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Tusind tak, allesammen for jeres trøstende ord...det varmer rigtig meget her i sorgen.

Har lige fjernet hans madskål og skal have taget mig sammen til, at fjerne hans madras :megaked:...og hans halsbånd og snor..

 

Det er altid trist når man når dertil uanset om man ved det snart sker, men alligevel en dejlig historie - og stor respekt til jer for at tage sådan en gammel hund til jer og give ham nogle gode år!

 

Jeg er faktisk rystet over at en hund får lov at leve et trist internatliv i så mange år, hvor må han ha' været glad da han kom udenfor tremmerne og til et rigtigt hjem :lun:

 

Der er hunde, der har levet hele deres liv på internatet, lige fra de var hvalp af. På internatet lever hundene ude hele året rundt i al slags vejr, lige fra 3o-35 grader om sommeren og om vinteren kan temperaturen komme helt ned på minus 35 grader. De har kun et nødtørftigt hundehus, at søge ly i og mange bukker under i vinterhalvåret. Vi var oprindelig blevet godkendt, til en hunhund, der hed Azira. Hun havde været der fra hvalp og var på daværende tidspunkt 7 år, internatet havde så bare lige glemt, at fortælle, at hun var egetkøns aggresiv, men det fik vi heldigvis af vide inden det helt store, blev sat i værk, for vi havde 2 hunhunde i forvejen. Så det blev Rex i stedet for og det har vi aldrig fortrudt et eneste øjeblik.

Det tog 4-5 mdr. inden han var tryg ved Bella og Tulle og ikke gjorde udfald mod dem mere, når han blev usikker på dem. Det har været en ubeskrivelig oplevelse, at se ham få liv i øjnene igen og at observere ham, når vi gik vores små ture, jeg har tudet mange gange, når han gjorde noget, som man bare tager som en selvfølge, at sådan gør hunde...første gang han gravede efter mus, første gang han så en hest, første gang han logrede med sin hale (der gik flere måneder) ,første gang han fik et kødben, første gang for alting i hans nye liv...

Azira fik jeg lejlighed til, at hilse på, da hun langt om længe blev adopteret til DK, samme år som vi fik Rex...hun havde meget svært ved, at falde til hos plejefamilien og i det hele taget indstille sig på et andet liv uden for internatet, hvilket er forståeligt nok, men hun bor i dag hos en familie, hvor hun er alene hund og er langt om længe faldet godt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at I gav Rex et godt liv til sidst, selvom det jo har krævet meget, som du selv fortæller. Det er virkelig dejligt at se en hund blomstre op, når man ved, at deres tidligere liv ikke har været som det burde. Han har garanteret nydt sin alderdom i fulde drag! Jeg ville ønske, at flere gjorde som jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at I gav Rex et godt liv til sidst, selvom det jo har krævet meget, som du selv fortæller. Det er virkelig dejligt at se en hund blomstre op, når man ved, at deres tidligere liv ikke har været som det burde. Han har garanteret nydt sin alderdom i fulde drag! Jeg ville ønske, at flere gjorde som jer.

 

Mit hjerte brænder for de gamle hunde og det er garanteret ikke sidste gang, at der flytter en gadehund eller en dansk genbrugshund ind her...men der går nok lige et stykke tid....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt for jer og Rex, at jeres samliv nu er slut. Men så dejligt at vide at en ældre hund har levet sine sidste år hos nogle , der bekymre sig om den , så den lærer den gensidige kærlighed at kende.

Formoder han er fra Warshawainternatet og det har jo haft en overbelægning på flere 100 % i masser af år. Da jeg lærte det at kende, fik hundene ofte skodfoder, gammel brød og suppe pga -nul penge. Et forfærdeligt sted, trods flere meget ihærdige frivillige.

Den danske hjælp har så heldigvis betydet meget bedre foder og nye isolerede hundehuse, bedre dyrlægedækning og ikke at forglemme, at udvalgte hunde får chancen for et nyt liv i danske hjem, hvis de findes egnede.

R.I.P Rex

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for omsorgen , allesammen.:bighug:

Det er nogle hårde dage, at komme igennem...savnet er så stort :megaked::megaked:

 

Det gør mig ondt for jer og Rex, at jeres samliv nu er slut. Men så dejligt at vide at en ældre hund har levet sine sidste år hos nogle , der bekymre sig om den , så den lærer den gensidige kærlighed at kende.

Formoder han er fra Warshawainternatet og det har jo haft en overbelægning på flere 100 % i masser af år. Da jeg lærte det at kende, fik hundene ofte skodfoder, gammel brød og suppe pga -nul penge. Et forfærdeligt sted, trods flere meget ihærdige frivillige.

Den danske hjælp har så heldigvis betydet meget bedre foder og nye isolerede hundehuse, bedre dyrlægedækning og ikke at forglemme, at udvalgte hunde får chancen for et nyt liv i danske hjem, hvis de findes egnede.

R.I.P Rex

 

Jo, Ulla han kom fra internatet ved Warszawa. Som du selv siger,et forfærdeligt sted, med masser af larm fra hundredvis af hunde i overfyldte bokse. Jeg så engang en video dernede fra...larmen var øredøvende og hundene stod næsten på tærene af hinanden for, at komme til, at snakke med den der gik rundt og filmede.

De får stadigvæk skodfoder, når der ikke er flere penge og det foder der bliver sendt derned er heller ikke altid af den bedste kvalitet, men dog bedre end roe-og risvælling. Hjælpen fra DK er rigtig god og hundehusene er de rene luksushuse i forhold til, hvad de ellers har stået i.

Nu er det ferie tid og mange hunde dernede ender på gaden eller bliver dumpet på internatet, fordi folk skal på ferie....Sørgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...