Hop til indhold

opkast og diarre


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Lille Luna er syg.

Hun har kastet op og haft diarre hele natten og efterhånden er det kun skum/slim der kommer fra begge ender.

 

Jeg prøvede at give hende pro kolin for at få ro i maven men det kom også op.

 

Er der noget jeg skal holde øje med og hvad skal jeg lige gøre?

 

(nå ja og hvordan renser man bedst en stof sofa??)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv da. Har kun de alm råd: faste i 24 timer mht fast føde og evt meget tynd siet havresuppe.

 

Derefter skånekost og canekur.

 

Loui havde en omgang giardia i foråret så det kan jo også være den slags skrammel :-(.

Mht sofa er det lidt svært hvis betræk ikke kan tages af men har hørt st tidycar er gode til at rense bilsæder så måske kan de assistere?

Link til indlæg
Del på andre sites

vi ringede til doktor dyr som sagde vi skulle give hende lidt kolde ris samt lidt sodavand og alt det vand hun kan drikke.

 

Vi bød hende sodavand og damen mente det var noget sært noget men efter at have fået to små skefulde ris så drak hun både sodavand og vand og nu snorker hun sødt ;)

 

Dyrlægen sagde at vi skulle byde hende det hele jævnligt og holde øje om hun drak, så det gør vi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj... Den med sodavand har jeg ikke hørt om før:mrgreen:... Er der noget, der er bedre end andet? Cola? appelsinvand? Skal det blandes i risene?

 

Og må man ryste bruset ud først? Jeg synes jeg har mindelser om en hund, der absolut ikke kunne lide bruset fra ungernes sodavand... Men det er så mange år, --og hunde-- siden..

 

Det er godt det hjælper. Her i varmen SKAL der jo væske ned. Især når der både er bræk og myldermave..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sagde sports vand og uden brus og så bare at drikke som vand.

Efter brusen er af syntes luna det er dejligt.

Det er noget med at det druesukker der er deri er godt i varmen når man er syg.

 

Halen er så småt begyndt at logre og når hun får ris så hugger hun dem i sig med logrende hale.

Hun tisser så der er ok væske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...