Hop til indhold

Antitræksnor


Aslan
 Share

Recommended Posts

Jeg var lige ned i BARF butikken i dag (hende der står dernede har jeg snakket højt og flot om aslan til, så hun skulle lige se ham i dag) og der havde de en antitræksnor og jeg tænkte woooooooooaauuuuuuuuw hvor en opfindelse..........

 

 

 

Nogen der har erfaring med den?

 

Jeg kan se en ulempe i hvis man skal kortne snoren, da den j oer elastisk :mrgreen:

 

Men ellers kan jeg godt li konceptet, nogen med erfaringen som vil dele? Godt såvel som dårligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Antitræksnor????

 

Der findes ikke antitræksnore.

Der findes: "mormanglernogetatbrugepengepå" snore, og "morkanikkefindeudafattrænemig" snore.

 

Hvilken én af de 2 du mener, ved jeg jo så ikke :blink: :mrgreen:

 

Ej. Sådan en elastisk dimsesnor ikke?

Ville ikke selv røre det med en ildtang. Holder mig til min statiske retrieverline der fungerer som kvæl hvis jeg flår i den istedet.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestil dig det... Aslan går pænt på din side på fortovet, men pludselig farer en kat eller et blad ud på vejen. Aslan løber efter og du trækker i snoren for at stoppe ham, men når nej, snoren er af elastik så bilen var hurtigere :(

 

Nej, jeg bryder mig ikke om dem...

 

i disse tilfælde ville det være almindelig snor.

 

 

 

Men det jeg godt kunne li var at trækket blev blødt med elastikken med hensyn til at snoren ligeså stille blev mindre frem for et hurtigt træk i almindelig snor.

 

 

Og ja DKWiechert det er noget der skal trænes væk, det er heller ikke så slemt som det har været :ivrig: :blink:

 

 

Men har i haft erfaringer med dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ned i BARF butikken i dag (hende der står dernede har jeg snakket højt og flot om aslan til, så hun skulle lige se ham i dag) og der havde de en antitræksnor og jeg tænkte woooooooooaauuuuuuuuw hvor en opfindelse..........

 

 

 

Nogen der har erfaring med den?

 

Jeg kan se en ulempe i hvis man skal kortne snoren, da den j oer elastisk :mrgreen:

 

Men ellers kan jeg godt li konceptet, nogen med erfaringen som vil dele? Godt såvel som dårligt!

Nu ved jeg ikke hvad det er for en type snor du mener. Jeg bruger en line fra ezydog med elastik i, og jeg har kun ros til overs for den :5up:

 

3 af mine hunde har lært, at når elastikken strammes, så stopper man.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestil dig det... Aslan går pænt på din side på fortovet, men pludselig farer en kat eller et blad ud på vejen. Aslan løber efter og du trækker i snoren for at stoppe ham, men når nej, snoren er af elastik så bilen var hurtigere :(

 

Nej, jeg bryder mig ikke om dem...

Den type jeg bruger, er elastikken ikke så lang at de kan nå ud på vejen, med mindre de i forvejen går på kantstenen. Når vi går i vejkanten, så er jeg jo mellem dem og vejen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Antitræksnor????

 

Der findes ikke antitræksnore.

Der findes: "mormanglernogetatbrugepengepå" snore, og "morkanikkefindeudafattrænemig" snore.

 

Hvilken én af de 2 du mener, ved jeg jo så ikke :blink: :mrgreen:

 

Ej. Sådan en elastisk dimsesnor ikke?

Ville ikke selv røre det med en ildtang. Holder mig til min statiske retrieverline der fungerer som kvæl hvis jeg flår i den istedet.

 

:blink:

 

Ja, så behøves jeg ikke komme på banen med, hvad jeg har at sige om den slags påfund. DKWiechert, du taler lige ud af mit hjerte !!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig hørt om sådan en elastisk snor. Nogle der kan forklare lidt nærmere om den, og hvorfor den skulle hjælpe til at lære hunden ikke at trække?

 

Det er en snor hvor stykket mellem håndtaget og kabinen (??) er elastisk, dog ikke som et rigtigt elastik.

Der er så 20 cm i hver ende som - på denne snor - er nylon.

 

Når hunden trækker, løber linen "langsomt ud" og trækket i hundens nakke bliver langt fra ligeså hårdt som med almindelig snor.

