Hop til indhold

Zipp


KimC
 Share

Recommended Posts

Uden noget forvarsel, faldt min store bamsede borzohan Zipp død til jorden halv otte i går aftes. Han var altid en bangehund, og altid meget uheldig. Jeg nåede kun at have ham i 1½ år, efter at jeg overtog ham i en alder af 3½ år. Han blev 5år i Maj, så det var ikke meget han fik ud af livet.

En bror til ham døde under lignende omstændigheder for knapt to år siden.

Nu ligger han, der altid fik æbler i hovedet, begravet under æbletræet.

zipp.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Zipp blev aldrig helt tryg, men elskede dog at ligge i arm. Jeg kender ikke årsagen til hans pludselige død, men en af hans brødre døde ligeså pludseligt under omstændigheder der ligner meget, for knapt to år siden. I brorens tilfælde blev skylden skudt på ejeren, og jeg havde da også svært ved at tro at en hund bare sådan dratter død om uden videre, indtil jeg så det ske i går.

Der findes en hjertelidelse som kan forårsage en så pudselig død. Det er ikke DKM, det kan man måle sig frem til, og iagttage symptomer på. Denne hjertelidelse som jeg ikke kan huske navnet på, kan ikke diagnosticeres før hunden er død af den, og man ved ikke engang med sikkerhed om, og hvordan den er arvelig. Zipp er blevet hjerteundersøgt ved de årlige tjek, og der har aldrig været noget.

Jeg har en søster til Zipp, det er Malou som jeg naturligvis holder ekstra godt øje med nu, men igen, ingen kender dagen.. Der var 6 hunde i det kuld, jeg havde to af dem, og har passet en mere af dem. Jeg har kontakt til to nulevende, og ejeren af den der døde for knapt to år siden.

Der går rygter om at disse 6 ikke er helt søskende, men kun halvsøskende, og når man ser dem kan der være noget om det. Lige nu håber jeg næsten at der er fusket lidt med papirerne, og at Malou ikke går rundt med et eller andet som ingen kan se før det er der. Malou er også blevet undersøgt mht til hjerte, og der har heller aldrig været anmærkninger. Men igen, hvis det er det som noget tyder på, kan man ikke se noget før det er der, uanset hvor meget jeg havde lyst til at tage hende med til dyrlægen i morgen og få målt det hele igennem.

Det er vel bare med at nyde dem mens man har dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

R.I.P Zipp.

Det gør mig utroligt ondt, at Zipp ikke mere er en del af din hundeflok og at I kun nåede, at få 1½ år sammen, inden han skulle herfra, det må føles som næsten ingenting, men jeg er sikker på, at han ikke kunne have fået et bedre hjem end hos dig, hvor han var elsket.

Det er med, at nyde dem, mens man har dem, som du selv siger...lige pludselig er de væk og man indser, at det der virkelig betyder noget her i livet, ikke er noget man kan købe for penge.

Mange tanker til dig herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...