Hop til indhold

Antitræksnor


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Jeg kan altså ik lade være at grine lidt, når i snakker om at snoren kan blive 1m længere, eller at hunden ligefrem kan rende ud på vejen med den...

 

Det er altså ikke en flexline, og det er ikke en madelastik den er lavet med...

 

Jeg har en, som jeg egentlig kun købte til Saba, fordi den var lyserød...og fordi hun ikke trak, har jeg testet den med Pablo også...og den strækker sig altså ik mere end en 20cm med en ivrig Pablo i enden...og han er ellers stærk..

 

men rykket i armen bliver mere blødt og jeg synes faktisk det virker som en god snor...også selvom jeg ikke bruger min... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan altså ik lade være at grine lidt, når i snakker om at snoren kan blive 1m længere, eller at hunden ligefrem kan rende ud på vejen med den...

 

Det er altså ikke en flexline, og det er ikke en madelastik den er lavet med...

 

Jeg har en, som jeg egentlig kun købte til Saba, fordi den var lyserød...og fordi hun ikke trak, har jeg testet den med Pablo også...og den strækker sig altså ik mere end en 20cm med en ivrig Pablo i enden...og han er ellers stærk..

 

men rykket i armen bliver mere blødt og jeg synes faktisk det virker som en god snor...også selvom jeg ikke bruger min... :-)

 

Velkommen til dig :-)

 

Altid dejligt med et godt grin!

 

Om der er forskel på linerne eller på hundene ved jeg ikke, men hende jeg kender som har en af disse liner oplever at linen bliver meget længere hvis hun har sin store hund i den og at hendes noget mindre hund bliver "svuppet" baglæns hvis han får trukket godt igennem og derved trukket linen ud i sin fulde længde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke showbiz-ambitioner, men hvis jeg havde, skulle jeg bare spænde sådan en elastik-dims ud mellem mig og Vinnie, og få én til at optage det på video - vi ville blive verdenskendte med det samme :shock:

 

For slet ikke at tale om den r*vfuld en af os, eller begge, ville få den dag snoren sprang :shock::shock:

 

Jeg har en gang fået sådan en bagage-"blæksprutte" lige i ansigtet, så jeg har respekt for elastikker :shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændigt rigtigt, der er stor forskel på linier.

 

Den antitræksnor jeg taler om, er den her: http://barf.dk/shop/antitraekline-40-kg-221p.html

 

Der vælger man tykkelse efter hundens vægt.

Jeg har set den på vi med hund messen, og der var der to velvoksne mænd, der forsøgte at trække i hver sin ende :-)

 

Da den er utrolig stærk, kom de ikke så langt fra hinanden, men endte med et blødt tilbagetog :-) det så sjovt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hov...det var da forresten ikke for at nedgøre jeres erfaringer...det lød bare lidt sjovt...for min strækker sig kun en smule...og Pablo dyrker WP, så det er da ik fordi han er slap...hehe...

 

Men der kan jo nok også være forskel på hvad producent de kommer fra? :-)

 

Takker for velkomsten...:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ja, der er jo da flere forskellige eksemplarer af disse og i hvert fald den som jeg kender til virker efter hensigten (ligner en alm. line, blot kan den give sig en smule, nok ca 10-15 cm, virker også som en alm. line, men der er sådan et "sejtræk" før den bliver helt stram).... min veninde har dårlig albue og når en af hendes hunde springer ud efter et eller andet så giver det jo et ryk i hendes arm og det gør avs, linen gør rykket blødere og giver hende også lige et millisekund længere til at forberede sig på at nu kommer der et ryk.

Jeg vil give ret i at man jo bare kan lære sin hund at gå pænt, men så igen, hun har 2 der går som en drøm ved siden af hende og så to som bare ikke gider at gå pænt på en alm gåtur lige meget hvad.

Umiddelbart har jeg ikke hørt noget om at det lærer hunden at gå pænt (før jeg læste denne tråd) men linen gør gåture mindre belastende for personer der kan have svært ved at magte de hårde ryk der nogen gange kan forekomme hvis ikke ens hund går pænt ved siden af hele turen :-P

 

Altså Beauty går som regel pænt men hopper da rundt en gang imellem, men nu er hun jo så ikke større end at det knapt bemærkes :mrgreen:

Redigeret af Belzique
tilført forklaring om linen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det var også det han snakkede om i BARF butikken, at hunden ville blive træt af at trække, jeg har stadig ikke helt luret det, men der er en god gang imput herinde, hvor noget af det kan bruges.....

 

 

Hvis hunden bliver træt af at trække via denne linem hvorfor bliver den så ikke træt af at få lukket luftvejene vis et kædehalsbånd ?

Medmindre han mener fysisk træt?

 

Men så er der jo fighterhundene, dem som ikke giver op overfor en udfordring??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det var også det han snakkede om i BARF butikken, at hunden ville blive træt af at trække, jeg har stadig ikke helt luret det, men der er en god gang imput herinde, hvor noget af det kan bruges.....

 

 

jeg har prøvet den med min hardcore trækker af en hund og hun er fløjtende ligeglad hun skal bare frem i livet og hun bliver absolut ikke træt af at trække fremad:confused::confused::confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi hunden bliver træt af at trække :-) Den fjerner ubehaget ved et stramt halsbånd... prøv at forestille dig, at du er en hund, du er ude at gå tur, og hvergang du vil fremad, så strammer det om din hals... hvad gør du så? du trækker endnu mere for at komme væk fra ubehaget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er ikke fordi hunden bliver træt af at trække :-) Den fjerner ubehaget ved et stramt halsbånd... prøv at forestille dig, at du er en hund, du er ude at gå tur, og hvergang du vil fremad, så strammer det om din hals... hvad gør du så? du trækker endnu mere for at komme væk fra ubehaget :-)

 

 

den virker ikke på min og det har intet har gøre med det div ting hun er bare ligeglad og vil frem

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...