Hop til indhold

taste of the wild - vægtangivelse


Camilse
 Share

Recommended Posts

Håber nogen kan hjælpe...

 

Jeg skulle have købt foder til Calle i dag, og jeg ville egentlig have haft Kingsmoor, da jeg har gode erfaringer med det, men det var der ikke noget hjemme af, og i stedet købte jeg en sæk TOTW. Jeg er dog lidt forvirret over oversigten over hvor meget man skal give hunden...

 

På hjemmesiden står der følgende: http://www.petcare.se/images/products/FG_HighPrairiePuppy.jpg

 

Hvordan oversætter man lige vægten til dansk... Går ikke udfra at det er i kg, jeg mener, hvor finder man en hvalp på 65-80 kg.

 

Håber der er nogen som kan hjælpe :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I følge det der står på pakken burde hun skulle have 250 g, men får mellem 150 og 200 g(pt. Mere omkring 150 g, da hun ikke er så fysisk aktiv som når hun er aktiv agilityhund) Nu er Cassi(og resten af det kuld hun er ud af) en stor BC. Cassi vejer vel 19-20 kg og det er uden så meget som et gram fedt på siden. Brødrene er 60 cm og vejer omkring 25 kg. Cassi er den mindste i kuldet.

 

jeg er klar over at Calle er i voksealderen, men derfor kan man vel godt være overrasket over at den lille fis på 5-6 kg skal have mere. Han er dog vokset godt til i de ti dage jeg har haft ham, og er ikke det mindste tynd. Men han har bare været sulten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp vejer 4900 g og er 11 uger i dag. Hun får 160 g Happy hvalpefoder + en masse godbider og tørret kallun til godnat.

 

Bonnie vejer 14,8 kg og fåår 250 g Arion Senior foder + godbider og tørret kallun til godnat.

 

Jeg mener fodermængden for hvalpe øges indtil tilvæksten aftager omkring 25 ugers alderen, herefter flader det ud og falder til voksen mængde. Højeste mængde er ca 350 g og voksen omkring 250 g

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kigger på huld og på bygning/vækst. Bonus får maks 200gr om dagen og er ret slank. Dey er bevidst fordi jeg ønsker han skal vokse korrekt. Da han var 8 uger franskede han og var slap i mellemhånden (er der noget der hedder det), nu stor han flot på sine ben.

Jeg mener godt man kan mørke og bedømme ud fra huld. Hvalpens ribben skal kunne mærkes under et meget meget tyndt lag fedt. Meget tyndt! Hvalpefedt er i mine øjne bandlyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal han ikke gå rundt og være chubby, men det med fordring har aldrig sagt mig så meget, og nu står jeg pludselig med et foder som jeg ikke kender, og hvor alt vægt var angivet på engelsk på sækken og så med et skema, som jeg synes er ret forvirrende, så var det rart med en retningslinje :blink:

 

Det har været lidt svært at finde ud af hvad han fik før, for de har haft fri adgang til foder, og det skal mine hunde ikke have. Cassi har et ret stærkt ressourceforsvar og ville vogte over maden 24-7. Det kan selvfølgelig også være forklaringen på at han virker sulten hele tiden, altså at der ikke længere er "åben bar" til ham.

 

Men nu har jeg fået svar på mit spørgsmål, og så vil han få lidt mere at spise :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu aldrig givet mine hunde efter mål på posen. Jeg fodrer efter hvordan min hund ser ud .

 

Jeg bruger vægtangivelsen som vejledende men ser også på hunden, overvejer dens aktivitetsniveau, vurderer dens ædelyst og om den er sulten når den har spist. Er den meget sulten, men i fin foderstand går jeg over til et mindre tæt fider og giver lidt mere og vise versa.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...