Hunden skulle blive lettere træt af at trække med denne linie, fordi den hele tiden bliver "revet" automatisk tilbage,

Samt det skulle være lettere for ejeren at gå med hunden (mindre belastning i armen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hunden trækker, løber linen "langsomt ud" og trækket i hundens nakke bliver langt fra ligeså hårdt som med almindelig snor.

Hunden skulle blive lettere træt af at trække med denne linie, fordi den hele tiden bliver "revet" automatisk tilbage,

Samt det skulle være lettere for ejeren at gå med hunden (mindre belastning i armen).

 

Øhhh. Det er en fysisk umulighed at et træk på, lad os sige 20 kg, skulle blive mindre end 20 kg bare fordi det hænger i et stykke gummi.

Trækket og belastningen er stadig 20 kg.

 

Og at den løber linen langsomt ud, og at den bliver revet tilbage af sådan noget elastisk fidusmageri, kan jeg ikke helt se hvorledes det skulle adskille sig fra hvordan en almindelig statisk line forholder sig, holdt ordentligt.

 

Ja hvad skal man kalde sådan noget.....nåh jo. Fidusmageri. Skrev jeg jo lige før. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en snor hvor stykket mellem håndtaget og kabinen (??) er elastisk, dog ikke som et rigtigt elastik.

Der er så 20 cm i hver ende som - på denne snor - er nylon.

 

Når hunden trækker, løber linen "langsomt ud" og trækket i hundens nakke bliver langt fra ligeså hårdt som med almindelig snor.

Hunden skulle blive lettere træt af at trække med denne linie, fordi den hele tiden bliver "revet" automatisk tilbage,

Samt det skulle være lettere for ejeren at gå med hunden (mindre belastning i armen).

 

Jeg er meget i tvivl om sådan et ryk kan være godt for hundens nakke. Det er der selvfølgelig ingen ryk der er, men jeg tænker om det måske kan være værrer end ved en almindelig line...

 

Jeg ved det ikke, men kunne da være spændende at finde ud af :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan lige umiddelbart er jeg egentligt enig med DKWiechert lige på nær det der med kvælerlinen *GG*....

 

Men på den anden side (jeg har ikke set linen irl):

Jeg har dårlige knæ, som især her om vinteren ikke kan tåle de ryk især den ene af min hund kommer med - hun løber fremad i fuld fart og giver/får det der voldsomme ryk i sig selv og mig....

 

Hvis snoren virker efter hensigten, så kunne den måske afhjælpe de ryk hun og jeg får :?:

 

Men som med alle andre mærkelige påfund i hundeverdenen: de virker som en sovepude, hvor man burde sætte ind med træning i stedet (jeg er igang med træne, men med så mange års dårlige vaner i bagagen, så tager det lidt tid *GG*).

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige ned i BARF butikken i dag (hende der står dernede har jeg snakket højt og flot om aslan til, så hun skulle lige se ham i dag) og der havde de en antitræksnor og jeg tænkte woooooooooaauuuuuuuuw hvor en opfindelse..........

 

 

 

Nogen der har erfaring med den?

 

Jeg kan se en ulempe i hvis man skal kortne snoren, da den j oer elastisk :mrgreen:

 

Men ellers kan jeg godt li konceptet, nogen med erfaringen som vil dele? Godt såvel som dårligt!

 

Antitræksnor? Mener du ikke en "antitrækmor"?:lol::lol: --Eller "antitrækfar", for den sags skyld..

 

Jeg har prøvet at gå med store hunde i flexline, hvor man jo kan undgå trækket ved bare at lade hunden "løbe linen ud", -----------men jo længere væk den store hund er fra føreren når trækket kommer, jo sværere er det at styre hunden ved hjælp af snoren.

Hvis elastikken kan forlænge snoren med f.eks. en halv meter, så prøv at se hvor meget styr du har på Aslan hvis hans hund er en halv meter længere og du pludselig har brug for at have ham under kontrol.

 

Næ. Du må gå og lave små sjove lyde og vifte med spændende ting, --ligesom alle os andre. ---Hvis din hund trækker er det fordi han prøver at komme VÆK fra dig fordi der er noget, der er mere spændende i verden end dig.

