Hop til indhold

Hund til os? :)


Gæst SabinaD
 Share

Recommended Posts

Gæst SabinaD

Vi er et par bossinde i midtjylland i en lille landsby, vi overvejer at anskaffe en hund mere.

Min kæreste går hjemme på førtidspension så der er stort set altid en hjemme.

Vi har to store fælleshaver, men de er åbne så det er helt klart en fordel at kommende hund adlyder at blive, og ikke stikker af.

 

Vi har i forvejen 3 katte så vigtigstved en ny hund er at den har været vant til kat.

 

Og vi har en 1 1/2 årig siberian husky/samojede, en rigtiglfgebarn med extremt meget krudt i røven, så kommende hund skal ville lege, men også kunne sige fra hvis vores Nala bliver irriterende.

 

Derudover har min kæreste to sønner på 4 og 7 på besøg hver anden weekend :)

 

Vi ønsker en hunhund eller kastereret hanhund, da vi ikke ønsker hvalpe ;) ..

 

Vi har bil og mulighed for at køre inden for rimelig km for at hente :)

 

Hvis du tænker at du har vores nye familiemedlem ser vi frem til at høre fra jer :)

Redigeret af SabinaD
Manglene info
Link til indlæg
Del på andre sites

AnneMangetal: Jeg stiller et neutralt spørgsmål efter jeg opdager at TO er blevet ignoreret i så lang tid at tråden er ved at glide for langt ned på listen.

 

Glimrende hvis du kan gøre noget bedre. Kan du? Du skriver et indlæg 4 dage efter tråden er blevet oprettet, -hvor du stadig ignorerer opretter og i stedet falder over mig? :skraek: Fantastisk!! Sikke en velkomst!

 

 

 

 

 

:oops:Det må du undskylde, SabinaD. Jeg håber ikke at du har opfattet mine spørgsmål som andet end en interesse for at finde ud af hvad du har brug for fra os på Hundeforum. Det var altså ikke kritisk ment.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SabinaD

En hund nr 2 ville være selskab til vores nala, efter hendes bedste veninde (naboens hund) og hebdes ejer er flyttet, og hun mangler en veninde rigtig meget, og derudover ville vi gerne have en hund mere af ren lyst til endnu et familie medlem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke såå mange der svarer i denne tråpd for der spøærges jo til om man har "det nye familiemedlem" og har man ikke det er der jo ikke så meget at sige, men held og lykke med eftersøgningen.

 

Hvis det er andet input i ønsker - som fx hvor kunne man måske finde sådan en hund, eller hvilken slags hund vil I foreslå er det vist bare at sige til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen, SabinaD. Jeg er glad for at du ikke er blevet skræmt væk i første sving.. :mrgreen:

 

 

I kan nok ikke helt erstatte bedstevennen med en ny hund. Men er der ikke mulihghed for at holde lidt kontakt? Måske vil jeres tidligere nabo -med hund- gerne besøge jer nogle gange, især her i den første tid? Den flyttede hund savner jo sikkert også sin veninde..

 

Det er hårdt for hunde at flytte. De mister deres venner. Og når nogen flytter væk, så er man sjældent så heldig at den nye familie der flytter ind, også har hund. Og at den hund passer som en ny ven.. :(

 

Det lyder fornuftigt med endnu en hunhund, men så skal I være helt sikre på at de to pigehunde kan sammen. Nogle gange kan det nemlig gå galt.

De skal bare have lov til at mødes og lege sammen inden I beslutter jer. ---Det gælder lige meget hvor I får en ny hund fra.

Hvis I ender med at vælge en hanhund, så kan I jo selv lade ham kastrere.. Det vigtigste er, hvem Nala kan knytte sig til når hun ikke har veninden mere.

 

Hvad med at holde øje med, hvad de har af hunde på internaterne? Der er tit nogle unge krudtirøven-hunde..

 

I øjeblikket sidder Shanno på Roskilde internat. Shanno er en alaskan malamute. Jeg synes nu ikke hun ser så stor ud på billedet. Og pelsen er også finere i det end hos en alaskan malamute. Så hun er nok et malamute-mix:lun:.. Lækker er hun. Hun er 4 år og er kommet på internat fordi ejeren er død.

 

Jeg ved ikke, hvor I bor, så jeg har ingen ide om, om Roskilde er for langt væk for jer.

 

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/find-dyr

 

 

--Men der er internater over hele landet. Så I kan selv kikke om der er nogen, der passer til Nala.

 

---Nåh, jeg ser lige, at du skriver at I bor i midtjylland...... Så er Roskilde nok for langt væk...

Men kik på de andre internater..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...