Og så gør du ikke dit job godt nok:roll:. Du skal bare være mere spændende. Så trækker han altså ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, hvis det er den fra DBC på fyn, så kender jeg den godt, og den er super.

Bl.a. kender jeg en gammel mand, med en skulderskade, som har en meget velopdragen hund, men når det er glat om vinteren, så vil bare et lille hårdt træk med en alm. snor få ham til at vælte, men den line der er han utrolig glad for.

 

Den lange, kan ved ekstremt hårdt træk, strækkes ca 30 cm ekstra, men man får ikke det hårde ryk.

 

Jeg bruger den når jeg cykler med hunden, fordi den forhindre et hårdt ryk som gør at jeg vil vælte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, hvis det er den fra DBC på fyn, så kender jeg den godt, og den er super.

Bl.a. kender jeg en gammel mand, med en skulderskade, som har en meget velopdragen hund, men når det er glat om vinteren, så vil bare et lille hårdt træk med en alm. snor få ham til at vælte, men den line der er han utrolig glad for.

 

Den lange, kan ved ekstremt hårdt træk, strækkes ca 30 cm ekstra, men man får ikke det hårde ryk.

 

Jeg bruger den når jeg cykler med hunden, fordi den forhindre et hårdt ryk som gør at jeg vil vælte.

 

En stærk hund, der trækker vil da trække endnu mere hvis der ikke kommer et ryk.

En artig hund, der almindeligvis ikke trækker, kan godt have glæde af sådan en snor. For den vil jo stoppe op hvis snoren strammes.

--:engel:Silke ville nok kunne bruge sådan en. Men hun har ikke brug for den..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

En af mine instruktørelever har købt sådan en line i BARF butikken. Den koster pænt...

 

Hun demonstrerede den for mig i går da jeg fortalte om denne tråd.

 

Den fungerer som en flexline der er tungere for hunden at trække ud og har IKKE lært nogle af hendes hunde at holde linen slap.

 

Den lille hund på ca 10 kg trækker ud og bliver herefter svuppet baglæns af linen. Svuup tilbage til mor... :shock:

 

Den store hund kan trække linen ud så den bliver totalt stram og derved får hunden mindst en ekstra meter line.

 

Det bedste jeg tror man kan sige om denne line er at der er nogle som tjener fedt på den

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev.... jeg kender flere der har haft meget gavn af den, bl.a. min genbo, som har en Beagle som trak helt vildt, og det gør den ikke mere, efter 3 ugers brug.

 

og er sikker på at han syntes det er optrækkeri :-) not :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine instruktørelever har købt sådan en line i BARF butikken. Den koster pænt...

 

Hun demonstrerede den for mig i går da jeg fortalte om denne tråd.

 

Den fungerer som en flexline der er tungere for hunden at trække ud og har IKKE lært nogle af hendes hunde at holde linen slap.

 

Den lille hund på ca 10 kg trækker ud og bliver herefter svuppet baglæns af linen. Svuup tilbage til mor... :shock:

 

Den store hund kan trække linen ud så den bliver totalt stram og derved får hunden mindst en ekstra meter line.

 

Det bedste jeg tror man kan sige om denne line er at der er nogle som tjener fedt på den

 

Super beskrivelse, DEN kunne jeg bruge til noget :-D

 

Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan, hvis det er den fra DBC på fyn, så kender jeg den godt, og den er super.

Bl.a. kender jeg en gammel mand, med en skulderskade, som har en meget velopdragen hund, men når det er glat om vinteren, så vil bare et lille hårdt træk med en alm. snor få ham til at vælte, men den line der er han utrolig glad for.

 

Den lange, kan ved ekstremt hårdt træk, strækkes ca 30 cm ekstra, men man får ikke det hårde ryk.

 

Jeg bruger den når jeg cykler med hunden, fordi den forhindre et hårdt ryk som gør at jeg vil vælte.

 

Så den ville være god den dag hunden gik pænt og det var glat :-D

 

Super, tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev.... jeg kender flere der har haft meget gavn af den, bl.a. min genbo, som har en Beagle som trak helt vildt, og det gør den ikke mere, efter 3 ugers brug.

 

 

Det var også det han snakkede om i BARF butikken, at hunden ville blive træt af at trække, jeg har stadig ikke helt luret det, men der er en god gang imput herinde, hvor noget af det kan bruges.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...